wałek NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU! wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto mus limonkowy

Keto mus limonkowy (Paleo, LowCarb, AIP)

Keto mus limonkowy – orzeźwienie w wersji ketogenicznej

Wracam do Was po krótkiej przerwie spowodowanej moim wyjazdem do Hiszpanii i szybciutko nadrabiam zaległości… 😊 To był bardzo udany urlop – czysty relaks i wypoczynek, ale właśnie tego było mi trzeba! Oj, było gorąco, ale i na miejscu, w Polsce upały potrafią dać się we znaki, stąd pomysł na orzeźwiający keto deser. Orzeźwienie pochodzi tutaj z użycia limonki oraz z faktu, że deser podaje się mocno schłodzony. Przywodzi na myśl tropikalne klimaty i smaki. Mi osobiście kojarzy się ze znanym amerykańskim klasykiem, czyli key lime pie. Keto mus limonkowy spokojnie nada się także jako nadzienie do tarty, tylko odrobinę bardziej kremowe w konsystencji. Można je ewentualnie zagęścić żelatyną. Świetnie będzie smakować w połączeniu z borówkami lub malinami, jeśli zdecydujecie się na wersję „na bogato”… 😊

Keto mus limonkowy – składniki:

A oto co wchodzi w skład tego pysznego i prostego keto deseru:

Limonka

Jeden z owoców cytrusowych, który zachwyca aromatem i smakiem. Ta lekko słodsza zielona krewna cytryny świetnie sprawdza się w napojach i deserach. Zapewnia przyjemne uczucie orzeźwienia, więc jest idealna przy upałach. Nie zawiera dużych ilości węglowodanów, więc z powodzeniem można ją stosować na diecie ketogenicznej. W tym przepisie można ją zastąpić cytryną, jednak może być konieczne zwiększenie ilości środka słodzącego.

Jogurt

Baza tego przepisu. Nadaje objętości i dodatkowej dawki orzeźwienia. No i – jak na jogurt przystało – ma właściwości probiotyczne, czyli wspiera zdrowie naszych jelit. U mnie jest to bardzo gęsty jogurt kokosowy. Z rozwagą wybierajcie konkretny jogurt, bo potrafią się one znacznie różnić zawartością węglowodanów. Idealnie byłoby go zrobić samemu zaszczepiając kultury bakterii jogurtowych w mleku kokosowym… 🙂 Jeśli nie macie problemu z nabiałem, to jogurt grecki powinien sprawdzić się równie dobrze.

Skondensowane mleko kokosowe

To najbardziej skomplikowany element tego przepisu, gdyż należy go uprzednio samemu zrobić. Nie spotkałam się jak do tej pory z takim produktem w sprzedaży, zwłaszcza w wersji niskowęglowodanowej. Jego przygotowanie polega na tym, żeby mocno odparować mleko kokosowe z keto słodzidłem uzyskując w ten sposób bardzo gęsty i esencjonalny sos. Z powodzeniem możecie skorzystać z instrukcji zawartych w tym przepisie, ale poniżej także zawrę szczegółowy opis przygotowania.

Keto słodzidło

Temat rzeka… Generalnie najlepiej jeśli byłaby to alluloza ewentualnie erytrytol. Jeśli jesteś w stanie pozwolić sobie na wyższy udział węglowodanów, to polecam także ksylitol. Posiadaczom bardziej wytrawnych kubków smakowych może natomiast wystarczyć słodycz pochodząca z inuliny. Dobrą opcją może się okazać także d-ryboza, która ponoć wykazuje nawet działanie nasilające stan ketozy.

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
keto mus limonkowy

Mus limonkowy

Modern Cavegirl
Orzeźwiający, tropikalny keto deser w postaci keto musu limonkowego to świetna propozycja na upalne letnie dni. Gwarantuje schłodzenie i przyjemne doznania smakowe. 😀
Czas przygotowania 20 mins
Czas gotowania 15 mins
Czas oczekiwania 2 hrs
Czas całkowity 2 hrs 35 mins
Rodzaj dania Deser
Porcje 3 porcje
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vegan
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy:
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Składniki
  

skomponuj jadłospis z tym przepisem

Sposób przygotowania
 

  • Mleko kokosowe wraz z erytrytolem umieścić w garnuszku i doprowadzić do wrzenia. Gotować na dużym ogniu do momentu zmniejszenia objętości płynu o ok. połowę. Zestawić z palnika i ostudzić. Z limonki wycisnąć sok, umieścić w malakserze lub blenderze wraz z jogurtem oraz skondensowanym mlekiem kokosowym i zblendować na gładką masę. Wlać do pucharków/miseczek i wstawić do lodówki na min. 2 godziny. Serwować prosto z lodówki udekorowane skórką z limonki i listkami mięty.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Mus limonkowy
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
422.6
% RWS*
Tłuszcz
 
44.18
g
68
%
Tłuszcze nasycone
 
39.25
g
245
%
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.38
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
1.48
g
Potas
 
325.34
mg
9
%
Węglowodany
 
8.27
g
3
%
Błonnik
 
2.21
g
9
%
Cukier
 
1.01
g
1
%
Białko
 
4.43
g
9
%
Witamina A
 
0.17
IU
0
%
Witamina C
 
2.9
mg
4
%
Wapń
 
11.11
mg
1
%
Żelazo
 
2.28
mg
13
%
Węglowodany netto
 
6.06
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu).

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu


Inspiracja pochodzi z tego przepisu

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu