NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU!
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto babka

Keto babka jogurtowa ze śliwkami (Paleo, LowCarb, bezmleczna)

Niespodziewany obrót wydarzeń i śliwki zamiast dyni

No i zapowiadałam weekend wypełniony po brzegi dynią, a tymczasem na niedzielę przygotowałam pyszną keto babkę jogurtową ze śliwkami i nutą pomarańczy. Chyba jednak potrzebowałam chwili oddechu od tej wszechobecnej dyni… 😜 No i dobrze się złożyło. Okazało się bowiem, że moja mama zrobiła ciasto dyniowe. Kolejny wypiek z dynią byłby więc dyniową przesadą i pewnie na dynię nie moglibyśmy więcej patrzeć… 😃 Babka niby taka niepozorna, bardzo łatwa w przygotowaniu, a jaka pyszna! Sama łatwość przygotowania powinna Was zachęcić do jej zrobienia… Ot jajka ubijamy lekko z masłem klarowanym i jogurtem kokosowym, dodajemy mąkę kokosową i do piekarnika!

babka jogurtowa
Keto babka jogurtowa

Śliwki i pomarańcza – udana para

Ja dodałam jeszcze olejku pomarańczowego. I okazało się, że śliwki z pomarańczą to świetne połączenie! Jedynym istotnym aspektem jest tutaj wcześniejsze wyjęcie z lodówki wszystkich składników i doprowadzenie ich do temperatury pokojowej. Wtedy nic nie powinno się zważyć, lecz odpowiednio napowietrzyć – ciasto lekko podrośnie i będzie puszyste. Także aktualnie u mnie śliwki robią niezłą konkurencję dyni. Przynajmniej w słodkim wydaniu. Zanim nastąpi to, co nieuniknione, czyli całkowita hegemonia dyni, może się zdarzyć, że śliwki wejdą jej w paradę. 🙂 Albo przynajmniej zagrają równorzędną rolę w tym jesiennym przedstawieniu. W planach są bowiem knedle dyniowe ze śliwkami. Oczywiście niskowęglowodanowe. 😀

keto babka jogurtowa
Keto babka jogurtowa ze śliwkami i nutą pomarańczy

Keto babka jogurtowa ze śliwkami ukoronowaniem jesiennego weekendu

Nie brakuje mi jednak pomysłów na kolejne dania z udziałem dyni. Ta keto babka jogurtowa ze śliwkami to tylko mały przystanek na drodze usianej dyniami… 😀 Była zaiste przepyszna, więc musiała pojawić się na blogu. Mam bowiem świadomość, ze nie wszyscy są zafiksowani na temat dyni tak jak ja… 😀 I mimo, że październik to dla mnie miesiąc pod znakiem dyni postanowiłam tutaj zrobić jeden mały wyjątek… 🙂 Mam nadzieję, że i Wam przypadnie on do gustu. 🙂

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
keto babka

Babka jogurtowa ze śliwkami

Modern Cavegirl
Ta keto babka jogurtowa ze śliwkami broni się sama. Jest pyszna, prosta i szybka w wykonaniu. Musicie koniecznie wypróbować, także z innymi owocami, w zależności od aktualnie panującej pory roku.
Czas przygotowania 10 mins
Czas gotowania 55 mins
Czas całkowity 1 hr 5 mins
Rodzaj dania Deser
Porcje 10 porcji
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Podoba Ci się ten przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny jadłospis!

Sposób przygotowania
 

  • Wszystkie składniki muszą być w temperaturze pokojowej. Jajka ubić przez chwilę z erytrytolem, jogurtem oraz tłuszczem. Dodać sól, olejek pomarańczowy i wymieszać. Suche składniki wymieszać ze sobą i dodać do masy jajecznej. Delikatnie wymieszać szpatułką. Silikonową formę do babki wysmarować odrobiną oliwy i wlać do niej ciasto, Powtykać kawałki śliwek równomiernie rozmieszczając je w cieście. Piec w piekarniku nagrzanym do 160 stopni z włączoną funkcją termoobiegu przez ok 55 – 60 minut. Ostudzić. Przed podaniem można posypać pudrem z erytrytolu.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Babka jogurtowa ze śliwkami
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
239.14
% RWS*
Tłuszcz
 
18.96
g
29
%
Tłuszcze nasycone
 
14.36
g
90
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.74
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
2.75
g
Cholesterol
 
94.64
mg
32
%
Sód
 
209.21
mg
9
%
Potas
 
210.8
mg
6
%
Węglowodany
 
14.18
g
5
%
Błonnik
 
4.75
g
20
%
Cukier
 
5.98
g
7
%
Białko
 
5.58
g
11
%
Witamina A
 
300.96
IU
6
%
Witamina C
 
5.86
mg
7
%
Wapń
 
77.72
mg
8
%
Żelazo
 
1.49
mg
8
%
Węglowodany netto
 
9.43
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu


Inspirację do tego przepisu znajdziecie tutaj.

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

4 Comments

  1. 5 stars
    Cześć! Kolejny przepis z Twojego bloga, którego użyłam na święta 😀 Szybki prosty przepis na efektowne cisto. 🙂
    Nie byłabym sobą gdybym czegoś nie 'zmieniła’ i zamiast śliwek dodałam mrożone truskawki.
    Mąkę kokosową przed dodaniem dokładnie zblendowałam na pyłek, aby dobrze wchłonęła składniki i później nie była rozlatująca się.

    1. 5 stars
      Świetnie! Z truskawkami też na pewno smakowało wyśmienicie… 😀

  2. 0,67 szklanki mąki kokosowej- ile to gram?

    1. 3/4 szklanki, czyli jakieś 100 g

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu