wałek NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU! wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto owsianka

Keto „owsianka” (Paleo, LowCarb, Vegan)

Owsianka = idealne śniadanie?

Owsianka to danie, które całej rzeszy obywateli tej planety wydaje się być najlepszym z możliwych, a na pewno najzdrowszym śniadaniem. Tymczasem tak nie jest. Temat był już poruszany wielokrotnie, także tutaj. Zboża niestety nie są i nie będą optymalnym źródłem wartości odżywczych. Zwolennicy owsianki zazwyczaj bronią jej argumentami jakoby płatki owsiane były bogate w witaminy, minerały i błonnik. Jednak po porównaniu tych wartości z pierwszym lepszym zielonym warzywem, owsianka wypada dość blado… Nie wspominając już o tym, że wartości tych w przetworzonym produkcie, który odstał swoje najpierw w magazynie, potem na sklepowej półce, a na koniec w naszej kuchennej szafce jest już też znacznie mniej niż na początku. No i pozostaje jeszcze kwestia obróbki termicznej…

owsianka
Keto owsianka z owocami i chipsami kokosowymi

Keto owsianka – niskowęglowodanowa alternatywa

Zaletą owsianki może być natomiast jej smak, konsystencja czy też fakt, że jest łatwa w przygotowaniu. Tutaj nie ma pola do polemiki – to są osobiste preferencje każdego z nas i każdy ma prawo mieć swoje. Czy jednak to smak płatków owsianych tak przekonuje ludzi do tego dania, czy też raczej smak dodatków, które lądują w miseczce w ramach towarzystwa dla owsianki? Konsystencja i łatwość przygotowania – to natomiast cechy, które łatwo odtworzyć. Większość keto i paleo śniadań, jakie znam też jest łatwa w przygotowaniu. A jednak coś musi być w tym daniu, co skłoniło mnie do znalezienia keto odpowiednika… 🤔

keto śniadanie
Keto owsianka – idealne śniadanie

Dodatki robią tutaj robotę

Podstawą mojej keto owsianki jest zmielony len złocisty (może być też zwykły, brązowy). Zrobiłam ją na bazie mleka kokosowego, a na koniec dodałam masło migdałowe i mąkę migdałową. Dzięki temu nasza keto owsianka ma też bardzo przyjemne proporcje makroskładników. Wierzch posypałam świeżymi owocami sezonowymi i chipsami kokosowymi, ale ostatnio jadłam ją też z musem rabarbarowym i była pyszna. Można ją jeść na ciepło, zaraz po przygotowaniu, a także ostudzić i zjeść później. Świetnie nadaje się jako danie na wynos – do szkoły czy pracy. Jest także bardzo łatwo modyfikowalna – łatwo ją dopasować do aktualnych preferencji. 🙂 Można wzbogacić ją sproszkowanymi owocami jagodowymi, peptydami kolagenowymi, a nawet dodać oleju MCT – wedle uznania.

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
keto owsianka

Owsianka lniana

Modern Cavegirl
Keto owsianka to świetna śniadaniowa alternatywa, zwłaszcza dla osób, które próbują połączyć dietę niskoweglowodanową z wegańską. Pożywna i sycąca zapewni prawdziwą energię na długo.
Czas przygotowania 5 mins
Czas całkowity 5 mins
Rodzaj dania Śniadanie
Porcje 1 porcja
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vegan
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy:
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Składniki
  

Owsianka

Dodatkowo do dekoracji

  • 2 garści borówki lub inne niskowęglowodanowe owoce (ok. 30 gram)
  • 1 garść chipsy kokosowe
skomponuj jadłospis z tym przepisem

Sposób przygotowania
 

  • Mleko podgrzać w garnuszku, dodać zmielony len i wymieszać. Zestawić z palnika i chwilę ostudzić. Dodać masło migdałowe/orzechowe oraz mąkę migdałową. Wymieszać do połączenia składników. W razie potrzeby dosłodzić stewią lub erytrytolem. Przełożyć do miseczki, posypać owocami i chipsami kokosowymi. Smacznego!
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Owsianka lniana
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
524.2
% RWS*
Tłuszcz
 
47.84
g
74
%
Tłuszcze nasycone
 
24.93
g
156
%
Tłuszcze wielonienasycone
 
6.28
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
6.39
g
Potas
 
283.75
mg
8
%
Węglowodany
 
17.95
g
6
%
Błonnik
 
8.49
g
35
%
Cukier
 
7.18
g
8
%
Białko
 
11.34
g
23
%
Witamina A
 
16.36
IU
0
%
Witamina C
 
3.07
mg
4
%
Wapń
 
123.72
mg
12
%
Żelazo
 
2.14
mg
12
%
Węglowodany netto
 
9.46
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu).

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu


Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.