NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU!
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

Keto brownie ze śliwkami

Keto brownie ze śliwkami (Paleo, LowCarb)

Jesień powoli wkracza na talerze

I choć broniłam się przed tym jak nie wiem co, to i tak do mojego menu podstępnie przedostaje się już jesień… Nawet nie wiadomo jak i skąd pojawiły się już śliwki, które mi nieubłaganie przypominają o nadchodzącej porze roku. Z drugiej strony, szkoda nie skorzystać, skoro natura składa nam takie pyszności w darze… Początkowo w planie było brownie z malinami – przyznacie, że zdecydowanie bardziej pachnące jeszcze trwającym latem. Ale pech chciał, że w pobliskim warzywniaku wszystkie były już wykupione, zostały tylko morele i śliwki. No to powstało keto brownie ze śliwkami. 🙂

Keto brownie
Keto brownie ze śliwkami

Keto brownie ze śliwkami – czekodżem śliwkowy w formie ciasta

Jak wiadomo połączenie śliwek i czekolady jest bardzo udane. Moją ulubioną konfiturą śliwkową jest tzw. „czekodżem śliwkowy” właśnie, więc i brownie nie miało prawa wyjść niesmaczne. I tak też było. Przepis na brownie zaczerpnęłam stąd. Miałam ochotę na takie mocno czekoladowe, lekko zakalcowate brownie bez mąki i dokładnie takie dostałam! Jest przy tym dość proste i szybkie. Trzeba tylko pamiętać, żeby jajka wyjąć z wyprzedzeniem z lodówki, czego ja oczywiście nie zrobiłam… 🙂 W efekcie ciasto po połączeniu czekolady z jajkami zrobiło się bardzo gęste i ciężko się z nim pracowało. Myślę, że przez to straciło też trochę na puszystości…

brownie
Keto brownie śliwkowe

Czekolada to podstawa

No i oczywiście kolejna ważna sprawa – czekolada. Jej jakość w tym przypadku naprawdę determinuje smak ciasta. Ja użyłam takiej o zawartości kakao 85%, dzięki czemu nie musiałam już go dosładzać. No dobra, dodałam jedną łyżkę erytrytolu… 😛 Dla mnie było idealnie słodkie, ale co poniektórzy narzekali, że mogło by być bardziej… Pamiętajcie, że jeśli będziecie korzystać z czekolady o wyższej zawartości kakao, to trzeba będzie także zwiększyć udział erytrytolu, żeby ciasto wyszło odpowiednio słodkie. Oczywiście z tym należy też uważać, bo zbyt wysuwający się smak słodki zabije czekoladę, a przecież w brownie chodzi o to, żeby jej smak podkreślić, a nie zdusić.

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Keto brownie ze śliwkami

Brownie ze śliwkami

Modern Cavegirl
Przedsmak jesieni w formie niskowęglowodanowego ciasta, czyli keto brownie śliwkowe. Poleca się na desery późnym latem i jesienią. 🙂
Czas przygotowania 10 mins
Czas gotowania 25 mins
Czas całkowity 35 mins
Rodzaj dania Deser
Kuchnia Amerykańska
Porcje 12 porcji
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Podoba Ci się ten przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny jadłospis!

Sposób przygotowania
 

  • Czekoladę rozpuścić razem z olejem kokosowym w mikrofali lub w garnuszku na bardzo małym ogniu. Ostudzić i połączyć z żółtkami. Białka ubić na sztywno z solą, pod koniec ubijania dodać cream of tartare i erytrytol. Delikatnie połączyć masę czekoladową z białkami. Przełożyć do tortownicy o średnicy ok. 20 cm wyłożonej papierem do pieczenia. Na wierzchu poukładać połówki śliwek lekko je wpychając w ciasto. Piec przez 25 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni z włączoną funkcją termoobiegu.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Brownie ze śliwkami
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
170.26
% RWS*
Tłuszcz
 
13.67
g
21
%
Tłuszcze nasycone
 
8.2
g
51
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.44
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
0.96
g
Cholesterol
 
68.2
mg
23
%
Sód
 
42.43
mg
2
%
Potas
 
111.66
mg
3
%
Węglowodany
 
8.6
g
3
%
Błonnik
 
0.77
g
3
%
Cukier
 
6.55
g
7
%
Białko
 
4.15
g
8
%
Witamina A
 
288.75
IU
6
%
Witamina C
 
5.23
mg
6
%
Wapń
 
25.84
mg
3
%
Żelazo
 
0.44
mg
2
%
Węglowodany netto
 
7.83
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu


Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu