NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU!
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto jabłecznik warstwowy

Warstwowy keto jabłecznik cytrynowy (Paleo, LowCarb)

Jesienny warstwowy keto jabłecznik cytrynowy – jabłkowy zawrót głowy

Dynię chwilowo zamieniamy na jabłka, z których w kilka chwil można wyczarować pyszne keto ciasto. Ten keto jabłecznik powstaje z ciasta ucieranego i jest warstwowy, co oznacza, że każda warstwa ciasta jest przełożona warstwą jabłek. To w połączeniu z dodatkiem cytryny powoduje, że efekt końcowy jest mocno soczysty i bardzo odświeżający w odbiorze. Wierzch ciasta można z powodzeniem posypać keto kruszonką, która w miły sposób urozmaici ten wypiek. W tym celu możecie skorzystać właściwie z jakiegokolwiek mojego przepisu na kruche ciasto.

Jesienny warstwowy keto jabłecznik cytrynowy – składniki

🥚Jajka

Najlepsze są oczywiście takie wiejskie, z wolnego wybiegu lub ekologiczne i co ważne – nie karmione zbożem. Kury powinny żywić się naturalnie, a zboża mogą stanowić niewielki ułamek karmy. Jajka zniesione przez kury chowane w takich warunkach zawierają zdecydowanie więcej przeciwzapalnych kwasów omega-3. I takie właśnie jajka powinniśmy stosować na co dzień w swojej diecie.

🍬 Keto słodzidło

Temat rzeka… Generalnie najlepiej sprawdzi się alluloza lub erytrytol. Jeśli jesteś w stanie pozwolić sobie na wyższy udział węglowodanów, to polecam także ksylitol. Posiadaczom bardziej wytrawnych kubków smakowych może natomiast wystarczyć słodycz pochodząca z inuliny.

keto jabłecznik
Warstwowy keto jabłecznik cytrynowy

🧈 Tłuszcz

Tutaj masło klarowane, dzięki czemu ciasto pozostaje zgodne z dietą wegetariańską. Ale ostateczny wybór należy do Was… Równie dobrze sprawdzi się jakikolwiek inny tłuszcz nasycony, np. rafinowany olej kokosowy lub mieszanka obu.

🍎Jabłka

Typowo jesienny owoc. Bardzo zdrowy, choć lekko demonizowany na diecie ketogenicznej ze względu na większy niż w owocach jagodowych udział węglowodanów. Tymczasem rozsądna ich konsumpcja jest jak najbardziej możliwa nawet przy takich restrykcjach dietetycznych. Nie wiem jak Wy, ale ja przynajmniej nie zamierzam sobie ich całkiem odmawiać… 🙂

🥥Mąka kokosowa

Standardowy rodzaj mąki w keto wypiekach, zaraz obok mąki migdałowej, której – w przeciwieństwie do mąki kokosowej – generalnie nie powinno się używać w daniach poddawanych obróbce termicznej. No chyba, że w wersji odtłuszczonej… Mąka kokosowa charakteryzuje się wysokim stopniem wchłanialności płynów, dlatego należy stosować ją z umiarem. W przeciwnym razie produkt końcowy będzie przesuszony. Ma lekko wyczuwalny posmak kokosa, przez co niektórzy nie stosują jej w wytrawnych potrawach. Jeśli nie lubicie mąki kokosowej, proponuję użyć odpowiednio więcej odtłuszczonej mąki migdałowej, która także jest elementem przepisu.

keto jabłecznik warstwowy

Jabłecznik warstwowy

Modern Cavegirl
Kolejny pyszny dowód na to, że jabłka na keto diecie wcale nie są całkowicie wykluczone. Oto bowiem keto jabłecznik w pełnej krasie. Efekt w postaci miękkiego i puszystego, a zarazem soczystego ciasta uzyskuje się dzięki warstwom jabłek. Mocno cytrynowe, w angielskim stylu – idealne do popołudniowej herbaty!
Czas przygotowania 20 mins
Czas gotowania 1 hr 30 mins
Czas całkowity 1 hr 50 mins
Rodzaj dania Deser
Kuchnia Europejska
Porcje 16 porcji
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vege

Wyposażenie

Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Podoba Ci się ten przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny jadłospis!

Sposób przygotowania
 

  • Zetrzeć skórkę z cytryny i wycisnąć sok. Jabłka pokroić w cienkie plastry, pokropić sokiem z cytryny.
  • Masło utrzeć razem z masłem orzechowym i erytrytolem. Dalej ucierając wbijać pojedynczo jajka. Połączyć ze sobą pozostałe suche składniki i dodawać powoli do masy. Na koniec dodać ekstrakt z wanilii, skórkę cytrynową oraz sok z cytryny spod jabłek.
  • W keksówce wyłożonej papierem do pieczenia umieścić ok. 1/3 ciasta i przełożyć 1/2 jabłek. Powtórzyć. Wierzch jabłek pokryć pozostałą częścią ciasta. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 160° i piec przez ok. 75 – 90 min.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Jabłecznik warstwowy
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
154.88
% RWS*
Tłuszcz
 
11.74
g
18
%
Tłuszcze nasycone
 
6.33
g
40
%
Tłuszcze trans
 
0.004
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.75
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
3.07
g
Cholesterol
 
60.12
mg
20
%
Sód
 
62.77
mg
3
%
Potas
 
66.25
mg
2
%
Węglowodany
 
9.82
g
3
%
Błonnik
 
3.83
g
16
%
Cukier
 
3.98
g
4
%
Białko
 
3.53
g
7
%
Witamina A
 
76.07
IU
2
%
Witamina C
 
4.87
mg
6
%
Wapń
 
33.62
mg
3
%
Żelazo
 
0.6
mg
3
%
Węglowodany netto
 
5.99
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu


Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu