wałek NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU! wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto chlebek proteinowy z cukinii

Keto chlebek proteinowy z cukinii (Paleo, LowCarb)

Keto chlebek proteinowy z cukinii – cukinia na słodko w kolejnej odsłonie

Dzisiaj przedstawiam Wam kolejny sposób na wykorzystanie cukinii. Trwa szczyt sezonu na to warzywo, więc wszelkie pomysły na to, co z niej przyrządzić są zapewne mile widziane… 🙂 Ja wchodzę już na wyżyny pomysłowości jeśli chodzi o zastosowanie kulinarne cukinii. Mam dostęp do dużych ilości takiej działkowej, ekologicznej, więc korzystam ile wlezie. 😀 Były już placki, zupa, ostatnio tarta z cukinią, teraz pora na słodkości z jej udziałem. Na pewno znacie już brownie z cukinii, a może nawet widzieliście mój przepis na blondie cukiniowe. Tym razem postawiłam natomiast na szybki i prosty w wykonaniu chlebek proteinowy. Jest mega zielony i odżywczy. Idealny nie tylko jako deser do kawy czy herbaty, ale także jako śniadanie (również na wynos). 🙂

Keto chlebek proteinowy z cukinii – składniki

Keto chlebek proteinowy z cukinii jest inspirowany przepisem na proteinowy chlebek bananowy z tej strony. Wymieniłam jednak miąższ banana na cukinię (trzeba ją zetrzeć, a następnie solidnie odcisnąć z nadmiaru wody). A zamiast zaproponowanej tam mąki z manioku, użyłam mąki dyniowej, dzięki czemu ciasto zyskało bardziej intensywny zielony kolor. Podstawowym składnikiem są jednak peptydy kolagenowe, które znacznie podbijają udział białka. A oto szczegółowa lista składników użytych do jego przygotowania:

chlebek cukiniowy
Keto proteinowy chlebek cukiniowy

🥚Jajka🥚

Tego składnika nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Nadmienię tylko króciutko, że najlepsze są oczywiście takie wiejskie, z wolnego wybiegu lub ekologiczne i co ważne – nie karmione zbożem. Kury powinny żywić się naturalnie, tym, co normalnie występuje sezonowo w okolicy i co byłyby w stanie same znaleźć w gospodarstwie. Zboża mogą stanowić ułamek karmy, jednak nie powinna to być przeważająca część. Przeważać powinny owady i inne robaki, zielenina, owoce i nasiona. Zimą udział ziarna może być trochę zwiększony. Jajka zniesione przez kury chowane w takich warunkach mają zdecydowanie więcej dobroczynnych, przeciwzapalnych kwasów omega-3. I takie właśnie jajka powinniśmy stosować na co dzień w swojej diecie.

🧈 Tłuszcz 🧈

Tutaj właściwie wybór należy do Was. Ja do pieczenia ciast z reguły używam rafinowanego oleju kokosowego lub masła klarowanego. Ja postawiłam na olej kokosowy, ale z powodzeniem można go zastąpić równie bogatym w tłuszcze musem kokosowym, masłem słonecznikowym lub innym, z ulubionych ziaren lub orzechów.

🥥 Mąka kokosowa 🥥

Standardowy rodzaj mąki w keto wypiekach, zaraz obok mąki migdałowej, której – w przeciwieństwie do mąki kokosowej – generalnie nie powinno się używać w daniach poddawanych obróbce termicznej. Mąka kokosowa charakteryzuje się wysokim stopniem wchłanialności płynów, dlatego należy stosować ją z umiarem. W przeciwnym razie produkt końcowy będzie przesuszony. Ma lekko wyczuwalny posmak kokosa, przez co niektórzy nie stosują jej w wytrawnych potrawach. W deserach oraz ciastach, a także omletach sprawdza się jednak wyśmienicie.

🎃Mąka dyniowa🎃

Innymi słowy zmielone pestki dyni po wytłoczeniu z nich oleju. Ma piękny, intensywnie zielony kolor i wysokie właściwości odżywcze. Dostarcza bowiem sporych ilości białka oraz błonnika, a także witamin i minerałów (witamina B, magnez, żelazo, cynk). Warto więc ją włączyć do swojego menu. Nie trzeba się specjalnie obawiać poddawania jej obróbce termicznej, gdyż jest ona mocno odtłuszczona i nie zawiera zbyt wiele tłuszczy.

proteinowy chlebek z cukinii
Keto proteinowy chlebek z cukinii

🍬Keto słodzidło🍬

Temat rzeka… Generalnie najlepiej jeśli byłaby to alluloza lub erytrytol. Jeśli jesteś w stanie pozwolić sobie na wyższy udział węglowodanów, to polecam także ksylitol. Posiadaczom bardziej wytrawnych kubków smakowych może natomiast wystarczyć słodycz pochodząca z inuliny. Dobrą opcją może się okazać także d-ryboza, która ponoć wykazuje nawet działanie nasilające stan ketozy.

🐄Peptydy kolagenowe🐄

Wzbogacają ciasto o dodatkową porcję białka. Plus, kolagen jest bardzo ważnym aminokwasem, pozwalającym utrzymać zdrowie i dobre samopoczucie, w tym przede wszystkim zdrowe stawy, skórę i kości. Wspomaga jednak także układ trawienny, krwionośny oraz procesy metaboliczne. Jest nazywany „białkiem młodości„, warto więc włączyć go do codziennego menu. W wersji wegetariańskiej można zastąpić białkiem roślinnym.

☁️Spulchniacz☁️

W tej roli u mnie akurat proszek do pieczenia bez fosforanów, dzięki któremu keto blondie z cukinii ładnie urosło. Dobrym i zdecydowanie bardziej naturalnym wyborem będzie jednak kamień winny (inaczej cream of tartar lub kwaśny winian potasu), który dość dobrze sprawdza się we wszystkich wypiekach z udziałem jaj.

🥒 Cukinia 🥒

Główny bohater dzisiejszego odcinka. 🙂 Tego warzywa nie trzeba chyba nikomu przedstawiać… Jest to królowa stołu podczas letnich i jesiennych miesięcy. Świetna zarówno w wytrawnym, jak i w słodkim wydaniu. Zawiera w sobie dużo wody, dlatego tutaj ścieramy ją na tarce i mocno odciskamy z nadmiaru płynu, a następnie blendujemy z jajkami.

P.S. Polewa, którą widzicie na zdjęciach jest całkiem opcjonalna. U mnie to po prostu czekolada niskowęglowodanowa rozpuszczona w mleku kokosowym i zagęszczona żelatyną (można zastąpić agarem).

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
keto chlebek proteinowy z cukinii

Chlebek proteinowy z cukinii

Modern Cavegirl
Przyjemny w smaku i bardzo sycący zielony keto chlebek proteinowy z cukinii to super pomysł na deser lub na śniadanie bogate w składniki odżywcze. Polecam szczególnie w sezonie!
Czas przygotowania 10 mins
Czas gotowania 30 mins
Rodzaj dania Deser, Śniadanie
Kuchnia Amerykańska
Porcje 10 porcji
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy:
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Składniki
  

Chlebek cukiniowy

Polewa czekoladowa

skomponuj jadłospis z tym przepisem

Sposób przygotowania
 

  • Suche składniki wymieszać. Startą cukinię zblendować na gładką masę z jajkami. Dodać do suchych składników i wymieszać. Jeśli wyjdzie bardzo gęsta można dodać odrobinę mleka kokosowego, żeby ją rozrzedzić. Keksówkę o wymiarach 8 cm x 11 cm wyłożyć papierem do pieczenia, umieścić w niej masę. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni w trybie grzania góra + dół. Piec ok. 25 – 30 minut do lekkiego zrumienienia. Po ostudzeniu można polać polewą czekoladową z czekolady rozpuszczonej w mleku kokosowym lub inną ulubioną.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Chlebek proteinowy z cukinii
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
191.99
% RWS*
Tłuszcz
 
13.25
g
20
%
Tłuszcze nasycone
 
7.85
g
49
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
1.79
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
1.64
g
Cholesterol
 
32.74
mg
11
%
Potas
 
94.44
mg
3
%
Węglowodany
 
6.54
g
2
%
Błonnik
 
3.04
g
13
%
Cukier
 
1.45
g
2
%
Białko
 
12.95
g
26
%
Witamina A
 
67.58
IU
1
%
Witamina C
 
1.8
mg
2
%
Wapń
 
69.89
mg
7
%
Żelazo
 
1.09
mg
6
%
Węglowodany netto
 
3.5
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu).

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu


Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

4 Comments

  1. Czy można zamienić? 85 g peptydów kolagenowych lub innego źródła białka (białko roślinne, itp.) ?

    1. Hej, akurat w tym przepisie jest to kluczowy element, który nadaje chlebkowi tytułową właściwość. Jeśli zostanie pominięty, wtedy chlebek nie będzie proteinowy. Można użyć dowolnego innego białka w proszku. 🙂

  2. Czy mozna czyms zastapić mąkę dyniowa? Np mąka migdalowa?

    1. Hej, jasne. Każda inna mąka z ziaren lub orzechowa powinna się dobrze sprawdzić w zastępstwie mąki dyniowej. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu