NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU!
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto fish & chips

Keto Fish & Chips (Paleo, LowCarb)

Keto Fish & Chips – super pomysł na szybki keto obiad

Lubicie ryby? Ja raczej tak, chociaż jadam je zdecydowanie za rzadko… O ile jakiś wędzony łosoś wjedzie od czasu do czasu na śniadanie, to świeża ryba nie jest u mnie standardem. A mówi się o tym, że powinno się je jeść przynajmniej dwa razy w tygodniu… W końcu #rybawpływanawszystko… 🙂 No i omega-3 w menu są też mile widziane. I o ile jestem za takim rozwiązaniem, to w praktyce jest mi ciężko utrzymać taką częstotliwość.

Kiedyś jedyną formą, w jakiej spożywałam rybę był panierowany i smażony filet. Dalej unikam całych i ościstych ryb. Także mączna panierka poszła w niepamięć. Odkąd przeszłam na dietę bezzbożową bez większego żalu przestawiłam się na rybę duszoną czy pieczoną, często w towarzystwie sosu holenderskiego, np. tak, jak w tym przypadku. Smacznie, szybko, prosto i bez bałaganu. 🙂 Jednak od czasu do czasu człowiek potrzebuje odmiany. I dzisiaj tę odmianę stanowi dla mnie właśnie ryba panierowana, będąca keto wariacją na temat słynnego Fish & Chips. Ryba to miruna, a w roli frytek występuje cukinia pokrojona w paski, opanierowana resztą panierki i usmażona na rumiano obok ryby.

Keto Fish & Chips – składniki

🐟 Biała ryba 🐟

A dokładniej filet z białej ryby. W oryginalnej wersji jest to zazwyczaj łupacz albo dorsz (przynajmniej ja się spotkałam z takimi gatunkami, gdy miałam okazję jeść fish & chips w ich kraju ojczystym). U mnie jest to jednak miruna, bo akurat tylko to miałam w zamrażarce… 😀 Myślę, że w praktyce każda ryba o białym mięsie się nada.

fish & chips
Keto fish & chips

🥒 Cukinia 🥒

Wspaniałe warzywo, którego – jak sami widzicie – można użyć do zrobienia praktycznie wszystkiego… 😀 Nadaje się i na makaron spaghetti (zoodles), i na frytki, i do miliona innych zastosowań. 😉 Jest mega niskowęglowodanowe i niskokaloryczne. Jedyny problem to fakt, że w okresie zimowym ciężej z jego dostępnością, no i ceny potrafią zupełnie zwalić z nóg. Jeśli jednak zależy Wam na dużym udziale warzyw w diecie, to na coś trzeba się zdecydować… I cukinia jest jak najbardziej warta uwzględnienia.

🌰 Odtłuszczona mąka migdałowa 🌰

Składnik panierki, który pełni rolę niskowęglowodanowego wypełniacza. Dlaczego odtłuszczona? Ponieważ panierka będzie poddawana obróbce termicznej, więc zależy nam na tym, żeby mąka migdałowa posiadała jak najmniejszą ilość reaktywnych wielonienasyconych kwasów tłuszczowych.

🧋 Skrobia z tapioki 🧋

Jeden z podstawowych składników panierki. Nie jest on co prawda niskowęglowodanowy, jednak ma właściwości wiążące, więc zdecydowanie mile widziany. Można go ominąć i dać więcej mąki migdałowej, przez co makro końcowe porcji spadnie do ok. 2 g węglowodanów netto. Jeśli chodzi o substytuty, to można zamienić ją na skrobię ziemniaczaną.

🌾 Łuski babki jajowatej 🌾

Element wiążący i jednocześnie wypełniacz. Jest to praktycznie czysty błonnik, który charakteryzuje się mocną wchłanialnością płynów. Całkowicie zastępowalny łuskami babki płesznik, które można właściwie stosować zamiennie.

🟡 Żółtka w proszku 🟡

Kolejny składnik panierki, jednak opcjonalny. Mam świadomość, że nie każdy posiada taki produkt na stanie… Ja kupiłam kiedyś całe opakowanie i po prostu korzystam za każdym razem kiedy mam okazję. Myślę, że panierka wyjdzie i bez nich. Muszę jednak zaznaczyć, że żółtka w proszku istotnie polepszają walory smakowe panierki. 🙂

Na koniec mała uwaga – z powodzeniem można użyć panierki z przepisu na kotlety schabowe. Jednak jest z nią zdecydowanie więcej zabawy i trzeba być w posiadaniu skórek wieprzowych

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
keto fish & chips

Fish & Chips

Modern Cavegirl
Standard kuchni brytyjskiej i jeden z popularniejszych fast food'ów w wersji sketonizowanej i zdecydowanie zdrowszej – oto Keto Fish & Chips w całej swojej okazałości. Świetny pomysł na szybki i bezproblemowy w obsłudze obiad.
Czas przygotowania 10 mins
Czas gotowania 10 mins
Czas oczekiwania 5 mins
Czas całkowity 25 mins
Rodzaj dania Danie główne
Kuchnia Angielska
Porcje 2 porcje
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Panierka

Fish & Chips

  • 300 g biała ryba morskiej (u mnie miruna)
  • 220 g cukinia
  • 20 g masło klarowane lub rafinowanego oleju kokosowego
Podoba Ci się ten przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny jadłospis!

Sposób przygotowania
 

  • Cukinię pokroić w podłużne kawałki, posolić i odstawić na 5 minut. Składniki panierki wymieszać ze sobą. Rybę pokroić na kawałki, solidnie osuszyć z nadmiaru wody ręcznikiem papierowym. Tłuszcz mocno rozgrzać na patelni. Kawałki ryby obtaczać w panierce i układać na patelni. Cukinię odsączyć z wody. Wytrzeć do sucha ręcznikiem papierowym. Obtoczyć w panierce i smażyć z obu stron razem z rybą na intensywnej mocy palnika.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Fish & Chips
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
335.44
% RWS*
Tłuszcz
 
17.48
g
27
%
Tłuszcze nasycone
 
8.29
g
52
%
Tłuszcze wielonienasycone
 
1.42
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
4.92
g
Cholesterol
 
235.6
mg
79
%
Sód
 
474.63
mg
21
%
Potas
 
740.98
mg
21
%
Węglowodany
 
12.24
g
4
%
Błonnik
 
5.17
g
22
%
Cukier
 
2.98
g
3
%
Białko
 
33.87
g
68
%
Witamina A
 
220
IU
4
%
Witamina C
 
19.69
mg
24
%
Wapń
 
55.19
mg
6
%
Żelazo
 
1.52
mg
8
%
Węglowodany netto
 
7.07
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu


Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu