NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU!
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto mus limonkowy

Keto mus limonkowy (Paleo, LowCarb, AIP)

Keto mus limonkowy – orzeźwienie w wersji ketogenicznej

Wracam do Was po krótkiej przerwie spowodowanej moim wyjazdem do Hiszpanii i szybciutko nadrabiam zaległości… 😊 To był bardzo udany urlop – czysty relaks i wypoczynek, ale właśnie tego było mi trzeba! Oj, było gorąco, ale i na miejscu, w Polsce upały potrafią dać się we znaki, stąd pomysł na orzeźwiający keto deser. Orzeźwienie pochodzi tutaj z użycia limonki oraz z faktu, że deser podaje się mocno schłodzony. Przywodzi na myśl tropikalne klimaty i smaki. Mi osobiście kojarzy się ze znanym amerykańskim klasykiem, czyli key lime pie. Keto mus limonkowy spokojnie nada się także jako nadzienie do tarty, tylko odrobinę bardziej kremowe w konsystencji. Można je ewentualnie zagęścić żelatyną. Świetnie będzie smakować w połączeniu z borówkami lub malinami, jeśli zdecydujecie się na wersję „na bogato”… 😊

Keto mus limonkowy – składniki:

A oto co wchodzi w skład tego pysznego i prostego keto deseru:

Limonka

Jeden z owoców cytrusowych, który zachwyca aromatem i smakiem. Ta lekko słodsza zielona krewna cytryny świetnie sprawdza się w napojach i deserach. Zapewnia przyjemne uczucie orzeźwienia, więc jest idealna przy upałach. Nie zawiera dużych ilości węglowodanów, więc z powodzeniem można ją stosować na diecie ketogenicznej. W tym przepisie można ją zastąpić cytryną, jednak może być konieczne zwiększenie ilości środka słodzącego.

Jogurt

Baza tego przepisu. Nadaje objętości i dodatkowej dawki orzeźwienia. No i – jak na jogurt przystało – ma właściwości probiotyczne, czyli wspiera zdrowie naszych jelit. U mnie jest to bardzo gęsty jogurt kokosowy. Z rozwagą wybierajcie konkretny jogurt, bo potrafią się one znacznie różnić zawartością węglowodanów. Idealnie byłoby go zrobić samemu zaszczepiając kultury bakterii jogurtowych w mleku kokosowym… 🙂 Jeśli nie macie problemu z nabiałem, to jogurt grecki powinien sprawdzić się równie dobrze.

Skondensowane mleko kokosowe

To najbardziej skomplikowany element tego przepisu, gdyż należy go uprzednio samemu zrobić. Nie spotkałam się jak do tej pory z takim produktem w sprzedaży, zwłaszcza w wersji niskowęglowodanowej. Jego przygotowanie polega na tym, żeby mocno odparować mleko kokosowe z keto słodzidłem uzyskując w ten sposób bardzo gęsty i esencjonalny sos. Z powodzeniem możecie skorzystać z instrukcji zawartych w tym przepisie, ale poniżej także zawrę szczegółowy opis przygotowania.

Keto słodzidło

Temat rzeka… Generalnie najlepiej jeśli byłaby to alluloza ewentualnie erytrytol. Jeśli jesteś w stanie pozwolić sobie na wyższy udział węglowodanów, to polecam także ksylitol. Posiadaczom bardziej wytrawnych kubków smakowych może natomiast wystarczyć słodycz pochodząca z inuliny. Dobrą opcją może się okazać także d-ryboza, która ponoć wykazuje nawet działanie nasilające stan ketozy.

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
keto mus limonkowy

Mus limonkowy

Modern Cavegirl
Orzeźwiający, tropikalny keto deser w postaci keto musu limonkowego to świetna propozycja na upalne letnie dni. Gwarantuje schłodzenie i przyjemne doznania smakowe. 😀
Czas przygotowania 20 mins
Czas gotowania 15 mins
Czas oczekiwania 2 hrs
Czas całkowity 2 hrs 35 mins
Rodzaj dania Deser
Porcje 3 porcje
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vegan
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Podoba Ci się ten przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny jadłospis!

Sposób przygotowania
 

  • Mleko kokosowe wraz z erytrytolem umieścić w garnuszku i doprowadzić do wrzenia. Gotować na dużym ogniu do momentu zmniejszenia objętości płynu o ok. połowę. Zestawić z palnika i ostudzić. Z limonki wycisnąć sok, umieścić w malakserze lub blenderze wraz z jogurtem oraz skondensowanym mlekiem kokosowym i zblendować na gładką masę. Wlać do pucharków/miseczek i wstawić do lodówki na min. 2 godziny. Serwować prosto z lodówki udekorowane skórką z limonki i listkami mięty.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Mus limonkowy
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
422.6
% RWS*
Tłuszcz
 
44.18
g
68
%
Tłuszcze nasycone
 
39.25
g
245
%
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.38
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
1.48
g
Potas
 
325.34
mg
9
%
Węglowodany
 
8.27
g
3
%
Błonnik
 
2.21
g
9
%
Cukier
 
1.01
g
1
%
Białko
 
4.43
g
9
%
Witamina A
 
0.17
IU
0
%
Witamina C
 
2.9
mg
4
%
Wapń
 
11.11
mg
1
%
Żelazo
 
2.28
mg
13
%
Węglowodany netto
 
6.06
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu


Inspiracja pochodzi z tego przepisu

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu