wałek NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU! wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto banoffee pie

Keto banoffee pie (Paleo, LowCarb, AIP, Vegan)

Keto banoffee pie, czyli upojny smak bananów w wersji keto

Dzisiaj mam zaszczyt zaprezentować Wam coś pozornie niemożliwego na diecie ketogenicznej… 😉 Keto banoffee pie to nic innego jak wariacja na temat słynnej tarty z bananami i karmelem („ban-” od banana i „-ffee” od toffee). Oczywiście tutaj nie uświadczycie bananów, ale karmel jest i to najprawdziwszy… 😀 Zamiast bananów, użyłam jednego z najbardziej uniwersalnych warzyw, któremu zdarza się występować w roli makaronu, spodu do pizzy i wielu innych zakazanych na diecie ketogenicznej produktów. Mowa oczywiście o cukinii!

Wierzcie lub nie, ale w połączeniu z keto słodzikiem i ekstraktem bananowym, masa cukiniowa do złudzenia przypomina w smaku i konsystencji banany. Chociaż moje keto ciasto powinno chyba jednak nazywać się zuchoffee pie… 😀

Keto banoffee pie – składniki

🍪 Kruche ciasto 🍪

To nic innego jak połączenie mąki kokosowej i rafinowanego oleju kokosowego (w uproszczeniu). Dodatkiem pomagającym związać całość jest nowinka kulinarna (przynajmniej dla mnie :)), czyli błonnik akacjowy. Dzięki takiemu doborowi składników spód pozostaje zgodny z dietą wegańską. Ciasto wychodzi mocno kruche. Do tego stopnia, że trzymane w lodówce ciężko pokroić. Warto wyjąć je trochę wcześniej przed krojeniem lub zamienić część oleju kokosowego na śmietanę kokosową. Ja jednak lubię takie twarde maślane spody… Inną opcją jest po prostu ominięcie pieczenia spodu – dzięki temu będzie miększy, a i roboty mniej! 🙂

🥒 Cukinia 🥒

Tego warzywa nie trzeba chyba nikomu przedstawiać… Jest to królowa stołu podczas letnich i jesiennych miesięcy, jednak także zimą czy na przedwiośniu warto z niej korzystać. Świetna zarówno w wytrawnym, jak i w słodkim wydaniu. Tutaj obrana i pokrojona w plastry występuje w roli banana. I wychodzi jej to naprawdę świetnie. 😀

Ważna uwaga – zdecydowanie lepiej jest obrać ją ze skórki, gdyż daje to lepszy efekt wizualny (bardziej przypomina banana).

banoffee pie
Keto banoffee pie

🍬 Keto słodzidło 🍬

Zdecydowanie najbardziej nadaje się tutaj alluloza, z pomocą której powstaje idealny karmel. Na erytrytolu też uda się uzyskać gęstą masę przypominającą toffee, jednak po schłodzeniu ma ona tendencję do krystalizowania się. Jeśli jesteś w stanie pozwolić sobie na wyższy udział węglowodanów, to można także spróbować z ksylitolem.

🧈 Tłuszcz 🧈

Normalnie do karmelu daję masło klarowane, ale tutaj starałam się utrzymać całość w wersji wegańskiej, dlatego wybór padł na rafinowany olej kokosowy. Generalnie – zarówno w przypadku spodu, jak i karmelu – sprawdzi się jakikolwiek tłuszcz nasycony, który tężeje w temperaturze pokojowej.

🥛 Mleko kokosowe 🥛

Kolejny składnik masy karmelowej. Ja korzystałam z gęstego mleka kokosowego z kartonu o zawartości 19% tłuszczu, ale myślę, że z powodzeniem można użyć mleka kokosowego z puszki. To drugie potrzebne będzie także do „bitej śmietany” stanowiącej wierzchnią warstwę ciasta, tylko tam używamy tylko stałej części. Można także zastosować gotową śmietankę kokosową w puszce. W kwestii wyboru mleka kokosowego stawiamy na jakość i wybieramy opcję jak najbardziej naturalną. W składzie powinien znaleźć się tylko kokos i woda.

🍫 Czekolada 🍫

Do posypania wierzchu. Oczywiście tylko taka o wysokiej zawartości kakao (min. 85%) lub niskowęglowodanowa. Tylko takie zapewnią maksimum smaku przy minimalnej ilości węglowodanów. 🙂

keto banoffee pie

Banoffee Pie

Modern Cavegirl
Jeśli myślicie, że są rzeczy niemożliwe do osiągnięcia na diecie ketogenicznej, to zapewniam Was, że jest zupełnie odwrotnie! 😀 Najlepszym dowodem na to jest keto banoffee pie, czyli tarta z karmelem i "bananami" w wydaniu niskowęglowodanowym. Wypróbujcie koniecznie, bo to istne niebo w gębie!
Czas przygotowania 15 mins
Czas gotowania 25 mins
Czas oczekiwania 30 mins
Czas całkowity 1 hr 10 mins
Rodzaj dania Deser
Kuchnia Amerykańska
Porcje 12 porcji
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vegan
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy:
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Składniki
  

Spód

Nadzienie "bananowo" – karmelowe

Nadzienie śmietanowe

skomponuj jadłospis z tym przepisem

Sposób przygotowania
 

Spód

  • Wszystkie składniki utrzeć w malakserze. Formę do tarty wyłożyć papierem do pieczenia i wylepić ją ciastem. Wstawić do lodówki na 30 minut. Można podpiec w piekarniku nagrzanym do 180° przez ok. 10 – 12 minut.

Nadzienie bananowo – karmelowe

  • Cukinię obrać ze skórki i pokroić na plasterki. Posolić, żeby puściła sok. Osuszyć ręcznikiem papierowym. Tłuszcz rozgrzać na patelni i wrzucić cukinię. Zasypać allulozą i mieszać aż całość zgęstnieje i zbrązowieje, a cukinia zmięknie. Zalać mlekiem kokosowym i odparować nadmiar płynu. Zestawić z ognia. Ostudzić. Karmel powinien znacznie zgęstnieć. Wyłożyć na spód.

Nadzienie śmietanowe

  • Stałą część mleka kokosowego z puszki ubić mikserem ze słodzidłem. Wyłożyć na nadzienie karmelowe. Posypać wiórkami z czekolady.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Banoffee Pie
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
224.7
% RWS*
Tłuszcz
 
21.38
g
33
%
Tłuszcze nasycone
 
17.61
g
110
%
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.41
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
1.7
g
Sód
 
0.01
mg
0
%
Potas
 
200.57
mg
6
%
Węglowodany
 
8.25
g
3
%
Błonnik
 
4.85
g
20
%
Cukier
 
2.12
g
2
%
Białko
 
2.77
g
6
%
Witamina A
 
100
IU
2
%
Witamina C
 
9.27
mg
11
%
Wapń
 
13.8
mg
1
%
Żelazo
 
1.46
mg
8
%
Węglowodany netto
 
3.4
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu).

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu


Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu