wałek NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU! wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto parfait z rabarbarem

Keto rabarbar pod kruszonką (Paleo, LowCarb, Vegan)

Rabarbarowej sagi ciąg dalszy

Rabarbar wdarł się szturmem do mojego menu i ani myśli go opuszczać. Co ciekawe nigdy nie byłam jakąś wielką fanką rabarbaru… Co roku w sezonie zdarzało mi się z pewnością jakieś danie z jego udziałem, ale nie w takich ilościach jak w tym. A wierzcie mi – obecnie zdarza mi się go jeść i na śniadanie i na deser. Ostatnio na śniadanie wjechał pyszny i szybki omlet z musem rabarbarowym i masłem migdałowym. No pychota. Niestety wszystko odbywało się w pośpiechu więc zdjęcia brak. Musicie uwierzyć mi na słowo… 😉 Dzisiaj natomiast przepis na najprostszą w świecie przekąskę z udziałem naszego bohatera, czyli keto rabarbar pod kruszonką. Robione już dwa dni z rzędu i to chyba jest najlepsza rekomendacja dla tego przepisu… 😀

rabarbar pod kruszonką
Keto rabarbar pod kruszonką

Rabarbarowe parfait jako dekonstrukcja przepisu bazowego

Na początku ustalmy jednak jedną rzecz – keto rabarbar pod kruszonką nie wygląda jakoś nieziemsko… Szarobura plama w białej ceramicznej formie do tarty. Mało to blogowe, a tym bardziej instagramowe… 😛 Także jako deser dla gości nie robi zbyt pozytywnego wrażenia. No prezencja nie przemawia za jego konsumpcją… Nie chciałabym jednak, żeby zniechęciłoby Was to do jego wypróbowania. Dlatego w moim przypadku keto rabarbar pod kruszonką został zdekonstruowany i podany w towarzystwie keto pianki jogurtowej w pucharkach jako rodzaj parfait. W ten sposób nie tylko prezentuje się znacznie lepiej, ale także smakuje wybornie.

Keto parfait z rabarbarem
Keto parfait z rabarbarem pod kruszonką

Krótkie streszczenie składu i sposobu przygotowania

Kwaskowatość rabarbaru komponuje się świetnie ze słodko – orzechową kruszonką oraz puszystą pianką jogurtową. Przepis jest wręcz banalnie prosty – kawałki rabarbaru miesza się z nasionami chia oraz keto słodzidłem i wykłada je na spód formy. Należy go zapiec w piekarniku, żeby zmiękł, a następnie posypuje się go kruszonką z mąki kokosowej, wiórek kokosowych i pokruszonych orzechów pecan wymieszanych z roztopionym masłem klarowanym. Ten zestaw idzie na kolejne 15 minut do piekarnika i gotowe!

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
keto parfait z rabarbarem

Rabarbar pod kruszonką

Modern Cavegirl
Miła przekąska, która równie dobrze może stanowić deser. Keto rabarbar pod kruszonką może nie powala wyglądem, ale smakuje wybornie. Zwłaszcza w postaci parfait z jogurtem kokosowym lub pianką kokosową z syfonu. Mniam!
Czas przygotowania 10 mins
Czas gotowania 35 mins
Czas całkowity 45 mins
Rodzaj dania Deser, Przekąska
Kuchnia Europejska
Porcje 8 porcji
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vegan
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy:
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Składniki
  

Rabarbar

Kruszonka

skomponuj jadłospis z tym przepisem

Sposób przygotowania
 

  • Rabarbar pokroić w ok. 1-cm kawałki. Nasiona chia i erytrytol zalać wodą, dodać stewię. Wymieszać i odstawić aż zgęstnieje. W misce wymieszać kawałki rabarbaru z powstałą miksturą. Wyłożyć do formy i wstawić na 20 minut do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. W międzyczasie przygotować kruszonkę mieszając wszystkie składniki. Gdy rabarbar będzie już miękki, posypać go powstałą kruszonką i wstawić na kolejne 15 – 20 minut do piekarnika aż wierzch się przyrumieni.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Rabarbar pod kruszonką
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
140.24
% RWS*
Tłuszcz
 
10.81
g
17
%
Tłuszcze nasycone
 
5.89
g
37
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
1.77
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
2.56
g
Cholesterol
 
14.4
mg
5
%
Sód
 
25.63
mg
1
%
Potas
 
218.31
mg
6
%
Węglowodany
 
9.62
g
3
%
Błonnik
 
4.7
g
20
%
Cukier
 
2.5
g
3
%
Białko
 
2.56
g
5
%
Witamina A
 
59.02
IU
1
%
Witamina C
 
4.6
mg
6
%
Wapń
 
80.03
mg
8
%
Żelazo
 
0.73
mg
4
%
Węglowodany netto
 
4.92
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu).

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu


Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu