kotlety z kalafiora

Keto kotlety z kalafiora (Paleo, LowCarb)

Keto kotlety z kalafora – wege opcja obiadowa

Obiecałam wytrawny przepis, więc oto on. Ale żeby nie było – dwa następne keto ciasta czekają w kolejce na swój debiut… Widzicie? To jest beznadziejna sprawa – mi to tylko ciasta w głowie… Ale wracając do tematu. Zrobiło się gorąco, więc w takich okolicznościach przyrody moje preferencje kierują się w stronę dań lekkich i bezmięsnych. Tym bardziej, że przez ostatnie kilka dni na obiad było mięso z grilla. Tak więc dzisiaj mięsu mówię stanowcze NIE… No ale co skoro nie mięso i żeby jednocześnie było zgodnie z dietą ketogeniczną…? Padło na kalafiora, a dokładniej na keto kotlety z kalafiora. Banalnie proste, ale mimo to bardzo smaczne. Do tego pieczarki w śmietanie i pyszne danie obiadowe gotowe!

keto kotlety z kalafiora
Keto kotlety z kalafiora

Keto wersja kotletów ziemniaczanych

W sumie przepis na keto kotlety z kalafiora jest trochę podobny do falafeli z kalafiora, jednak w tym przypadku danie ma bardziej polski charakter. Pierwsze skojarzenia smakowe to kotlety ziemniaczane, które uwielbiam i które od dawna nie goszczą już na moim stole… Także sposób wykonania jest dość podobny – ugotowanego kalafiora blenduję na puree, mieszam z jajkami oraz mąką lnianą i smażę na rozgrzanym smalcu. Można pokusić się o opanierowanie ich w zmielonych skórkach wieprzowych tak, jak w tym przepisie. Kalafior bardzo dobrze sprawdza się w roli zamiennika zwyczajowych wysokowęglowodanowych dodatków obiadowych. Oczywiście ma inną strukturę i bardziej wyrazisty smak. Jednak w keto posiłkach potrafi doskonale zastąpić puree ziemniaczane czy też ryż. Zaś w słodkich wyrobach znajduje zastosowanie w tzw. sernikach bez sera, które królowały na blogu w zeszłym roku, a nawet lodach!

keto kotlety warzywne
Keto kotlety z kalafiora w wersji z i bez panierki

Kalafior, brokuł czy cukinia? Czyli sezon na świeże warzywa w pełni

Za każdym razem mając do czynienia z kalafiorem jestem pod wrażeniem jego uniwersalności i przydatności do użycia w dietach niskowęglowodanowych. Szkoda, że jest on obecnie taki drogi, bo gdyby nie to, na pewno częściej lądowałby na moim talerzu… Myślę, że w analogiczny sposób można przygotować także kotlety z brokuła czy z cukinii, które to nie osiągają aż tak wysokiego pułapu cenowego jak ma się to w przypadku kalafiora. Przy cukinii trzeba by było tylko solidnie odsączyć ją z wody. Myślę, że wypróbuję to w najbliższych dniach, bo przecież lato za pasem, więc wysokie temperatury najprawdopodobniej szybko nas nie opuszczą… 🙂

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
kotlety z kalafiora

Kotlety z kalafiora

Avatar for Modern CavegirlModern Cavegirl
Pyszna i zdrowa opcja obiadowa z warzywem w roli głównej, czyli keto kotlety z kalafiora. Idealne na letnie dni, kiedy nie ma się ochoty na ciężkie, mięsne dania.
Czas przygotowania 10 minuty
Czas gotowania 15 minuty
Czas całkowity 25 minuty
Porcje 2 porcje
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vege
Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Podoba Ci się ten keto przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny keto jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści

Sposób przygotowania
 

  • Kalafiora ugotować na półtwardo, lekko ostudzić i dobrze odsączyć z wody. Jeśli korzystacie z kalafiora mrożonego, to wystarczy go rozmrozić i także odcisnąć z nadmiaru wody. Zblendować kalafiora z jajkami, wymieszać masę z mąką lnianą oraz przyprawami. Zwilżonymi dłońmi nabierać porcję masy i formować kotlety (6 sztuk). Smażyć na rozgrzanym tłuszczu z obu stron aż kotlety będą dość rumiane. Nie przewracać dopóki kotlety nie będą dobrze wysmażone od spodu, bo mają lekką tendencję do rozpadania się. Aby tego uniknąć można przed smażeniem opanierować kotlety zmielonymi skórkami wieprzowymi. Podawać ciepłe w towarzystwie sosu, np. pieczarkowego.
KETO JADŁOSPIS ZORIENTOWANY NA CELSprawdź zbilansowane keto jadłospisy albo skorzystaj z narzędzi do zarządzania keto dietą we własnym zakresie

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Kotlety z kalafiora
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
356.56
% RWS*
Tłuszcz
 
30.22
g
18
%
Tłuszcze nasycone
 
15.72
g
98
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
3.74
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
8.64
g
Cholesterol
 
221.28
mg
74
%
Sód
 
173.84
mg
8
%
Potas
 
827.65
mg
24
%
Węglowodany
 
14.03
g
47
%
Błonnik
 
6.58
g
27
%
Cukier
 
4.61
g
Białko
 
11.42
g
11
%
Witamina A
 
595.56
IU
12
%
Witamina C
 
114.06
mg
138
%
Wapń
 
103.23
mg
10
%
Żelazo
 
2.52
mg
14
%
Węglowodany netto
 
7.45
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie ketogenicznej 2000 kcal o formule ok. 74% tłuszczu, 20% białka, 6% węglowodanów.
ZOBACZ TAKŻEPozostałe KETO PRZEPISY
KETO przy Hashimoto KETO dieta co jeść KETO Jadłospis na tydzień

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Nie zapomnij oznaczyć @modern.cavegirl w Twoim poście
Avatar for Modern Cavegirl

Modern Cavegirl

Ekspertka do spraw zdrowego odżywiania, która lubi smacznie zjeść. Autorka artykułów na temat odchudzania i zdrowia, przepisów kulinarnych oraz zbilansowanych keto jadłospisów. Wypróbowała na sobie kilkanaście różnych diet aż trafiła na taką, która pozwoliła jej skutecznie schudnąć i pokonać chorobę Hashimoto. Teraz pomaga innym odzyskać zdrowie, szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie.

4.34 from 3 votes (3 ratings without comment)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu