keto sałatka z serc palmy z krewetkami

Keto sałatka z serc palmy z krewetkami (Paleo, LowCarb)

Keto Sałatka z Serc Palmy z Krewetkami to świetna propozycja, szczególnie dla miłośników orientalnych smaków, gdyż stanowi luźną wariację na temat Pad Thai.

Keto sałatka z serc palmy – majowy hit sałatkowy

Zaczyna się majówka 2022, a wraz z nią grille, pikniki, wycieczki i ogólnie spędzanie czasu w plenerze. Tym bardziej, że pogoda zapowiada się wyjątkowo dobrze. Pomyślałam więc, że to dobry moment na sałatkę… 🙂 Taką, która będzie pasować i na grilla, i na wynos. Pod warunkiem, że lubisz kuchnię azjatycką… Ja bardzo lubię, a najbardziej pociąga mnie ta feeria smaków i aromatów.

Ta sałatka to bowiem takie trochę pad thai, tylko na zimno. Oczywiście nie uświadczycie tutaj makaronu ryżowego, gdyż w tej roli występuje makaron z serca palmy. Ale sam sos i udział orzechów arachidowych budzi skojarzenia właśnie z tym tajskim daniem.

Sałatka z serc palmy z krewetkami – składniki główne

Krewetki

Jako źródło białka, zastosowałam krewetki. Uważam, że wyjątkowo tutaj pasują. Jednak można zastąpić je właściwie dowolnym innym mięskiem, np. kawałkami piersi z kurczaka lub wołowinę w paskach. Myślę, że keto sałatka z serc palmy całkiem dobrze sprawdzi się także bez dodatku protein, jako dodatek do grillowanych mięs lub ryb.

Warzywa

W tej roli ogórek świeży oraz marchew pokrojona w paseczki julienne. Można także użyć spiralizera, uzyskując takie warzywne spaghetti. Warto także dorzucić tutaj także szczypiorek.

Makaron z serca palmy

Są to po prostu serca palmy w paseczkach kształtem przypominających spaghetti. Jest to produkt typowy dla kuchni azjatyckiej i zawiera bardzo mało kalorii i węglowodanów, więc jest mocno przyjazny diecie ketogenicznej. Oferuje za to dość dużo błonnika, dzięki czemu jest dobrym „wypełniaczem”. W smaku serca palmy są natomiast bardzo neutralne, więc dobrze współgrają z intensywnym w smaku sosem.

Sałatka z serc palmy z krewetkami – sos

Aminokwasy kokosowe

Aminokwasy kokosowe to ekstrakt z miąższu kokosa, który został poddany fermentacji, a w smaku i konsystencji mocno przypomina sos sojowy. Stanowi więc jego świetną i dużo zdrowszą alternatywę. Dlaczego zdrowszą? Ponieważ do jego przygotowania nie używa się ani soi, ani pszenicy, więc jest on dużo bezpieczniejszy dla alergików czy osób zmagających się z chorobami tarczycy (które powinny unikać produktów przetwórstwa soi). Jego jedyną wadą jest ograniczona jeszcze dostępność na rynku, ale i to się powoli zmienia…

sałatka z serc palmy z krewetkami
sałatka z serc palmy z krewetkami

Sos rybny

Sos o intensywnym smaku i aromacie, pozyskiwany w procesie fermentacji ryb. Przyprawa szeroko stosowana w kuchni azjatyckiej. Przy wyborze tego produktu należy zwrócić szczególną uwagę na skład, bo producenci lubią dodawać doń cukru. Prawdziwy sos rybny powinien jednak składać się tylko z ryb, wody i soli. Gorąco polecam markę Red Boat.

Tłuszcz

Tutaj właściwie jedyny słuszny wybór to olej sezamowy. Ma on intensywny smaku i aromat tak charakterystyczny dla kuchni azjatyckiej, w tym przede wszystkim kuchni tajskiej. Jeśli go nie posiadacie, to można go zastąpić innym olejem orzechowym lub ostatecznie – łagodną w smaku oliwą z oliwek.

Masło orzechowe i orzechy

U mnie prawdziwe masło orzechowe 100%, ale może to być równie dobrze tahini, czyli pasta z sezamu. Chodzi o to, żeby nadać sosowi kremową konsystencję i lekko go zagęścić. No i rzecz jasna – o orzechowy smak. 🙂 Jako wykończenie natomiast dodaje się także posiekane orzechy arachidowe, które nadają przyjemnej chrupkości.

Sos sriracha lub sambal oelek

Dla ostrości… 🙂 Zarówno jeden, jak i drugi sos jest zrobiony na bazie chili, można zatem skorzystać z któregokolwiek z nich.

keto sałatka z serc palmy z krewetkami

Sałatka z serc palmy z krewetkami

Avatar for Modern CavegirlModern Cavegirl
Pyszna i aromatyczna, keto sałatka z serc palmy z krewetkami podbije serca wszystkich miłośników kuchni azjatyckiej! To trochę pad thai w wersji na zimno… No i zamiast makaronu ryżowego mamy tutaj serca palmy w paskach, więc całość pozostaje bezzbożowa i niskowęglowodanowa! Idealna na sezon grillowy i nie tylko!
Czas przygotowania 10 minuty
Czas gotowania 4 minuty
Czas oczekiwania 30 minuty
Czas całkowity 44 minuty
Rodzaj dania Dodatek, Sałatka
Kuchnia Azjatycka
Porcje 2 porcje
Dieta
lowcarb
bezglutenowa

Wyposażenie

Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Krewetki

  • 225 g krewetki tygrysie lub białe (rozmrożone)
  • 1 łyżka olej kokosowy
  • sól do smaku
Podoba Ci się ten keto przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny keto jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści

Sposób przygotowania
 

  • Ogórka i marchewkę pokroić w paseczki julienne. Szczypiorek pokroić drobno. Spaghetti z serca palmy odcisnąć w dłoniach z płynu. Pozostałe składniki wymieszać dokładnie w misce aż powstanie jednorodna emulsja. Dorzucić warzywa i serca palmy i obtoczyć dokładnie w sosie. Odstawić na min. 30 minut do marynowania. W tym czasie przygotować krewetki.
  • Krewetki obsuszyć na ręczniku papierowym. Olej kokosowy rozgrzać na patelni i usmażyć na nim krewetki (nie dłużej niż po dwie minuty na każdą stronę). Posolić.
  • Sałatkę serwować posypaną krewetkami oraz posiekanymi orzechami arachidowymi.
POTRZEBUJESZ KETO JADŁOSPIS?Sprawdź zbilansowane keto jadłospisy albo skorzystaj z narzędzi do zarządzania keto dietą we własnym zakresie –> PRZECHODZĘ DO SKLEPU

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Sałatka z serc palmy z krewetkami
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
211.08
% RWS*
Tłuszcz
 
8.48
g
5
%
Tłuszcze nasycone
 
1.59
g
10
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
2.51
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
3.05
g
Cholesterol
 
141.75
mg
47
%
Sód
 
821.15
mg
36
%
Potas
 
471.8
mg
13
%
Węglowodany
 
12.77
g
43
%
Błonnik
 
4.98
g
21
%
Cukier
 
4.62
g
Białko
 
20.47
g
20
%
Witamina A
 
5431.19
IU
109
%
Witamina C
 
7.21
mg
9
%
Wapń
 
106.24
mg
11
%
Żelazo
 
1.11
mg
6
%
Węglowodany netto
 
7.79
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie ketogenicznej 2000 kcal o formule ok. 74% tłuszczu, 20% białka, 6% węglowodanów.
ZOBACZ TAKŻEPozostałe KETO PRZEPISY

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Nie zapomnij oznaczyć @modern.cavegirl w Twoim poście

Adnotacje do przepisu

 

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystasz z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Ciebie, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu