paczuszki z cukinii i boczku z mozzarellą

Paczuszki z cukinii i boczku z mozzarellą (Keto, Paleo, LowCarb)

Paczuszki z cukinii i boczku z mozzarellą – pyszne i efektowne keto śniadanie

Ostatnio mam fazę na wszystko, co się rozpływa. Fondant czekoladowy i sałatka z panierowanym camembertem to najlepsze tego przykłady… Jednak na tym nie kończę, bo dzisiejsza propozycja jak najbardziej wpisuje się w tę kategorię. 🙂 Paczuszki z cukinii i boczku z mozzarellą to nic innego jak takie małe pakuneczki zawierające w środku mozzarellę, która po podgrzaniu topnieje. W efekcie, podczas jedzenia powstaje efekt rozciągliwego sera, który tak wszyscy lubimy (patrz pizza, itp.). Biorąc pod uwagę fakt użycia niewielu składników, rezultat jest zaskakująco smaczny i satysfakcjonujący. 🙂

Kolejny raz okazuje się, że w prostocie tkwi siła…

Polecam na przekąskę lub na weekendowe keto śniadanie! Jeśli macie możliwość skorzystania w miejscu pracy z kuchenki mikrofalowej, to myślę, że mogą także stanowić świetny pomysł na śniadania na wynos!

Paczuszki z cukinii i boczku z mozzarellą – składniki

🥓 Boczek

Koniecznie w plastrach. Oczywiście najlepiej jak najwyższej jakości, czyli ekologiczny, bez nitrozoamin, które wykazują działanie nie tylko rakotwórcze, ale także – o zgrozo – neurodegeneracyjne… W tym celu odsyłam Was do interesującego rankingu w, którym dowiecie się który boczek ze sklepowych półek wybrać.

paczuszki z cukinii z mozzarellą
Paczuszki z cukinii i boczku z mozzarellą

🥒 Cukinia

Tego warzywa nie trzeba chyba nikomu przedstawiać… Jest to królowa stołu podczas letnich i jesiennych miesięcy, choć nie tylko. Świetna zarówno w wytrawnym, jak i w słodkim wydaniu. W tym daniu cukinię kroimy wzdłuż na bardzo cienkie plastry (ja do tego celu używam obieraczki). Pamiętajcie, żeby ją oprószyć solą, aby zmiękła i dała się uformować w paczuszkę.

🧀 Mozzarella

W wersji mini, czyli w niewielkich kulkach. Może to być także dowolny inny ulubiony ser w małych kawałkach. Koniecznie taki, który fajnie się rozpuszcza… 😀

🍅 Pomidory suszone w oliwie

Jako dodatek smakowy – opcjonalny, choć wyjątkowo mile widziany… 🙂 Lądują w środku razem z kulką mozzarelli. Nadają pyszny aromat i smak, który mi osobiście kojarzy się z latem.

paczuszki z cukinii i boczku z mozzarellą

Paczuszki z cukinii i boczku z mozzarellą

Avatar for Modern CavegirlModern Cavegirl
Pyszna i prosta w przygotowaniu przekąska, która równie dobrze sprawdzi się jako keto śniadanie. Paczuszki z cukinii i boczku z mozzarellą to efektowne danie, przy którym nie trzeba się zbyt wiele napracować! 😀
Czas przygotowania 5 minuty
Czas gotowania 10 minuty
Czas oczekiwania 5 minuty
Czas całkowity 20 minuty
Porcje 8 sztuk
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Podoba Ci się ten keto przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny keto jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści

Sposób przygotowania
 

  • Cukinię pokroić wzdłuż na cienkie plastry, posolić i odstawić na 5 minut. Następnie osuszyć z wody i ułożyć dwa plastry na krzyż. Na środku umieścić pół plastra pomidora suszonego oraz kulkę mozarelli. Zawinąć boki formując paczuszkę. Całość owinąć boczkiem.
  • Smażyć z obu stron na patelni na niewielkiej ilości masła klarowanego aż do zrumienienia.
POTRZEBUJESZ KETO JADŁOSPIS?Sprawdź zbilansowane keto jadłospisy albo skorzystaj z narzędzi do zarządzania keto dietą we własnym zakresie –> PRZECHODZĘ DO SKLEPU

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Paczuszki z cukinii i boczku z mozzarellą
Wielkość porcji
 
1 sztuka
Kalorie
124.84
% RWS*
Tłuszcz
 
11.11
g
7
%
Tłuszcze nasycone
 
4.32
g
27
%
Tłuszcze trans
 
0.03
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
1.53
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
4.51
g
Cholesterol
 
22.05
mg
7
%
Sód
 
194.95
mg
8
%
Potas
 
122.71
mg
4
%
Węglowodany
 
1.47
g
5
%
Błonnik
 
0.27
g
1
%
Cukier
 
0.83
g
Białko
 
4.76
g
5
%
Witamina A
 
97.58
IU
2
%
Witamina C
 
3.08
mg
4
%
Wapń
 
42.48
mg
4
%
Żelazo
 
0.27
mg
2
%
Węglowodany netto
 
1.2
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie ketogenicznej 2000 kcal o formule ok. 74% tłuszczu, 20% białka, 6% węglowodanów.
ZOBACZ TAKŻEPozostałe KETO PRZEPISY

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Nie zapomnij oznaczyć @modern.cavegirl w Twoim poście

ZOBACZ TO DANIE NA FILMIE

Adnotacje do przepisu

 

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystasz z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Ciebie, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Avatar for Modern Cavegirl

Modern Cavegirl

Ekspertka do spraw zdrowego odżywiania, która lubi smacznie zjeść. Autorka artykułów na temat odchudzania i zdrowia, przepisów kulinarnych oraz zbilansowanych keto jadłospisów. Wypróbowała na sobie kilkanaście różnych diet aż trafiła na taką, która pozwoliła jej skutecznie schudnąć i pokonać chorobę Hashimoto. Teraz pomaga innym odzyskać zdrowie, szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie.

5 from 1 vote (1 rating without comment)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu