wałek BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MODERNCAVEGIRL wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto kotlety dyniowe

Keto kotlety dyniowe (Paleo, LowCarb, Wege)

Zachowanie parytetu przepisów słodkich i wytrawnych – nie lada wyzwanie

Po serii słodkich przepisów wypadałoby opublikować przepis na coś wytrawnego. A więc oto i on. Nie wiem dlaczego, ale z przepisami na wytrawne dania mam jakiś problem. Nie chodzi już nawet o to, że zdecydowanie bardziej wolę słodkie… 😛 Po prostu – w przeważającej części – wydają mi się one jakieś takie banalne i proste. I w sumie takie są, bo na co dzień preferuję niewyszukaną kuchnię i nie mam też specjalnie czasu na żadne ekstrawagancje… Ot pięć składników wymieszanych ze sobą i mamy posiłek. Wodze fantazji puszczam dopiero przy weekendzie, kiedy to przygotowuję keto ciasta i desery. Niemniej lubię dobrze zjeść i nawet jeśli są to dania kilkuskładnikowe, to zawsze staram się aby były smaczne, dobrze skomponowane i ładnie podane.

keto kotlety z dyni
Keto kotlety z dyni ze szpinakiem i jajkiem

Raz inaczej, czyli dynia w wersji wytrawnej

Nie jestem także w stanie przejść obojętnie wobec faktu, że – wraz z nadejściem października – rozpoczął się sezon na dynię. I chociaż zdecydowanie bardziej preferuję ją w słodkim wydaniu, to muszę przyznać, że w wytrawnych daniach też daje radę. Tak więc z pierwszego w tym sezonie puree z dyni postanowiłam zrobić keto kotlety dyniowe. Z tego samego zresztą, z którego powstały lody dyniowe… 🙂 Sami widzicie ile się zastanawiałam czy w ogóle wrzucać ten przepis na bloga… No bo zrobiłam je, były bardzo smaczne, zwłaszcza w towarzystwie szpinaku i jajka. Ale ani nie wyglądają jakoś zjawiskowo, ani nie są jakieś wyszukane. Właściwie nawet dość podobne do tych kotletów z kalafiora (poza głównym składnikiem rzecz jasna…. :D), chociaż inspirację do nich stanowił ten przepis.

kotlety dyniowe
Keto keto kotlety dyniowe

Keto kotlety dyniowe – jesienne smaki na obiad lub kolację

Kotlety dyniowe są dość łagodne w smaku. Warto je zestawić z jakimś trochę bardziej zdecydowanym sosem. Szpinak pasował wyśmienicie, choć wydaje mi się, że sos kurkowy byłby równie dobry, jak nie lepszy… 🙂 Coś w rodzaju reliszu pomidorowego też się nada, chociaż to akurat już mniej moje smaki… Jako danie obiadowe lub solidniejszą kolację można je podać właśnie ze szpinakiem i jajkiem. W tym wydaniu są zaskakująco sycące – mi jeden kotlet we wspomnianym towarzystwie starczył jako kompletny posiłek. Także zwłaszcza miłośników wszystkiego, co dyniowe gorąco zachęcam do wypróbowania przepisu. Reszta świata pewnie może się bez nich obyć, chociaż – kto wie – niewykluczone, że akurat te kotlety skłonią ich do częstszej konsumpcji dyni…? Nie pozostaje nic innego, jak przekonać się samemu… 🙂

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
keto kotlety dyniowe

Kotlety dyniowe

Modern Cavegirl
Wege keto obiad, w dodatku sezonowy? Proszę bardzo – te keto kotlety dyniowe wpisują się w każdą z tych kategorii. Smaczne, zdrowe i pożywne. Czego chcieć więcej…?
Czas przygotowania 5 mins
Czas gotowania 10 mins
Czas całkowity 15 mins
Porcje 4 kotlety
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vege

Składniki
  

Sposób przygotowania
 

  • Jajka rozbełtać i wymieszać z puree z dyni. Len i słonecznik zmielić w młynku do kawy. Dodać do masy razem z solą i gałką muszkatołową. Odstawić masę na chwilę do zgęstnienia. Na patelni rozgrzać tłuszcz. Masę podzielić na 4 części. Zwilżonymi w zimnej wodzie dłońmi formować okrągłe kotlety i smażyć na rozgrzanym tłuszczu aż do zrumienienia.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Kotlety dyniowe
Wielkość porcji
 
1 kotlet
Kalorie
120.19
% RWS*
Tłuszcz
 
9.96
g
15
%
Tłuszcze nasycone
 
3.66
g
23
%
Tłuszcze wielonienasycone
 
2.81
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
2.79
g
Cholesterol
 
14.66
mg
5
%
Sód
 
201.35
mg
9
%
Potas
 
190.92
mg
5
%
Węglowodany
 
6.87
g
2
%
Błonnik
 
3.43
g
14
%
Cukier
 
1.97
g
2
%
Białko
 
2.73
g
5
%
Witamina A
 
7796.65
IU
156
%
Witamina C
 
2.83
mg
3
%
Wapń
 
36.21
mg
4
%
Żelazo
 
1.38
mg
8
%
Węglowodany netto
 
3.44
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.
Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu

  1. Kotlety można opanierować stosując panierkę ze skórek wieprzowych tak jak w przepisie na keto kotlety schabowe. Będą wtedy chrupiące z wierzchu.