keto pierogi

Keto pierogi lniane z grzybami bez gumy guar (Paleo, LowCarb)

Witaj! Dziś pragnę podzielić się z Tobą sekretem kulinarnej rozkoszy! Keto Pierogi Lniane z Grzybami bez gumy guar to nie tylko pyszne danie, ale również zdrowa alternatywa dla tradycyjnych pierogów. Z pewnością zaspokoją one Twoje kulinarnie pragnienia, ale również wpiszą się doskonale w zasady diety ketogenicznej.

Keto pierogi lniane bez gumy guar: Składniki

Nasiona Lnu Złotego – Źródło Konsystencji Ciasta na Pierogi

W moim przepisie stawiam na najwyższą jakość składników, które nie tylko dostarczą wyjątkowego smaku, ale również będą korzystne dla Twojego zdrowia. Ciasto z mąki lnianej jest bazą tego dania, co sprawia, że jest ono bogate w błonnik i zdrowe tłuszcze.

Grzyby – Kwintesencja Smaku

Farsz z grzybów to kluczowy element tego dania. Wybierz swoje ulubione gatunki, aby dostosować smak pierogów do swoich preferencji. Grzyby są nie tylko smaczne, ale także dostarczają cennych składników odżywczych.

Keto Pierogi Lniane: Korzyści

  • Zdrowie i Smak w Jednym
    Niski poziom węglowodanów w tym daniu sprawia, że idealnie wpisuje się ono w keto dietę. Odpowiednio zbilansowane makroskładniki sprawiają, że nie musisz rezygnować z ulubionych smaków nawet na ścisłej diecie.
  • Brak Gumy Guar – Naturalność Smaku
    Eliminując niepotrzebne składniki, podkreślamy naturalność smaku i jednocześnie tworzymy danie zgodne z zasadami diety keto.
  • Kulinarne Wyrafinowanie w Prosty Sposób
    Przygotowanie tych pierogów może wydawać się skomplikowane, ale zapewniam Cię, że podążając za poniższą instrukcją nie sprawią Ci one żadnych trudności. Warto poświęcić chwilę na stworzenie tego kulinarne arcydzieła, które zachwyci Twoje kubki smakowe.
  • Kreatywne Podanie i Dodatki
    Keto pierogi lniane z grzybami możesz podać na wiele sposobów. Najlepiej sprawdzą się oczywiście w wigilijnym barszczu. Jednak Święta Bożego Narodzenia to nie jedyna okazja, kiedy możemy mieć ochotę na pierogi.

Masz wolną chwilę, żeby przygotować pyszny keto obiad? Polecam Ci keto pierogi lniane z ulubionym nadzieniem! Możesz je dodatkowo polać sosem lub okrasić odrobiną śmietany. 🙂 Kreatywność w podawaniu potrawy to klucz do pełnego doświadczenia kulinarnego.

keto pierogi

Pierogi lniane

Avatar for Modern CavegirlModern Cavegirl
Elementarny składnik Świąt, jedna z 12 tradycyjnych potraw. Jak tu nie zjeść pieroga podczas wigilijnej kolacji? Od teraz nie musicie ich już sobie odmawiać… Oto bowiem przepis na keto pierogi z grzybami. 🙂
Czas całkowity 30 minuty
Kuchnia Polska
Porcje 24 sztuki
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vege
Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Ciasto na pierogi

Nadzienie grzybowe

Podoba Ci się ten keto przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny keto jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści

Sposób przygotowania
 

Nadzienie grzybowe

  • Grzyby suszone zalać odrobiną wrzątku, odstawić. Cebulę pokroić drobno i zeszklić na maśle. Pieczarki pokroić w drobną kostkę i dodać do zeszklonej cebuli. Gotować na dość intensywnym ogniu, aż pieczarki puszczą wodę, odparować. W międzyczasie posolić. Gdy płyn odparuje, dodać pokrojone drobno namoczone grzyby leśne razem z zalewą. Odparować, doprawić solą i pieprzem do smaku. Po lekkim ostudzeniu farsz rozdrobnić w malakserze.

Ciasto na pierogi

  • Mąkę wymieszać z solą. Olej kokosowy rozpuścić we wrzątku, po czym zalać mąkę i wymieszać. Dodać jajko i wyrobić elastyczne ciasto (w zależności od konsystencji może być potrzeba dodania odrobiny mąki lnianej lub wody). Uformować kulę i owinąć ją folią spożywczą. Ugniatać ciasto przez kolejne 10 minut, po czym odstawić na minimum 30 minut.
  • Następnie rozwałkować je dość cienko między dwoma arkuszami papieru do pieczenia, wykrawać kółka i nadziać farszem grzybowym formując pieroga. Nie nakładać zbyt dużo nadzienia – pierogi muszą być płaskie, inaczej rozpadną się podczas gotowania. Pozostałe kółka na pierogi trzymać przykryte folią lub ściereczką, gdyż wysuszone tracą elastyczność i ciężej jest lepić z nich pierogi. Gotowe pierogi gotować w osolone wodzie ok. 2 minuty wrzucając na wrzątek. Nie doprowadzać jednak do wrzenia, gdyż przy intensywnym gotowaniu mogą się rozpadać. Po tym czasie odcedzić pierogi. Najlepiej smakują odsmażone na maśle klarowanym (wtedy mają też dużo korzystniejsze makro).
KETO JADŁOSPIS ZORIENTOWANY NA CELSprawdź zbilansowane keto jadłospisy albo skorzystaj z narzędzi do zarządzania keto dietą we własnym zakresie

