NIE PRZEGAP PRZEPISU!
Zasubskrybuj, aby otrzymywać automatyczne powiadomienia o każdym nowym poście. Obiecuję - żadnych reklam, tylko pyszne przepisy i ciekawe artykuły wprost na Twoją skrzynkę!

Kakaowy omlet z cukinii

Kakaowy omlet z cukinii (Keto, Paleo, LowCarb)

Kakaowy omlet z cukinii, czyli dobre śniadanie na dobry początek!

W myśl zasady, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, staram się jadać śniadania białkowo- tłuszczowe. Sprawdziłam to bardzo dokładnie na sobie i wiem, że jest to najlepszy sposób na uniknięcie huśtawki cukrowo- insulinowej. Daje ono uczucie sytości na długo i sprawia, że nie myślę znowu o jedzeniu po 2 godzinach. Czym później więc zaczynam jeść węglowodany, tym lepiej. Jednak jestem osobą, która szybko się nudzi zwyczajną jajecznicą czy omletem z warzywami każdego dnia. Muszę więc od czasu do czasu urozmaicać codzienne menu jakimiś alternatywami. Taką właśnie alternatywą jest śniadanie, które prezentuję dzisiaj. Jest to kakaowy omlet z cukinii. Podałam go z jogurtem kokosowym oraz owocami, które co prawda nie wpisują się w białkowo- tłuszczowe wymagania, ale w niewielkich ilościach pozwalam sobie jeść je od czasu do czasu także na śniadanie, zwłaszcza, że udało mi się unormować już trochę gospodarkę cukrowo- insulinową.

Kakaowy omlet z cukinii
Kakaowy omlet z cukinii

Śniadanie czy deser? Oto jest pytanie…

W sumie przepis można z powodzeniem używać także jako bazę do brownie z cukinii. Trzeba by było tylko dodać jakiś środek słodzący, no i zwiększyć proporcje. Mi jednak taka wersja odpowiada najbardziej, bo jest zdecydowanie szybsza.

Wykonanie kakaowego omletu z cukinii nie jest skomplikowane ani bardzo czasochłonne. Jednak najlepiej zaplanować sobie takie śniadanie w jakiś leniwy poranek, kiedy nie musimy się nigdzie spieszyć. 🙂

Oto przepis:

Kakaowy omlet z cukinii

Kakaowy omlet z cukinii

Modern Cavegirl
Pyszny sycący kakaowy omlet z cukinii w wersji Paleo. Idealne śniadanie białkowo- tłuszczowe na leniwy poranek, kiedy nie trzeba się nigdzie spieszyć.
Czas przygotowania 10 mins
Czas gotowania 10 mins
Czas całkowity 20 mins
Rodzaj dania Deser, Przekąska, Śniadanie
Kuchnia Europejska
Porcje 1 porcja
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vege
Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Omlet z cukinii

Dodatki (opcjonalne)

Podoba Ci się ten przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny ketogeniczny jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści!

Sposób przygotowania
 

  • Jajka ubić z solą, po czym zmniejszyć obroty miksera na minimum i dodać kakao oraz wybraną mąkę. Wymieszać ze startą cukinią.
  • Olej kokosowy rozgrzać na patelni. Wylać masę na patelnię i smażyć na średnim ogniu do lekkiego zrumienienia. Wtedy przewrócić omlet na drugą stronę i smażyć jeszcze przez chwilę.
  • Podawać jeszcze ciepły razem z jogurtem kokosowym i owocami. Amatorzy słodszych smaków mogą posmarować omlet łyżeczką miodu.
Darmowy keto jadłospis!Wypróbuj gotowy jadłospis, w pełni zbilansowany pod względem kaloryczności oraz makroskładników! Skomponowany specjalnie z myślą o keto adaptacji –> Odbierz darmową próbkę

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Kakaowy omlet z cukinii
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
300.13
% RWS*
Tłuszcz
 
24.23
g
37
%
Tłuszcze nasycone
 
15.77
g
99
%
Tłuszcze trans
 
0.03
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
2.03
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
4.34
g
Cholesterol
 
327.36
mg
109
%
Sód
 
187.38
mg
8
%
Potas
 
453.23
mg
13
%
Węglowodany
 
10.63
g
4
%
Błonnik
 
5.29
g
22
%
Cukier
 
3.36
g
4
%
Białko
 
14.25
g
29
%
Witamina A
 
671.2
IU
13
%
Witamina C
 
17.54
mg
21
%
Wapń
 
71.52
mg
7
%
Żelazo
 
2.78
mg
15
%
Węglowodany netto
 
5.34
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

Adnotacje do przepisu

  1. Dodatki są przykładowe i nie są uwzględnione w wartościach odżywczych.
 

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

6 Comments

  1. Aleksandra says:

    Cześć! Możesz dodać ile ma być cukinii?

    1. Dziękuję za zwrócenie uwagi – cukinia musiała mi gdzieś umknąć… Przepis już poprawiony 🙂

      1. Aleksandra says:

        Dziękuję będę próbować! ‍

  2. Elżbieta says:

    Wygląda przepysznie!

    1. cavegirl says:

      I zapewniam- smakuje też wybornie! 🙂

  3. Pycha!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu