Sałatka
Europejska Keto Low Carb Paleo Sałatka Śniadania Wege

Sałatka z jajkiem i majonezem

Sałatka – śniadanie idealne

Sałatka z jajkiem i majonezem to kolejny pomysł na pożywne śniadanie, które pozwoli poczuć się sytym na dłużej. Sałatki to bardzo wygodna forma przygotowywania śniadań, gdyż taką sałatkę łatwo zabrać na wynos.  Przygotowuję ją wtedy wieczorem dnia poprzedniego i przechowuję w lodówce. Ważne jest, żeby nie mieszać jej z sosem i przyprawami, to wtedy nie puści wody. Większość śniadań, których nie jem w domu to sałatki. W różnym wydaniu, ale bardzo często zawierające jajko gotowane na półtwardo. Czasami dodaję łososia wędzonego albo kabanosy, ale najczęściej bazę stanowią jajka. Bardzo je lubię, plus są super odżywcze, więc warto je włączyć na stałe do swojego menu. W żywieniu Paleo jajka to podstawa. 🙂

Jajka a protokół autoimmunologiczny

Niestety z dobrodziejstw zawartych w jajach nie mogą korzystać osoby na protokole autoimmunologicznym. Okazuje się, że jaja potrafią być naprawdę silnym alergenem. Jednak istnieje szansa, że w ramach ponownego ich wprowadzania do menu, nie wystąpią żadne negatywne reakcje i potem będzie je można wdrożyć na stałe, także głowa do góry!

Sałatka z jajkiem i majonezem – smaczny klasyk

Sałatka nie jest jakaś skomplikowana pod względem składu. Tylko warzywa, jajka i majonez. Majonez oczywiście w wersji Paleo– czyli na bazie oliwy i/lub oleju z awokado, ale to już temat na osobny wpis… No i jajko lub dwa! Gotowane na półtwardo stanowią świetny dodatek do sałatki– zachowują wtedy pełnię wartości odżywczych, a jednocześnie nie rozpływają się po wszystkim i sałatka nie traci na apetyczności.

A co Wy jecie na Paleo śniadania?

Sałatka

Sałatka z jajkiem i majonezem

Czas przygotowania 10 mins
Czas gotowania 7 mins
Czas całkowity 17 mins
Rodzaj dania Sałatka
Kuchnia Europejska, Wege
Porcje 1 porcja

Składniki
  

  • kilka liści sałaty
  • 1 mała marchewka starta na drobnych oczkach
  • kilka rzodkiewek drobno posiekanych
  • 2 łodygi selera naciowego
  • 1 ogórek kiszony
  • 2 łyżki majonezu domowego, najlepiej na oleju z awokado lub oliwie
  • 1-2 jaja ugotowane na półtwardo

Sposób przygotowania
 

  • Posiekane warzywa wymieszać w misce razem z majonezem i przyprawami. Dodać ugotowane na półtwardo i pokrojone w ćwiartki jaja.
Wypróbowałaś/eś ten przepis? Oznacz @modern.cavegirl w poście 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Recipe Rating