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Pierogi lniane
Wielkość porcji
 
1 sztuka
Kalorie
59.34
% RWS*
Tłuszcz
 
4.6
g
3
%
Tłuszcze nasycone
 
1.34
g
8
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
2.04
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
0.95
g
Cholesterol
 
10.02
mg
3
%
Sód
 
7.57
mg
0
%
Potas
 
136.06
mg
4
%
Węglowodany
 
3.36
g
11
%
Błonnik
 
2.15
g
9
%
Cukier
 
0.73
g
Białko
 
2.19
g
2
%
Witamina A
 
9.99
IU
0
%
Witamina C
 
0.83
mg
1
%
Wapń
 
19.78
mg
2
%
Żelazo
 
0.54
mg
3
%
Węglowodany netto
 
1.21
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie ketogenicznej 2000 kcal o formule ok. 74% tłuszczu, 20% białka, 6% węglowodanów.
ZOBACZ TAKŻEPozostałe KETO PRZEPISY
KETO przy Hashimoto KETO dieta co jeść KETO Jadłospis na tydzień

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Nie zapomnij oznaczyć @modern.cavegirl w Twoim poście
Avatar for Modern Cavegirl

Modern Cavegirl

Ekspertka do spraw zdrowego odżywiania, która lubi smacznie zjeść. Autorka artykułów na temat odchudzania i zdrowia, przepisów kulinarnych oraz zbilansowanych keto jadłospisów. Wypróbowała na sobie kilkanaście różnych diet aż trafiła na taką, która pozwoliła jej skutecznie schudnąć i pokonać chorobę Hashimoto. Teraz pomaga innym odzyskać zdrowie, szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie.

13 Comments

  1. Avatar for Katee

    1 gwiazdka
    Ten przepis to jakaś pomyłka. To ciasto dosłownie kruszy się w palcach. Nie ma mowy o rozwałkowaniu.

    1. Avatar for Modern Cavegirl

      Nie wiem, dlaczego pierogi Ci się nie udały. 🙁 Ciasto może nie ma konsystencji idealnej do lepienia, ale jak na bezglutenowce – moim zdaniem – lepi się je całkiem nieźle…
      Jeśli ciasto się kruszyło, to najprawdopodobniej wystarczyło dodać trochę więcej wody…

  2. Avatar for SYLWIA

    smażone są super. nie rozpadają się

    1. Avatar for Modern Cavegirl

      Super! Dziękuję za feedback. 🙂 Fajnie, że przepis się sprawdził.

  3. Avatar for Natalia
    Natalia says:

    Witam, nie będzie różnicy w konsystencji ciasta jeśli użyję zmielony len zamiast mąki lnianej?

    1. Avatar for cavegirl

      Hej, jak najbardziej można zastąpić mąkę lnianą zmielonym lnem. Właściwie do tego przepisu używałam właśnie lnu zmielonego w młynku do kawy i sprawdził się dobrze.

      1. Avatar for Natalia
        Natalia says:

        Super, dziękuję. W takim razie zabieram się do roboty

      2. Avatar for Emil

        Super przepis, ale w żaden sposób nie jest to keto. Mąka lniana ma 27g węglowodanów w 100g. Zwykle ludzie na keto próbują zejść poniżej 20-30g węglowodanów w ciągu dnia. 5 takich pierożków i limit wyczerpany

        1. Avatar for Modern Cavegirl

          Witaj, cieszę się, że przepis Ci się podoba. Co do końcowej zawartości węglowodanów w pierogach, to dużo zależy od:
          1) produktu, z którego korzystasz (len, z którego ja korzystałam zawiera 17 g węglowodanów w 100 g)
          2) uwzględnienia błonnika (na keto z reguły celuje się w 20-30 węglowodanów NETTO, czyli po odjęciu błonnika), a tego akurat len zawiera sporo
          3) danych odnośnie wartości odżywczych wziętych do kalkulacji (najlepiej wziąć z etykiety konkretnych produktów, bo w aplikacjach często wprowadzone są błędnie)

          Także moje pierogi są jak najbardziej keto. 🙂 Czy Twoje będą keto zależy od doboru produktów… 🙂 Przypuszczam, że od tych 27 g węgli, o których mówisz należy jeszcze odjąć błonnik.

  4. Avatar for Marta

    Próbowałaś może robić te pierogi w wersji pieczonej ?

    1. Avatar for cavegirl

      Nie, jeszcze nie, ale myślę, że mogą się udać nawet lepiej niż w wersji gotowanej, gdyż to właśnie podczas gotowania odnotowałam najwięcej strat (niektóre popękały, a niektóre niestety się rozpadły). Jeśli wypróbujesz, to koniecznie daj znać, jak się udały. 🙂

    2. Avatar for Joanna

      Czy takie pierożki można mrozić?

      1. Avatar for Modern Cavegirl

        Tak, jak najbardziej. 🙂

3.34 from 3 votes (2 ratings without comment)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu