wałek BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MODERNCAVEGIRL wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto mus limonkowy

Keto mus limonkowy (Paleo, LowCarb, AIP)

Keto mus limonkowy – orzeźwienie w wersji ketogenicznej

Wracam do Was po krótkiej przerwie spowodowanej moim wyjazdem do Hiszpanii i szybciutko nadrabiam zaległości… 😊 To był bardzo udany urlop – czysty relaks i wypoczynek, ale właśnie tego było mi trzeba! Oj, było gorąco, ale i na miejscu, w Polsce upały potrafią dać się we znaki, stąd pomysł na orzeźwiający keto deser. Orzeźwienie pochodzi tutaj z użycia limonki oraz z faktu, że deser podaje się mocno schłodzony. Przywodzi na myśl tropikalne klimaty i smaki. Mi osobiście kojarzy się ze znanym amerykańskim klasykiem, czyli key lime pie. Keto mus limonkowy spokojnie nada się także jako nadzienie do tarty, tylko odrobinę bardziej kremowe w konsystencji. Można je ewentualnie zagęścić żelatyną. Świetnie będzie smakować w połączeniu z borówkami lub malinami, jeśli zdecydujecie się na wersję „na bogato”… 😊

Keto mus limonkowy – składniki:

A oto co wchodzi w skład tego pysznego i prostego keto deseru:

Limonka

Jeden z owoców cytrusowych, który zachwyca aromatem i smakiem. Ta lekko słodsza zielona krewna cytryny świetnie sprawdza się w napojach i deserach. Zapewnia przyjemne uczucie orzeźwienia, więc jest idealna przy upałach. Nie zawiera dużych ilości węglowodanów, więc z powodzeniem można ją stosować na diecie ketogenicznej. W tym przepisie można ją zastąpić cytryną, jednak może być konieczne zwiększenie ilości środka słodzącego.

Jogurt

Baza tego przepisu. Nadaje objętości i dodatkowej dawki orzeźwienia. No i – jak na jogurt przystało – ma właściwości probiotyczne, czyli wspiera zdrowie naszych jelit. U mnie jest to bardzo gęsty jogurt kokosowy. Z rozwagą wybierajcie konkretny jogurt, bo potrafią się one znacznie różnić zawartością węglowodanów. Idealnie byłoby go zrobić samemu zaszczepiając kultury bakterii jogurtowych w mleku kokosowym… 🙂 Jeśli nie macie problemu z nabiałem, to jogurt grecki powinien sprawdzić się równie dobrze.

Skondensowane mleko kokosowe

To najbardziej skomplikowany element tego przepisu, gdyż należy go uprzednio samemu zrobić. Nie spotkałam się jak do tej pory z takim produktem w sprzedaży, zwłaszcza w wersji niskowęglowodanowej. Jego przygotowanie polega na tym, żeby mocno odparować mleko kokosowe z keto słodzidłem uzyskując w ten sposób bardzo gęsty i esencjonalny sos. Z powodzeniem możecie skorzystać z instrukcji zawartych w tym przepisie, ale poniżej także zawrę szczegółowy opis przygotowania.

Keto słodzidło

Temat rzeka… Generalnie najlepiej jeśli byłaby to alluloza ewentualnie erytrytol. Jeśli jesteś w stanie pozwolić sobie na wyższy udział węglowodanów, to polecam także ksylitol. Posiadaczom bardziej wytrawnych kubków smakowych może natomiast wystarczyć słodycz pochodząca z inuliny. Dobrą opcją może się okazać także d-ryboza, która ponoć wykazuje nawet działanie nasilające stan ketozy.

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
keto mus limonkowy

Mus limonkowy

Modern Cavegirl
Orzeźwiający, tropikalny keto deser w postaci keto musu limonkowego to świetna propozycja na upalne letnie dni. Gwarantuje schłodzenie i przyjemne doznania smakowe. 😀
Czas przygotowania 20 mins
Czas gotowania 15 mins
Czas oczekiwania 2 hrs
Czas całkowity 2 hrs 35 mins
Rodzaj dania Deser
Porcje 3 porcje
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vegan
vege

Składniki
  

Sposób przygotowania
 

  • Mleko kokosowe wraz z erytrytolem umieścić w garnuszku i doprowadzić do wrzenia. Gotować na dużym ogniu do momentu zmniejszenia objętości płynu o ok. połowę. Zestawić z palnika i ostudzić. Z limonki wycisnąć sok, umieścić w malakserze lub blenderze wraz z jogurtem oraz skondensowanym mlekiem kokosowym i zblendować na gładką masę. Wlać do pucharków/miseczek i wstawić do lodówki na min. 2 godziny. Serwować prosto z lodówki udekorowane skórką z limonki i listkami mięty.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Mus limonkowy
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
193.2
% RWS*
Tłuszcz
 
16.64
g
26
%
Tłuszcze nasycone
 
15.2
g
95
%
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.01
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
0.01
g
Potas
 
22.78
mg
1
%
Węglowodany
 
10.64
g
4
%
Błonnik
 
1.13
g
5
%
Cukier
 
2.28
g
3
%
Białko
 
1.86
g
4
%
Witamina A
 
11.17
IU
0
%
Witamina C
 
6.5
mg
8
%
Wapń
 
7.37
mg
1
%
Żelazo
 
0.13
mg
1
%
Węglowodany netto
 
9.51
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.
Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu


Inspiracja pochodzi z tego przepisu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu