Keto krem ze szpinaku
Keto Lato Low Carb Paleo Przekąska

Keto krem ze szpinaku z jajem (Paleo, LowCarb)

[ultimate-recipe-jump id=”2660″] [ultimate-recipe-print id=”2660″]
Keto krem ze szpinaku
Keto krem ze szpinaku z jajem

Zupa z jajem

Dzisiaj dla odmiany zupa. Dawno nie było przepisu na ten rodzaj dania. I odzwierciedla to stan faktyczny. Zupy nie są bowiem u mnie stałym gościem w menu. A już zwłaszcza nie latem. Przy takim skwarze za oknem ostatnia rzecz na jaką mam ochotę to talerz gorącej zupy. Mam świadomość, że latem jada się chłodniki, ale do nich znowu nie pałam miłością, więc odpuszczam sobie je całkowicie. Dzisiejsza propozycja to w sumie coś pomiędzy zupą a chłodnikiem. Jest to keto zupa krem ze szpinaku z jajem. Można go podać i na ciepło i na zimno, a i tak będzie smakował wyśmienicie!

Powiew Wielkanocy

Zupa ze względu na swój charakter rodzi typowo wielkanocne skojarzenia, a w kalendarzu mamy aktualnie środek czerwca… Jednak właśnie teraz jest sezon na wiele zielonych warzyw, jak szpinak czy szczaw, więc trzeba korzystać z okazji. Na Wielkanoc można oczywiście przyrządzić takie danie, ale wtedy jedynie ze szpinaku mrożonego. Teraz właśnie jest okazja, żeby korzystać ze świeżych młodych liści szpinaku, do czego gorąco zachęcam!

Esencjonalny bulion to podstawa

Dużym plusem tej zupy jest prostota i szybkość jej wykonania. Dobrze jest mieć na podorędziu gotowy bulion drobiowy. Zupa zyskuje wtedy na smaku, jednak da się ją przygotować również na bazie wody. Ja dysponuję często bulionem. Dwa razy w miesiącu zaopatruje się bowiem w tuszkę z ekologicznego kurczaka i na korpusie powstaje wtedy esencjonalny bulion, który wykorzystuję do różnych dań lub po prostu do picia. Taki bulion jako źródło łatwo przyswajalnych aminokwasów jest niesłychanie odżywczy. Stanowi także bardzo skuteczne remedium na wszelkie dolegliwości, w tym przeziębienia, a nawet ból głowy. Warunkiem jest długi czas gotowania bulionu lub użycie szybkowaru, który pozwala w jak najkrótszym czasie „wyciągnąć” wszystko, co najlepsze z mięsa, kości i warzyw.

Ogromny potencjał niepozornej zupy

Wszystkie osoby zmagające się z chorobami autoimmunologicznymi powinny jak najczęściej korzystać z dobrodziejstw długo gotowanego bulionu na kościach. Jest to hit każdej diety prozdrowotnej, w tym Paleo i ketogenicznej. Zawarta w nim żelatyna (wspomniane aminokwasy) pomaga bowiem zregenerować jelita, a tym samym wyleczyć tzw. syndrom przeciekającego jelita. Jest on zaś uznawany za jedną z podstawowych przyczyn występowania chorób z autoagresji. Jeśli zaciekawił Was ten temat, to polecam zgłębienie go w Internecie. Garstkę informacji na ten temat możecie również znaleźć chociażby tutaj.

Jeśli natomiast szpinak nie należy do Waszych ulubionych smaków, to nic straconego! Zapraszam do zapoznania się z moimi innymi przepisami na zupy. Większość z nich bazuje właśnie na bulionie. Może akurat znajdziecie tam coś dla siebie!

Keto krem ze szpinaku

Krem ze szpinaku z jajem

Keto krem ze szpinaku to szybka, prosta i smaczna zupa, w dodatku w przepięknym kolorze głębokiej zieleni. W pełni oddaje charakter aktualnej pory roku. Polecam wszystkim miłośnikom szpinaku jako pożywną przekąskę. A może i szpinako-sceptycy dadzą się też namówić...?
Czas przygotowania 15 mins
Czas gotowania 7 mins
Czas całkowity 22 mins
Rodzaj dania Zupa
Kuchnia Europejska
Porcje 2 porcje

Składniki
  

  • 300 gram szpinaku świeżego młodego
  • 2 łyżki masła klarowanego
  • 1 ząbek czosnku
  • sól, pieprz, gałka muszkatołowa
  • 500 ml bulionu drobiowego (ilość orientacyjna - należy dopasować gęstość do własnych upodobań)
  • 2 jajka do podania

Sposób przygotowania
 

  • Masło klarowane rozpuścić na patelni. Podsmażyć przeciśnięty przez praskę czosnek. Wrzucić liście szpinaku i wymieszać. Po chwili duszenia szpinak straci na objętości. Jak już całkiem zmięknie, przyprawić go solą, pieprzem oraz gałką muszkatołową. Zalać częścią bulionu i zblendować na gładką masę. Dolewać pozostały bulion aż do uzyskania pożądanej gęstości. Podawać na ciepło lub na zimno z ugotowanym na półtwardo jajkiem. Można zabielić odrobiną jogurtu kokosowego.
Wypróbowałaś/eś ten przepis? Oznacz @modern.cavegirl w poście 🙂

Adnotacje do przepisu


Przybliżona wartość odżywcza 1 porcji:
Wartość energetyczna: 327 kcal
Tłuszcz: 25,7 g
Węglowodany: 4,4 g
w tym błonnik 3,2 g
Białko 26,8 g

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Recipe Rating