NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU!
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto proteinowe pankejki

Proteinowe keto pankejki z borówkami (Paleo, LowCarb)

Proteinowe keto pankejki z borówkami – keto śniadanie na słodko

Kto nie lubi sobie od czasu do czasu dogodzić w postaci śniadania na słodko…? 😉 Jeśli jest to jednocześnie posiłek niskowęglowodanowy i wysokobiałkowy, to już w ogóle można się nim cieszyć bez wyrzutów sumienia. 😀 Keto proteinowe pankejki z borówkami jak najbardziej kwalifikują się do obu kategorii.

To mit, że dieta ketogeniczna wyklucza konsumpcję owoców. Należy po prostu używać tych o niskiej zawartości cukru, najlepiej zaś owoców jagodowych, które dodatkowo charakteryzują się wysoką zawartością witamin i antyoksydantów (superfoods).


WIĘCEJ O OWOCACH NA KETO DIECIE
Całą prawdę o owocach na diecie ketogenicznej poznacie w kompleksowym przewodniku po diecie ketogenicznej

Dobrze się zatem składa, że idzie lato, a wraz z nim cały wachlarz owoców sezonowych, w tym jagody, maliny, borówki, jeżyny i porzeczki, które są perfekcyjne do stosowania na diecie ketogenicznej! Ślinka leci na samą myśl… 😀 Każde z wymienionych nadadzą się także wyśmienicie do przygotowania proteinowych keto pankejków!

Proteinowe keto pankejki z borówkami – składniki

🥚 Jajka 🥚

Najlepsze są oczywiście takie wiejskie, z wolnego wybiegu lub ekologiczne i co ważne – nie karmione zbożem. Kury powinny żywić się naturalnie, tym, co normalnie występuje sezonowo w okolicy i co byłyby w stanie same znaleźć w gospodarstwie. Zboża mogą stanowić ułamek karmy, jednak nie powinna to być przeważająca część. Przeważać powinny owady i inne robaki, zielenina, owoce i nasiona. Zimą udział ziarna może być trochę zwiększony. Jajka zniesione przez kury chowane w takich warunkach mają dużo więcej dobroczynnych, przeciwzapalnych kwasów omega-3. I takie właśnie jajka powinniśmy stosować na co dzień w swojej diecie.

🥛 Mleko kokosowe 🥛

Ja korzystałam z gęstego mleka kokosowego z kartonu o zawartości 19% tłuszczu, ale myślę, że z powodzeniem można użyć mleka kokosowego z puszki. W kwestii wyboru mleka kokosowego stawiamy na jakość i wybieramy opcję jak najbardziej naturalną. W składzie powinien znaleźć się tylko kokos i woda.

🧈Tłuszcz🧈

Tutaj rafinowany olej kokosowy, ale wybór należy do Was… Równie dobrze sprawdzi się jakikolwiek tłuszcz nasycony, który tężeje w temperaturze pokojowej – np. masło klarowane lub mieszanka obu.

proteinowe pankejki z borówkami
Keto proteinowe pankejki z borówkami

🥥 Mąka kokosowa 🥥

Standardowy rodzaj mąki w keto wypiekach, zaraz obok mąki migdałowej, której – w przeciwieństwie do mąki kokosowej – generalnie nie powinno się używać w daniach poddawanych obróbce termicznej. Mąka kokosowa charakteryzuje się wysokim stopniem wchłanialności płynów, dlatego należy stosować ją z umiarem. W przeciwnym razie produkt końcowy będzie przesuszony. Ma lekko wyczuwalny posmak kokosa, przez co niektórzy nie stosują jej w wytrawnych potrawach. Jeśli nie lubicie mąki kokosowej, proponuję użyć odtłuszczonej mąki migdałowej (odrobinę więcej).

🐄 Peptydy kolagenowe 🐄

Kluczowy element, gdyż stanowią tutaj główną porcję białka. Plus, kolagen – czy to pochodzenia morskiego czy wołowego – jest bardzo ważnym aminokwasem, pozwalającym utrzymać zdrowie i dobre samopoczucie, w tym przede wszystkim zdrowe stawy, skórę i kości. Wspomaga jednak także układ trawienny, krwionośny oraz procesy metaboliczne. Jest nazywany „białkiem młodości„, warto więc włączyć go do codziennego menu. W wersji wegetariańskiej i wegańskiej należy je zastąpić białkiem grochu.

🫐 Borówki 🫐

Lub inne owoce jagodowe, np. jeżyny, maliny, owoce leśne. Są one prawdziwą kopalnią witamin i przeciwutleniaczy, a więc zaliczają się do kategorii superfoods. Jednocześnie są pysznymi letnimi owocami niskowęglowodanowymi. Można (a nawet powinno się) jeść je w nieograniczonych prawie ilościach. 😀 Wspaniale sprawdzają się zarówno na ciepło w wypiekach, jak i na zimno w deserach. Stanowią także świetny składnik sałatek.

keto proteinowe pankejki

Proteinowe pankejki z borówkami

Modern Cavegirl
Proteinowe keto pankejki z borówkami to pyszne śniadanie, które dostarcza dodatkową porcję białka w postaci kolagenu. Szybko się je robi, a jeszcze szybciej wcina… Z bezcukrowym keto syropem klonowym smakują wyśmienicie! 😀
Czas przygotowania 5 mins
Czas gotowania 7 mins
Czas całkowity 12 mins
Rodzaj dania Śniadanie
Kuchnia Amerykańska
Porcje 8 sztuk
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Podoba Ci się ten przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny jadłospis!

Sposób przygotowania
 

  • Jajka rozbełtać z mlekiem i połową oleju kokosowego, a mąkę kokosową z solą i spulchniaczami. Dodać suche składniki do masy jajecznej i wymieszać do połączenia składników. Dodać ekstrakt z wanilii oraz borówki.
  • Pozostały tłuszcz rozgrzać na patelni. Wykładać łyżką masę i smażyć pankejki z obu stron na rumiano.
  • Podawać na ciepło polane syropem.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Proteinowe pankejki z borówkami
Wielkość porcji
 
1 sztuka
Kalorie
75.36
% RWS*
Tłuszcz
 
5.69
g
9
%
Tłuszcze nasycone
 
4.39
g
27
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.25
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
0.57
g
Cholesterol
 
35.34
mg
12
%
Potas
 
32.21
mg
1
%
Węglowodany
 
2.27
g
1
%
Błonnik
 
0.97
g
4
%
Cukier
 
0.75
g
1
%
Białko
 
3.93
g
8
%
Witamina A
 
53.32
IU
1
%
Witamina C
 
0.36
mg
0
%
Wapń
 
5.65
mg
1
%
Żelazo
 
0.25
mg
1
%
Węglowodany netto
 
1.3
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu


Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu