wałek NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU! wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

Lazania z cukinii

Keto lazania z cukinii Paleo

Lazania z cukinii w stylu Paleo, czyli zapiekanka z cukinii z mięsem mielonym i beszamelem z kalafiora

Ostatnio był przepis na śniadanie, to teraz przyszła pora na coś treściwszego. Przepis na tę zapiekankę powstał na bazie dawnej miłości do włoskiej lazanii oraz dużych ilości cukinii na stanie. Wypadkową tych dwóch okoliczności jest coś w rodzaju lazanii z cukinii. Ale żeby nie było tak prosto, to beszamel też został trochę przerobiony… Zamiast mąki, mleka i masła powstał z kalafiora i jajka! Kalafior i cukinia razem w jednym przepisie to bogactwo składników odżywczych przy minimum kaloryczności.

Cukinia – wspaniałe warzywo

W dodatku właśnie trwa sezon na cukinię, więc można ją dostać zarówno w warzywniakach, jaki i supermarketach w śmiesznych cenach! Warto z tego korzystać, bo cukinia wspaniale wpisuje się w wytyczne diety Paleo i Low Carb, więc można ją jeść praktycznie do woli.

Beszamel z kalafiora mnie zachwycił. Już planuję inne dania z jego użyciem. Nie sądziłam, że jest to aż tak wszechstronne warzywo. Chociaż samej zdarzało mi się używać go w najróżniejszych daniach, także w wersji na słodko jako mus z owocami lub jako warstwa serowa w serniku bez sera!

Danie jest bardzo sycące, a z tego przepisu powstaną 4 duże porcje.

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Lazania z cukinii

Lazania z cukinii Paleo

Modern Cavegirl
Wariacja na temat włoskiej lasagne, zgodna z zasadami diety Paleo. Zamiast płatów lasagne- cukinia, a zamiast beszamelu- sos na bazie kalafiora. Polecam!
Czas przygotowania 30 mins
Czas gotowania 30 mins
Czas całkowity 1 hr
Rodzaj dania Danie główne
Kuchnia Włoska
Porcje 4 porcji
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy:
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Składniki
  

skomponuj jadłospis z tym przepisem

Sposób przygotowania
 

  • Cukinię kroimy na wąskie wstążki (niczym tagliatelle) lub kroimy spiralizerem na spaghetti. Posypujemy solą i odstawiamy. Cukinia musi puścić wodę. W międzyczasie szklimy cebulę na oleju kokosowym, dodajemy mięso mielone i podsmażamy przez 7-8 minut. Po tym czasie doprawiamy solą i pieprzem, dodajemy pastę lub koncentrat pomidorowy. Mieszamy dokładnie, trzymamy jeszcze przez chwilę na ogniu, po czym odstawiamy i dajemy ostygnąć.
  • Kalafiora gotujemy w osolonej wodzie do miękkości. Odcedzamy i jeszcze ciepłego miksujemy z mlekiem kokosowym i płatkami drożdżowymi. Doprawiamy solą i pieprzem, a na koniec dodajemy surowe jajko i miksujemy dokładnie aż powstanie jednorodna masa. W tym momencie wszystkie elementy naszej układanki- zapiekanki są gotowe. Piekarnik nagrzewamy do ok. 200 stopni Celsjusza. Cukinię odcedzamy i osuszamy ręcznikiem papierowym.
  • Kolejność warstw jest następująca: na dno żaroodpornego naczynia dajemy kilka łyżek sosu mięsnego, następnie posypujemy to wstążkami z cukinii i pokrywamy trzecią warstwą, czyli naszym beszamelem z kalafiora. Powtarzamy aż do wykorzystania wszystkich składników. Na wierzchu powinniśmy mieć warstwę beszamelu kalafiorowego. Tak przygotowaną zapiekankę wkładamy do piekarnika i pieczemy ok. 30- 40 minut. Na 10 minut przed końcem pieczenia można posypać wierzch mąką migdałową- jest to wizualna imitacja sera. 🙂
  • Po upieczeniu wyjmujemy zapiekankę i przed krojeniem dajemy jej chwilę odpocząć.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Lazania z cukinii Paleo
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
462.7
% RWS*
Tłuszcz
 
34.32
g
53
%
Tłuszcze nasycone
 
15.4
g
96
%
Tłuszcze trans
 
1.54
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
1.03
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
11.58
g
Cholesterol
 
129.67
mg
43
%
Potas
 
957.95
mg
27
%
Węglowodany
 
12.13
g
4
%
Błonnik
 
3.97
g
17
%
Cukier
 
6.16
g
7
%
Białko
 
27.52
g
55
%
Witamina A
 
256.09
IU
5
%
Witamina C
 
67.78
mg
82
%
Wapń
 
80.14
mg
8
%
Żelazo
 
3.62
mg
20
%
Węglowodany netto
 
8.16
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu).

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu


Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

WARTOŚĆ ODŻYWCZA

Wartość energetyczna386 kcal
Tłuszcz27,3 g
Węglowodany11,3 g
Błonnik4 g
Białko27,5 g
Dotyczy 1 porcji. Podane wartości są orientacyjne.

2 Comments

  1. Lekarz says:

    Dieta ketogeniczna to najgorsze swinstwo, ludzie nie wierzcie w te glupoty , bo potem musimy was ratowac w szpitalach… Idzcir do dietetyka albo ncez.pl

    1. No niestety nie mogę się zgodzić. Moje osobiste doświadczenia zdecydowanie zaprzeczają temu stwierdzeniu. Korzyści zdrowotne, które miałam okazję zaobserwować po wdrożeniu diety niskowęglowodanowej i wysokotłuszczowej są ogromne i przemawiają przeciwko standardom dietetycznym ustalonym przez główny nurt. Ale każdy ma prawo wybrać to, co według niego jest najlepsze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu