Sałatka z jajkiem i łososiem

Keto sałatka z jajkiem i łososiem (Paleo, LowCarb)

Sałatka – śniadanie gotowe w kilka minut

A dokładniej keto sałatka z jajkiem, łososiem wędzonym i szparagami. Idealna propozycja na wartościowe śniadanie, w dodatku częściowo wykonana z „resztek”. Z wczorajszego obiadu zostało mi bowiem kilka ugotowanych szparagów i trochę sosu majonezowo- bazyliowego. W lodówce zalegało jeszcze napoczęte opakowanie mieszanki sałat. Uznałam więc, że wszystko przemawia za tym, żeby zrobić jakąś sałatkę.

Szybko wymieszałam sałatę z pokrojonymi szparagami, dodałam wczorajszy sos i pozostało mi jedynie zająć się jajkami. Dzięki specjalnym silikonowym foremkom gotowanie jajek w koszulkach na szczęście nie sprawia mi już tyle problemów, co kiedyś. Właściwie dopiero odkąd je mam jest to w ogóle możliwe, co niezmiernie mnie cieszy, bo jest to fajny sposób na urozmaicenie dań z jajkami.

Nie każdy łosoś jest dobry dla zdrowia

Dodatek łososia wędzonego znacznie wzbogaca sałatkę, no i podbija zawartość zdrowych tłuszczy. Ostatnio pojawia się u mnie dużo dań z łososiem. A to za sprawą nowej firmy, która weszła na rynek i ma w swojej ofercie produkty z łososia o znacznie wyższej jakości niż pozostałe tego typu produkty na rynku.

Wcześniej jadałam łososia sporadycznie. Słysząc te wszystkie historie o tym, w jakich warunkach są one hodowane i jaką karmą żywione wolałam odmówić sobie tej – wątpliwej- przyjemności. Po prostu bałam się produktów z łososia hodowlanego. Jeśli nadarzyła się okazja, to nabywałam produkty tylko z łososia dzikiego, a nie są one aż tak łatwo dostępne.

Sałatka z jajkiem, łososiem i szparagami
Sałatka z jajkiem, łososiem i szparagami

Kwasy omega-3 ważnym czynnikiem prozdrowotnym

A że kwasy omega-3 mają silne działanie przeciwzapalne, najlepiej spożywać produkty je zawierające jak najczęściej. I to w dużych ilościach! Nasze zestresowane nowoczesnym stylem życia i bombardowane z każdej strony szkodliwymi toksynami organizmy bardzo tego potrzebują.

Tak więc keto sałatka z jajkiem i łososiem to bardzo zdrowy wybór. W dodatku robi się ją bardzo szybko, więc nie macie wymówki, że nie ma czasu… 😛

Sałatka z jajkiem i łososiem

Sałatka z jajkiem i łososiem

Avatar for Modern CavegirlModern Cavegirl
Keto sałatka z jajkiem i łososiem to zdrowy wybór czy to na śniadanie czy też lekki lunch. Łosoś wędzony dostarcza dużo kwasów omega-3, a dodatek szparagów powoduje, że świetnie wpisuje się ona w aktualny sezon.
Czas przygotowania 15 minutes
Czas gotowania 4 minutes
Czas całkowity 19 minutes
Rodzaj dania Lunch, Śniadanie
Kuchnia Europejska
Porcje 2 porcje
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

  • 2 jajka
  • 2 plastry łosoś wędzony MOWI (po ok. 25 g każdy)
  • 4 garście mieszanki sałat
  • 5 sztuk zielonych szparagów uprzednio ugotowanych
  • 2 łyżki sosu majonezowo- bazyliowego z tego przepisu (opcjonalnie)
Podoba Ci się ten keto przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny keto jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści

Sposób przygotowania
 

  • Mieszankę sałat wymieszać z pokrojonymi w kawałki zielonymi szparagami. Polać sosem majonezowo- bazyliowym. Ugotować jajka w koszulkach, owinąć je plastrem łososia wędzonego i wyłożyć na porcję sałatki. Smacznego!
POTRZEBUJESZ KETO JADŁOSPIS?Sprawdź zbilansowane keto jadłospisy albo skorzystaj z narzędzi do zarządzania keto dietą we własnym zakresie –> PRZECHODZĘ DO SKLEPU

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Sałatka z jajkiem i łososiem
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
45.63
% RWS*
Tłuszcz
 
1.06
g
1
%
Tłuszcze nasycone
 
0.24
g
2
%
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.27
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
0.45
g
Cholesterol
 
8.32
mg
3
%
Sód
 
179.82
mg
8
%
Potas
 
254.78
mg
7
%
Węglowodany
 
4.13
g
14
%
Błonnik
 
0.84
g
4
%
Cukier
 
0.76
g
Białko
 
5.66
g
6
%
Witamina A
 
1234
IU
25
%
Witamina C
 
20.8
mg
25
%
Wapń
 
22.76
mg
2
%
Żelazo
 
1.55
mg
9
%
Węglowodany netto
 
3.29
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie ketogenicznej 2000 kcal o formule ok. 74% tłuszczu, 20% białka, 6% węglowodanów.
ZOBACZ TAKŻEPozostałe KETO PRZEPISY

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Nie zapomnij oznaczyć @modern.cavegirl w Twoim poście

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystasz z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Ciebie, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu