wałek NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU! wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto zielone babeczki

Keto zielone babeczki (Paleo, LowCarb)

Keto zielone babeczki – triumf wiosennej zieloności

No i wpadłam po uszy… Zielone szaleństwo mnie opętało i nie wiem czy jest na to jakaś kuracja. 😀 Chyba tak jak w każdej wielkiej miłości – tylko proza życia będzie w stanie sprowadzić mnie na ziemię, czyli po prostu sprawić, że mi kolor zielony zbrzydnie… Co pewnie nastąpi po jakichś kilkunastu do kilkudziesięciu zielonych potrawach. 😉 Na razie jestem jak narkoman na głodzie i ćpam zieleń niczym najlepszy towar. 😀

Już jutro Dzień św. Patryka a za 4 dni początek kalendarzowej wiosny! Jednak wiosna w pogodzie zawitała do nas już wcześniej. Temperatury stały się przyjemne, a słońce coraz częściej daje znać o swoim istnieniu. Ostatni tydzień był pod tym względem wyjątkowo udany. Było dosłownie czuć wiosnę w powietrzu. A oko cieszyły już pokaźne kupki przebiśniegów i krokusów w przeróżnych kolorach. Uwielbiam to i jaram się jak dziecko na każdy przejaw nowej pory roku… 😀

Keto zielone babeczki – składniki

Ale przejdźmy do rzeczy… Tematem dzisiejszego wpisu są bowiem keto zielone babeczki. A nawet podwójnie zielone. Do ciasta trafił bowiem szpinak i cukinia. A krem powstał na bazie awokado. Są jeszcze jakieś wątpliwości, że stęskniłam się za wiosną…? 🙂

🥚Jajka🥚

Nadmienię tylko króciutko, że najlepsze są oczywiście takie wiejskie, z wolnego wybiegu lub ekologiczne i co ważne – nie karmione zbożem. Kury powinny żywić się naturalnie, tym, co normalnie występuje sezonowo w okolicy i co byłyby w stanie same znaleźć w gospodarstwie. Zboża mogą stanowić ułamek karmy, jednak nie powinna to być przeważająca część. Przeważać powinny owady i inne robaki, zielenina, owoce i nasiona. Zimą udział ziarna może być trochę zwiększony. Jajka zniesione przez kury chowane w takich warunkach mają zdecydowanie więcej dobroczynnych, przeciwzapalnych kwasów omega-3. I takie właśnie jajka powinniśmy stosować na co dzień w swojej diecie.

podwójnie zielone babeczki
Keto podwójnie zielone babeczki

🌿 Szpinak🌿

Lub jakakolwiek inna zielenina. Może być także roszponka, rukola, lub inne intensywnie zielone jadalne liście. Ich zadaniem jest nadać barwę produktowi końcowemu oraz wzbogacić go o cenne składniki odżywcze, których zielenina może z reguły zaoferować całkiem sporo.

🥒 Cukinia 🥒

Tego warzywa nie trzeba nikomu przedstawiać… Jest to królowa stołu podczas letnich i jesiennych miesięcy, jednak także zimą czy na przedwiośniu warto z niej korzystać. Świetna zarówno w wytrawnym, jak i w słodkim wydaniu.

🥑 Awokado 🥑

Mój ulubiony składnik smoothie i koktajli śniadaniowych. 🙂 Nadaje im wspaniałą aksamitną konsystencję. No i stanowi świetne źródło zdrowych tłuszczy. Uwielbiam awokado zarówno na słodko (na przykład w postaci czekoladowego musu), jak i w sałatkach. Stanowi ono świetny składnik różnego rodzaju przekąsek, gdyż jest wysoko odżywcze i mocno sycące.

🧈Tłuszcz🧈

Tutaj rafinowany olej kokosowy, ale wybór należy do Was… Równie dobrze sprawdzi się jakikolwiek tłuszcz nasycony, który tężeje w temperaturze pokojowej – np. masło klarowane lub mieszanka obu.

🍬 Keto słodzidło 🍬

Generalnie najlepiej jeśli byłaby to alluloza lub erytrytol. Jeśli jesteś w stanie pozwolić sobie na wyższy udział węglowodanów, to z powodzeniem możesz pozwolić sobie na ksylitol. Posiadaczom bardziej wytrawnych kubków smakowych może natomiast wystarczyć słodycz pochodząca z inuliny.

zielone babeczki
Keto zielone babeczki

🥥 Mąka kokosowa 🥥

Standardowy rodzaj mąki w keto wypiekach, zaraz obok mąki migdałowej, której – w przeciwieństwie do mąki kokosowej – generalnie nie powinno się używać w daniach poddawanych obróbce termicznej. Mąka kokosowa charakteryzuje się wysokim stopniem wchłanialności płynów, dlatego należy stosować ją z umiarem. W przeciwnym razie produkt końcowy będzie przesuszony. Ma lekko wyczuwalny posmak kokosa, przez co niektórzy nie stosują jej w wytrawnych potrawach. Jeśli nie lubicie mąki kokosowej, proponuję użyć odtłuszczonej mąki migdałowej dostosowując jej ilość.

🥛 Mleko kokosowe 🥛

Ja korzystałam z mleka kokosowego z kartonu o zawartości 19% tłuszczu, ale myślę, że z powodzeniem można użyć mleka kokosowego z puszki (dopasowując jednocześnie ilość mąki). W kwestii wyboru mleka kokosowego stawiamy na jakość i wybieramy opcję jak najbardziej naturalną. W składzie powinien znaleźć się tylko kokos i woda.

☁️ Spulchniacz ☁️

W tej roli u mnie akurat kamień winny (inaczej cream of tartar albo kwaśny winian potasu) w połączeniu z sodą spożywczą. Ewentualną alternatywą będzie proszek do pieczenia bez fosforanów.

keto zielone babeczki

Zielone babeczki

Modern Cavegirl
Wiosna za pasem, a więc kolor zielony rządzi… 🙂 Keto zielone babeczki są najlepszym sposobem na świętowanie dnia św. Patryka czy też rychłego nadejścia wiosny. Pyszne, warzywne i ekstremalnie zielone przypadną do gustu wszystkim fanom wiosennych smaków.
Czas przygotowania 20 mins
Czas gotowania 25 mins
Czas całkowity 45 mins
Rodzaj dania Deser
Kuchnia Amerykańska
Porcje 9 sztuk
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy:
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Składniki
  

Babeczki

Krem

skomponuj jadłospis z tym przepisem

Sposób przygotowania
 

Babeczki

  • Wymieszać wszystkie suche składniki. Mokre składniki (poza cukinią) zmiksować razem i połączyć z suchymi. Dodać cukinię i wymieszać. Jeśli masa jest bardzo gęsta, dodać odrobinę wody. Foremkę do muffinek wyłożyć papilotami. W każdej umieścić 1/9 masy. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni Celsjusza przez ok. 25 – 30 minut (do suchego patyczka). Ostudzić.

Krem

  • Wszystkie składniki zblendować na gładką masę. Dosłodzić w razie potrzeby. Przełożyć masę do szprycy i udekorować muffinki.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Zielone babeczki
Wielkość porcji
 
1 sztuka
Kalorie
172.59
% RWS*
Tłuszcz
 
14.59
g
22
%
Tłuszcze nasycone
 
9.85
g
62
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.6
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
1.93
g
Cholesterol
 
54.56
mg
18
%
Sód
 
0.01
mg
0
%
Potas
 
197.98
mg
6
%
Węglowodany
 
6.26
g
2
%
Błonnik
 
3.24
g
14
%
Cukier
 
1.21
g
1
%
Białko
 
5.79
g
12
%
Witamina A
 
1170.73
IU
23
%
Witamina C
 
7.38
mg
9
%
Wapń
 
56.6
mg
6
%
Żelazo
 
1
mg
6
%
Węglowodany netto
 
3.02
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu).

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu

 

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

2 Comments

  1. Alina says:

    zamiast hydrolizatu białkowego, czy mozna go ominąć?

    1. Można zamienić na inne białko (np. serwatkowe), a jeśli nie dysponujesz żadnym, to jak najbardziej można pominąć

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu