Keto szparagi zawijane w szynkę
Danie główne Keto Low Carb Paleo Przekąska

Keto szparagi w szynce (Paleo, LowCarb)

[ultimate-recipe-jump id=”2198″] [ultimate-recipe-print id=”2198″]
Keto szparagi zawijane w szynkę
Keto szparagi w szynce

Szparagowe szaleństwo trwa w najlepsze

W związku z tym, że sezon na szparagi trwa w najlepsze głównym bohaterem mojej dzisiejszej propozycji są właśnie one. Podobnie jak w przypadku keto szparagów z jajkiem, keto szparagi w szynce to bardzo łatwy i szybki pomysł na danie z ich udziałem. Ugotowane szparagi zostały owinięte w szynkę typu długo dojrzewającego i podsmażone. Równie dobrze można też ułożyć ruloniki na blaszce i upiec w piekarniku. Do owinięcia możecie użyć prawdziwego włoskiego prociutto crudo, hiszpańskiej jamón serrano lub szynki szwarcwaldzkiej – wybór należy do Was. Każda z nich sprawdzi się wyśmienicie.

Propozycja nie tylko dla miłośników szparagów

Minimum nakładu, maksimum korzyści w postaci wspaniałego smaku. Jeśli nawet nie należysz do entuzjastów szparagów, spróbuj tego dania! Istnieje duże prawdopodobieństwo, że w ten sposób się do nich przekonasz! Ostatnio wspominałam już dlaczego warto je jeść i dalej podtrzymuję swoje stanowisko, że szparagi to świetny wybór na diecie ketogenicznej. Są niskokaloryczne, niskoweglowodanowe i bardzo pożywne. Mnie nie trzeba bardziej przekonywać. Należy pamiętać, że sezon na nie szybko się kończy – korzystajmy więc z niego póki ciągle jeszcze trwa!

Szparagi polecają się na obiad

U mnie keto szparagi w szynce stanowiły część obiadu, dlatego wzbogaciłam posiłek jajkiem sadzonym. Jako przekąska lub lekki obiad sprawdzą się jednak także same. Na pewno świetnym dodatkiem byłby tutaj także sos holenderski, który dodatkowo zwiększyłby udział tłuszczu w całym daniu. Nie od dziś wiadomo bowiem, że szparagi i sos holenderski to para idealna. Ten składający się z żółtek i masła sos jest jakby stworzony pod dietę ketogeniczną, nie trzeba sobie go więc odmawiać. Jeśli więc zastanawiacie się jak wzbogacić tę potrawę, to jajka w tej czy innej postaci z pewnością się nadadzą.

Keto szparagi zawijane w szynkę

Szparagi w szynce

Keto szparagi w szynce to kolejna propozycja w ramach szparagowego sezonu. Jest to pyszne, niskokaloryczne danie, które świetnie wpisuje się w dietę ketogeniczną.
Czas przygotowania 15 mins
Czas gotowania 20 mins
Czas całkowity 35 mins
Rodzaj dania Danie główne, Dodatek, Przekąska, Śniadanie
Kuchnia Europejska
Porcje 2 porcje

Składniki
  

  • 0,5 pęczka zielonych szparagów ok. 250 gram lub 24 szparagi
  • 8 plastrów szynki długo dojrzewającej
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • sól, pieprz do smaku

Sposób przygotowania
 

  • Szparagi dokładnie wypłucz, po czym odłam i oderwij twarde końcówki. Gotuj przez ok. 8 minut w lekko osolonej wodzie. Przelej zimną wodą i odcedź lub osusz ręcznikiem papierowym. Bierz po ok. 3 szparagi i zawijaj w wybraną szynkę typu długo dojrzewającego tworząc rulonik. Na patelni rozgrzej masło klarowane. Smaż ruloniki ze szparagów i szynki z każdej strony po kilka minut aż się lekko przyrumienią. Pod koniec usmaż 2 jajka sadzone. Posyp solą i pieprzem. Podawaj ze szparagami w szynce.
Wypróbowałaś/eś ten przepis? Oznacz @modern.cavegirl w poście 🙂

Adnotacje do przepisu


Przybliżona wartość odżywcza 1 porcji:
Wartość energetyczna: 246 kcal
Tłuszcz: 19,7 g
Węglowodany: 4,9 g
w tym błonnik 1,9 g
Białko 16,7 g

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Recipe Rating