wałek NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU! wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

Keto cannelloni porowe

Keto cannelloni z pory w beszamelu (Paleo, LowCarb)

Keto cannelloni w sosie beszamelowym – klasyk kuchni włoskiej w niskowęglowodanowym wydaniu

Lubicie kuchnię włoską? Nie wiem po co się w ogóle pytam… Przecież każdy lubi… 😀 Te pizze, pasty i inne pyszności… 😌 Chociaż kuchnia włoska to o wiele więcej niż tylko wspomniane potrawy. Przede wszystkim jest to kuchnia mocno zróżnicowana regionalnie, opierająca się na prostych, ale wysokiej jakości składnikach. Gdybym miała wskazać jedną potrawę kuchni włoskiej, która mnie najbardziej zachwyciła, to wcale nie byłaby to pizza ani makaron tylko… karczoch po żydowsku. Miałam okazję go jeść w przesympatycznej rzymskiej knajpce Dino e Toni, którą gorąco polecam, jeśli ktoś planuje wizytę w wiecznym mieście. 🙂 To, co zdobyło moje serce to chyba fakt, że był to po prostu karczoch smażony w oliwie, ale jaki on był przepyszny! 😋

Wracając jednak do standardowej kuchni włoskiej, to też jestem jej fanką. A że najbardziej popularne dania z włoskim rodowodem nie bardzo idą w parze z dietą ketogeniczną, staram się je przerabiać w taki sposób, żeby uzyskać podobny efekt. Rezultatem takich właśnie eksperymentów są dzisiejsze keto cannelloni. Rurki powstały z pora (biała część rozłożona na części pierwsze), reszta pewnie jest trochę bardziej zgodna z oryginałem… 🙂

Keto cannelloni z pory w beszamelu – składniki

keto cannelloni z pora
Keto cannelloni z pora

🥬 Por 🥬

Botaniczny krewniak cebuli i czosnku. Do Polski przybył wraz z królową Boną, co jeszcze bardziej przemawia za użyciem go w daniach kuchni włoskiej. 🙂 Jest to niskokaloryczne warzywo, które dostarcza 14 g węglowodanów i ok. 2 g błonnika w 100 gramach. Mimo dość wysokiej zawartości węglowodanów netto warto go wprowadzić do diety. Zawiera bowiem dużą ilość polifenoli i związków siarki, które działają przeciwutleniająco i wspierają detoksykację organizmu. Ponadto stanowi dobre źródło witaminy K, B6, C, magnezu, miedzi, żelaza i kwasu foliowego.

🥩 Mięso 🥩

W postaci mielonej. Właściwie dowolnego rodzaju. U mnie jest to drób, ale z powodzeniem może to być także wieprzowina, wołowina lub ich mieszanka.

cannelloni z pora
Keto cannelloni z pora

🥣 Beszamel 🥣

Wspaniały, kremowy sos tradycyjnie robiony na bazie zasmażki z masła i mąki z dodatkiem mleka. Częsty składnik włoskich zapiekanek (lazania, cannelloni, itp.). U nas oczywiście takie składniki nie wchodzą w grę. Keto beszamel powstał zatem na bazie masła klarowanego, mąki kokosowej, mleka kokosowego oraz odrobiny glucomannanu (można zastąpić gumą guar lub błonnikiem z akacji/gumą arabską).

Keto cannelloni porowe

Cannelloni z pory w beszamelu

Modern Cavegirl
Super pomysł na szybki keto obiad? Keto mięsne cannelloni z pora w sosie beszamelowym! Pyszne, rozpływające się w ustach danie obiadowe inspirowane kuchnią włoską, pożywne i sycące na długo. Polecam gorąco!
Czas przygotowania 10 mins
Czas gotowania 25 mins
Czas całkowity 35 mins
Rodzaj dania Danie główne
Kuchnia Włoska
Porcje 8 sztuk
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy:
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Składniki
  

Canelloni

Beszamel

skomponuj jadłospis z tym przepisem

Sposób przygotowania
 

  • Mięso mielone przyprawić solą i curry. Por rozdzielić na "rurki". Nadziewać mięsem. Smażyć z każdej strony na rozgrzanej patelni z 10 g masła klarowanego. W rondelku rozpuścić pozostałe masło klarowane. Gdy nabierze temperatury, dodać mąkę kokosową i usmażyć na rumiano. Glucomannan rozpuścić w łyżce zimnej wody, dodać mleko kokosowe i wymieszać. Wlać do zasmażki z masła i mąki kokosowej. Ciągle mieszając zagotować. Żółtka w proszku rozmieszać w łyżce wody i dodać do beszamelu. Posolić i doprawić gałką muszkatołową.
  • W naczyniu żaroodpornym ułożyć na dnie mięsne ruloniki z pory. Zalać beszamelem. Posypać czosnkiem niedźwiedzim oraz serem (opcjonalnie). Zapiekać w piekarniku pod grillem z termoobiegiem przez ok. 15 minut.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Cannelloni z pory w beszamelu
Wielkość porcji
 
1 sztuka
Kalorie
152.87
% RWS*
Tłuszcz
 
11.59
g
18
%
Tłuszcze nasycone
 
6.82
g
43
%
Tłuszcze trans
 
0.03
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.92
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
2.9
g
Cholesterol
 
52.6
mg
18
%
Potas
 
283.76
mg
8
%
Węglowodany
 
3.75
g
1
%
Błonnik
 
1.85
g
8
%
Cukier
 
0.89
g
1
%
Białko
 
9.31
g
19
%
Witamina A
 
169.42
IU
3
%
Witamina C
 
1.24
mg
2
%
Wapń
 
10.76
mg
1
%
Żelazo
 
0.72
mg
4
%
Węglowodany netto
 
1.9
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu).

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu

 

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

2 Comments

  1. 5 stars
    Wyglądają przepysznie <3!

    1. Dziękuję! Cieszę się, że się podobają! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu