wałek BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MODERNCAVEGIRL wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto donuty halloweenowe
Amerykańska Deser Jesień Keto Low Carb Paleo Przekąska Wege

Keto donuty halloweenowe (Paleo, LowCarb)

Keto donuty halloweenowe – mocno kakaowe z polewą dyniową

Kontynuujemy z mrocznym halloweenowym klimatem. 🙂 Dzisiaj prezentuję straszne, czarne keto donuty z pomarańczową polewą dyniową. Czerń i pomarańcz idealnie wpisują się w kolorystykę Halloween, więc będzie to deser idealny na tę właśnie okazję. Czyli już na jutro… 🙂 Gotowi na zabawę w „cukierek albo psikus„? 😀 Jeśli tak, to zapraszam do wypróbowania tego przepisu.

Keto donuty halloweenowe – składniki

🥚 Jajka 🥚

Nadmienię tylko króciutko, że najlepsze są oczywiście takie wiejskie, z wolnego wybiegu lub ekologiczne. I co ważne – nie karmione zbożem. Kury powinny żywić się naturalnie, tym, co normalnie występuje sezonowo w okolicy i co byłyby w stanie same znaleźć w gospodarstwie. Zboża mogą stanowić ułamek karmy, jednak nie powinna to być przeważająca część. Przeważać powinny owady i inne robaki, zielenina, owoce i nasiona. Zimą udział ziarna może być trochę zwiększony. Jajka zniesione przez kury chowane w takich warunkach mają zdecydowanie więcej dobroczynnych, przeciwzapalnych kwasów omega-3. I takie właśnie jajka powinniśmy stosować na co dzień w swojej diecie.

keto halloween
Keto halloweenowy donut z nietoperzem

🍬 Keto słodzidło 🍬

Temat rzeka… W cieście na donuty najlepiej sprawdzi się alluloza lub erytrytol. Jeśli jesteś w stanie pozwolić sobie na wyższy udział węglowodanów, to polecam także ksylitol. Posiadaczom bardziej wytrawnych kubków smakowych może natomiast wystarczyć słodycz pochodząca z inuliny. Jeśli chodzi natomiast o polewę, to nie jest ona poddawana obróbce termicznej, więc dobrą opcją do nadzienia będzie d-ryboza, która ponoć nasila nawet stan ketozy lub bezcukrowy syrop klonowy wymiennie ze stewią w płynie.

🥥 Mąka kokosowa 🥥

Standardowy rodzaj mąki w keto wypiekach, zaraz obok mąki migdałowej, której – w przeciwieństwie do mąki kokosowej – generalnie nie powinno się używać w daniach poddawanych obróbce termicznej. Mąka kokosowa charakteryzuje się wysokim stopniem wchłanialności płynów, dlatego należy stosować ją z umiarem. W przeciwnym razie produkt końcowy będzie przesuszony. Ma lekko wyczuwalny posmak kokosa, przez co niektórzy nie stosują jej w wytrawnych potrawach. W deserach oraz ciastach, a także omletach sprawdza się jednak wyśmienicie.

🍫 Czarne kakao 🍫

Niezbędny składnik ciasta na donuty, który nadaje im charakterystyczną barwę głębokiej czerni i zarazem typowo halloweenowy charakter. Można oczywiście użyć w tym miejscu zwykłego ciemnego kakao, jednak efekt wizualny będzie zupełnie inny.

🧈Tłuszcz🧈

Tutaj właściwie wybór należy do Was. Nada się każdy tłuszcz, który nadaje się do obróbki termicznej. Ja z reguły używam rafinowanego oleju kokosowego, ale tutaj postawiłam na rafinowany olej z awokado, żeby donuty zachowały właściwą strukturę.

🥥 Śmietana kokosowa 🥥

Stanowi składnik ciasta na donuty. U mnie w tej roli PlantOn Sour Creamo, ale spokojnie można użyć prawdziwej gęstej śmietany kokosowej (coconut cream), która oddziela się od płynu po schłodzeniu puszki mleka kokosowego. Alternatywnie, można zastąpić ją także jogurtem kokosowym.

donuty halloweenowe
Keto donuty halloweenowe

🎃 Dynia 🎃

Bohaterka sezonu. Warzywo, które idealnie sprawdza się jako składnik wszelkich słodkości, w tym keto deserów i ciast. Dodałam ją w formie wcześniej upieczonego purée. W sezonie dyniowym, zawsze gdy włączam piekarnik lądują w nim także kawałki dyni do późniejszego zastosowania… 🙂

🐄 Peptydy kolagenowe 🐄

Wzbogacają ciasto o dodatkową porcję białka. Plus, kolagen – czy to pochodzenia morskiego czy wołowego – jest bardzo ważnym aminokwasem, pozwalającym utrzymać zdrowie i dobre samopoczucie, w tym przede wszystkim zdrowe stawy, skórę i kości. Wspomaga jednak także układ trawienny, krwionośny oraz procesy metaboliczne. Jest nazywany „białkiem młodości„, warto więc włączyć go do codziennego menu. W wersji wegetariańskiej można zastąpić białkiem roślinnym.

🔥 Cynamon 🔥

Istotny składnik wszelkich jesiennych kreacji, w tym zwłaszcza tych na bazie dyni. Składnik przyprawy do piernika, której możecie tutaj także użyć. Zarówno sam cynamon, jaki i gotowa mieszanka piernikowa idealnie sprawdzają się w dyniowych wypiekach i deserach. Najlepiej korzystać z cynamonu cejlońskiego, który – w przeciwieństwie do zwykłego cynamonu Cassia prezentuje sobą najwięcej korzyści dla zdrowia (szczegóły tutaj).

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to

A oto przepis:

keto donuty halloweenowe

Donuty halloweenowe

Jeśli szukacie strasznych słodkości na Halloween, to te keto halloweenowe donuty powinny przypaść Wam do gustu. Czerń donutów w połączeniu z pomarańczą polewy dyniowej to idealne zestawienie kolorów na tę okazję.
Czas przygotowania 15 mins
Czas gotowania 20 mins
Czas całkowity 35 mins
Rodzaj dania Deser, Przekąska
Kuchnia Amerykańska
Porcje 5 donutów
Kalorie 171 kcal

Składniki
  

Donuty

Polewa:

Sposób przygotowania
 

Donuty

  • Jajka ubić z allulozą/erytrytolem dolewając powoli olej z awokado, a następnie dodając śmietanę kokosową. Sypkie składniki wymieszać razem i dodać do masy jajecznej. Masę przełożyć do silikonowej foremki na donuty (u mnie wyszło 5 pełnowymiarowych i 6-ty mniejszy, który posłużył za posypkę). Piec w piekarniku nagrzanym do 170 stopni z włączoną funkcją termoobiegu przez ok. 15 – 20 minut. Ostudzić.

Polewa:

  • Wszystkie składniki oprócz gumy guar zblendować za pomocą miksera ręcznego lub malaksera. Na koniec dodać gumę guar i jeszcze chwilę blendować. Odstawić do zgęstnienia, po czym przełożyć masę do miski. Ostudzone donuty maczać w polewie i posypać okruszkami z ciasta donutowego.
Wypróbowałaś/eś ten przepis? Oznacz @modern.cavegirl w poście 🙂

Adnotacje do przepisu

Wartość energetyczna 171 kcal
Tłuszcz 13 g
Węglowodany 5,1 g
Błonnik 2,8 g
Białko 7,2 g
Dotyczy 1 porcji. Podane wartości są orientacyjne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Recipe Rating