wałek NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU! wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

Keto talerz przekąsek

Keto krakersy (Paleo, Vegan, LowCarb)

Szybka przekąska

Na dietach typu Keto, Paleo czy protokół autoimmunologiczny często odczuwa się brak szybkich przekąsek. Ile to razy w życiu, gdy tylko złapał głód, wchodziło się do najbliższego sklepu i chwytało pierwsze z brzegu paluszki czy krakersy…? Aby tylko szybko zabić to nieszczęsne uczucie głodu. Te czasy minęły jednak bezpowrotnie. Owszem, istnieje niewielki wachlarz przekąsek dozwolonych na wspomnianych dietach. Rzadko jednak dostępne są one w okolicznym sklepiku osiedlowym. Jeśli już to najprędzej w sklepach internetowych, zwłaszcza zagranicznych.

Droga na skróty odpada

Zresztą głównym założeniem tych diet jest odżywianie się czystym, naturalnym i nieprzetworzonym pokarmem. Szybkie przekąski z oczywistych względów nie kwalifikują się do tej kategorii. Co zrobić jednak gdy naprawdę mamy już dosyć planowania, a następnie skrupulatnego przygotowania świeżych i naturalnych posiłków? Jest pewna opcja. Nadal wymaga ona planowania. Jednak jeśli zrobimy większą partię za jednym zamachem, to możliwe, że część zostanie na później. Będzie mogła stanowić więc taką szybką przekąskę w razie nagłego napadu głodu. Chodzi mianowicie o keto krakersy, zgodne również z dietą Paleo, LowCarb i wegańską.

Keto krakersy
Keto krakersy

Mindful eating

Szybkie przekąski sprawdzają się także w sytuacji różnego rodzaju spotkań towarzyskich, nadają się na wynos, a także perfekcyjnie pasują jako „coś do przegryzienia” podczas seansu filmowego. Co prawda specjaliści podkreślają, że nie powinno się jeść bezmyślnie, tylko z pełną świadomością i dokładnie przeżuwając pokarm (koncepcja mindful eating). Jedzenie na szybko i bez skupienia powoduje bowiem, że kreujemy złą relację z jedzeniem i szybko czujemy ponownie głód. Nasz mózg nie rejestruje wtedy po prostu faktu, że nastąpiła konsumpcja i szybko zgłasza zapotrzebowanie na więcej. Kto jednak nie lubi przegryźć sobie czegoś chrupiącego przed telewizorem lub w okolicznościach towarzyskich?

Zdrowa alternatywa

Jeśli planujecie zatem wieczór filmowy, to polecam przygotować te oto keto krakersy. Smaczne, zdrowe i dobrze się przechowują, więc można zrobić więcej za jednym zamachem i korzystać później w razie niespodziewanego ataku głodu. Wspaniale pasuje do nich guacamole. Na ostatnim spotkaniu ze znajomymi przygotowaliśmy właśnie taki talerz przekąsek, jak widać na zdjęciu powyżej. Z keto krakersami i guacamole w roli głównej. Sprawdził się rewelacyjnie!

Keto talerz przekąsek

Krakersy

Modern Cavegirl
Zdrowa przekąska, która świetnie sprawdza się jako „coś do przegryzienia” na spotkaniu towarzyskim, podczas wieczoru filmowego lub w przypadku, gdy złapie nagły głód. Pokona go zresztą znacznie skuteczniej niż znany z reklam telewizyjnych serek homogenizowany! 😉
Czas przygotowania 10 mins
Czas gotowania 20 mins
Czas całkowity 40 mins
Porcje 6 porcji
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vegan
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy:
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Składniki
  

skomponuj jadłospis z tym przepisem

Sposób przygotowania
 

  • Piekarnik nagrzać do 180 stopni Celsjusza i włączyć funkcję termoobiegu. Wszystkie suche składniki wymieszać w misce. Dolać wodę. Wymieszać. Wyłożyć powstałe ciasto pomiędzy dwa arkusze papieru do pieczenia i rozwałkować na grubość ok. 2-4 mm. Wykrawać nożem lub radełkiem do pizzy kwadraty o wymiarach ok. 2×2 cm. Ułożyć całość na blaszce i włożyć do piekarnika. Piec ok 20- 25 minut do lekkiego przyrumienienia i wysuszenia. Ostudzić i jeść ze smakiem! 🙂
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Krakersy
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
37.25
% RWS*
Tłuszcz
 
2.81
g
4
%
Tłuszcze nasycone
 
0.39
g
2
%
Tłuszcze wielonienasycone
 
1.25
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
1.03
g
Sód
 
36.78
mg
2
%
Potas
 
51.06
mg
1
%
Węglowodany
 
2.56
g
1
%
Błonnik
 
1.06
g
4
%
Cukier
 
0.13
g
0
%
Białko
 
1.21
g
2
%
Witamina A
 
220.41
IU
4
%
Witamina C
 
0.25
mg
0
%
Wapń
 
59.87
mg
6
%
Żelazo
 
1.15
mg
6
%
Węglowodany netto
 
1.5
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu).

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu

1. Krakersy można też uprażyć na suchej patelni.
2. Stanowią świetną keto wersję chrupkiego pieczywa. 🙂

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

2 Comments

  1. to makro co jest obliczone na jedną porcję, to jedna porcja tyczy się jednego krakersa czy całości?

    1. Hej Sylwia, w tym przepisie uznałam, że całość to ok. 6 porcji, a makro jest obliczone dla 1 z 6 porcji. Jeśli potrzebujesz makro całości, to trzeba wynik przemnożyć przez 6.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu