wałek BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MODERNCAVEGIRL wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto wegański placek dyniowy

Keto wegański placek dyniowy (Paleo, LowCarb)

Dyniowy wege wypiek zawsze mile widziany

Niby takie nic – ot purée z dyni zmieszane z bezzbożowymi mąkami, a jednak bardzo przyjemne w odbiorze. Jeśli chodzi o prezencję, to też szału nie ma, ale zdecydowałam się podzielić z Wami tym przepisem, gdyż to keto ciasto jest naprawdę smaczne. Ciężko właściwie stwierdzić czy to deser czy też może przekąska… 🙂 Mi umilało ono śniadania przez ostatnie kilka dni. Do porannej kawy sprawdza się wyśmienicie. 🙂 Poprzez dodanie przyprawy do piernika zyskało też nieco zimowo- świąteczny charakter. Jak na grudniowy wypiek przystało… 🙂 Swoją drogą wręcz idealnym akompaniamentem do keto wegańskiego placka dyniowego będzie pierniczkowe latte. 🙂

placek dyniowy
Keto wegański placek dyniowy

Wege przepisy ketogeniczne – to też się może udać!

Przepis znalazłam tutaj pośród innych ciekawych wegańskich keto przepisów. Tak naprawdę zainteresował mnie ten chleb, bardzo podobny w sumie do mojego chleba z ziaren, jednak w wersji z mąką kokosową. Zrobiłam go nawet, niestety trochę się rozpada i jest mocno wilgotny w środku. 🙁 Prawdopodobnie winna temu jest babka płesznik, która została dodana w nasionach a nie łuskach… 😛 Ale nie o chlebie tutaj mowa… Bohater dzisiejszego wpisu, czyli keto wegański placek dyniowy za to nie ma prawa się nie udać. Wystarczy wymieszać ze sobą mąkę kokosową, lnianą i dyniową, dodać erytrytol oraz składniki mokre w postaci mleka kokosowego i purée z dyni. I właściwie na tym koniec. Dalszą część pracy bierze na siebie piekarnik. 🙂

keto placek dyniowy
Keto vegan placek dyniowy

Keto wegański placek dyniowy – różne opcje wykończenia

Polewa jest kompletnie opcjonalna. I zarazem też całkowicie wymienialna na inne opcje. 🙂 Z powodzeniem widzę tutaj bitą śmietanę posypaną cynamonem w bardziej odświętnej wersji deserowej. Czyli na przykład wtedy, gdy przyjdą niespodziewani goście… 😛 Będzie pasował tutaj też sos karmelowy i orzechy pecan lub hybryda obu rozwiązań – bita śmietana i karmel. 😀 Ale – wierzcie lub nie – ze zwykłym jogurtem kokosowym w roli przekąski też daje radę. 😀

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
keto wegański placek dyniowy

Wegański placek dyniowy

Modern Cavegirl
Mocno dyniowy i pełen aromatycznych przypraw – taki właśnie jest ten keto wegański placek dyniowy. Idealny na końcówkę jesieni, do gorącego kubka kawy lub herbaty. 🙂
Czas przygotowania 5 mins
Czas gotowania 30 mins
Czas całkowity 35 mins
Rodzaj dania Deser, Przekąska
Kuchnia Amerykańska
Porcje 9 porcji
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vegan
vege

Składniki
  

Ciasto dyniowe

Polewa czekoladowa (opcjonalnie)

Sposób przygotowania
 

Ciasto dyniowe

  • Wymieszać mokre składniki ze słodzidłem. W osobnym naczyniu wymieszać suche składniki i dodać do mokrych. Wymieszać dokładnie. Kwadratową blachę do pieczenia o wymiarach 20 x 20 cm wyłożyć papierem do pieczenia, wypełnić ciastem, wyrównać wierzch i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Piec ok. 30 – 40 minut aż wierzch się lekko przyrumieni.

Polewa czekoladowa

  • Oba składniki polewy rozpuścić na bardzo małym ogniu lub w kąpieli wodnej. Lekko przestudzić. Gdy polewa zgęstnieje, lecz nadal będzie płynna polać wierzch placka dyniowego formując esy floresy.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Wegański placek dyniowy
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
108.69
% RWS*
Tłuszcz
 
7.51
g
12
%
Tłuszcze nasycone
 
5.49
g
34
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.73
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
0.48
g
Sód
 
0.01
mg
0
%
Potas
 
83.64
mg
2
%
Węglowodany
 
8.44
g
3
%
Błonnik
 
4.12
g
17
%
Cukier
 
2
g
2
%
Białko
 
2.7
g
5
%
Witamina A
 
4238.28
IU
85
%
Witamina C
 
1.21
mg
1
%
Wapń
 
30.99
mg
3
%
Żelazo
 
0.89
mg
5
%
Węglowodany netto
 
4.32
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.
Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu