wałek BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MODERNCAVEGIRL wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

banner blendy go
keto gofry łubinowe
Amerykańska Deser Europejska Keto Low Carb Paleo Śniadania Wege

Keto gofry łubinowe (Paleo, LowCarb)

Królewskie śniadanie

Dzisiaj podrzucam przepis na keto gofry vel tosty francuskie. Jest to wyjątkowo udany wypiek o śniadaniowym charakterze. Gofry można rzecz jasna przygotować także w gofrownicy, jednak ja takiego sprzętu nie posiadam, stąd u mnie gofry pieczone w silikonowej foremce. Myślę, że właśnie dzięki pieczeniu wyszły takie puszyste i mięciutkie. Niczym bułeczki. Gofrownica nie daje takiego efektu wyrastania. Gofry podałam z bezcukrowym syropem klonowym na bazie erytrytolu i owocami. Można pokusić się jednak o bitą śmietanę (kokosową lub zwykłą). Będzie to iście królewskie keto śniadanie. Idealne na leniwe poranki. 🙂

Keto gofry łubinowe można upiec z wyprzedzeniem i przed samym podaniem podgrzać na patelni na sucho lub na maśle klarowanym. W tym drugim przypadku wyjdzie bardziej coś w rodzaju tostów francuskich. 🙂 Niemniej, jest to ich kolejna zaleta, zaraz obok szybkości i prostoty wykonania.

gofry łubinowe
Keto gofry łubinowe

Keto gofry łubinowe – składniki

Jeśli chodzi o składniki, to nie ma tutaj większej filozofii. Keto gofry łubinowe są dosłownie czteroskładnikowe: jajka, mąka łubinowa, keto słodzidło oraz spulchniacz.

Jajka

Tego składnika nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Nadmienię tylko króciutko, że najlepsze są oczywiście takie wiejskie, z wolnego wybiegu lub ekologiczne i co ważne – nie karmione zbożem. Kury powinny żywić się naturalnie, tym, co normalnie występuje w okolicy w sezonie i co byłyby w stanie same znaleźć w gospodarstwie. Zboża mogą stanowić ułamek karmy, jednak nie powinna to być przeważająca część. Przeważać powinny owady i inne robaki, zielenina, owoce i nasiona. Zimą udział ziarna może być trochę zwiększony. Jajka zniesione przez kury chowane w takich warunkach mają zdecydowanie więcej dobroczynnych, przeciwzapalnych kwasów omega-3. I takie właśnie jajka powinniśmy stosować na co dzień w swojej diecie.

Mąka łubinowa

Bogactwo białka i błonnika, ze stosunkowo niewielką zawartością węglowodanów. W przepisie pełni rolę nie tylko zagęstnika, ale nadaje gofrom także puszystości i miękkości. Charakteryzuje się lekko gorzkawym posmakiem, który jednak łatwo zatuszować odrobiną keto słodzidła (także w wytrawnej wersji). Nie należy jej przez to stosować w dużych ilościach w jednym przepisie, a najlepiej mieszać z innymi mąkami. W tym przypadku nie dajemy jej dużo, a dzięki dodatkowi keto substancji słodzącej, posmak ten nie jest w ogóle wyczuwalny. W roli zastępnika proponuję skorzystać z odtłuszczonej mąki sezamowej lub migdałowej.

Keto gofry
Keto gofry z mąki łubinowej z owocami

Keto słodzidło

Temat rzeka… 🙂 W tym przepisie najlepiej sprawdzają się słodziki w proszku lub kryształkach. Generalnie najlepiej jeśli byłaby to alluloza lub erytrytol o konsystencji pudru. Jeśli jesteś w stanie pozwolić sobie na wyższy udział węglowodanów, to polecam także ksylitol. Posiadaczom bardziej wytrawnych kubków smakowych może natomiast wystarczyć słodycz pochodząca z inuliny. Dobrą opcją może się okazać także d-ryboza, która ponoć wykazuje nawet działanie nasilające stan ketozy.

Spulchniacz

W tej roli u mnie akurat proszek do pieczenia bez fosforanów, dzięki któremu keto gofry łubinowe wręcz spektakularnie urosły. Dobrym i zdecydowanie bardziej naturalnym wyborem będzie jednak kamień winny (inaczej cream of tartar lub kwaśny winian potasu), który dość dobrze sprawdza się we wszystkich wypiekach z udziałem jaj.

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
keto gofry łubinowe

Gofry łubinowe

Pyszna i całkiem szybka w przygotowaniu opcja śniadaniowa, czyli keto gofry łubinowe. Z owocami i syropem klonowym lub bitą śmietaną uświetnią każde śniadanie.
Czas przygotowania 2 mins
Czas gotowania 10 mins
Czas całkowity 12 mins
Rodzaj dania Deser, Śniadanie
Kuchnia Amerykańska, Europejska
Porcje 5 gofrów
Kalorie 55 kcal

Składniki
  

  • 2 jajka
  • 2 łyżki mąki łubinowej
  • 2 łyżki allulozy lub erytrytolu
  • 2 łyżki gęstego mleka kokosowego Real Thai z kartonu
  • 1 szczypta soli himalajskiej, kłodawskiej lub morskiej
  • 0,5 łyżeczki spulchniacza – proszku do pieczenia lub cream of tartar (kamień winny)

Sposób przygotowania
 

  • Umieść wszystkie składniki w pojemniku do blendera. Ubij wszystko trzepaczką do połączenia się składników. Wylej do silikonowej foremki do gofrów. Piecz w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez ok. 10 – 15 minut aż ładnie się przyrumienią. Serwuj prosto z piekarnika lub ostudź, a przed podaniem podgrzej je na suchej patelni lub na maśle klarowanym.
Wypróbowałaś/eś ten przepis? Oznacz @modern.cavegirl w poście 🙂

Adnotacje do przepisu

  1. Przepis pochodzi z tej strony.
  2. W wersji wytrawnej wystarczy zmniejszyć ilość substancji słodzącej do płaskiej łyżeczki. Można także dodać przypraw takich jak, papryka, tabasco, zioła

Przybliżona wartość odżywcza 1 sztuki:
Wartość energetyczna: 55 kcal
Tłuszcz: 3,2 g
Węglowodany: 1,1 g
Błonnik 1,3 g
Białko 4,1 g
Do zrobienia powyższego przepisu przydadzą się następujące produkty:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Recipe Rating