keto lody pistacjowe

Keto lody pistacjowe (Paleo, LowCarb, wegańskie, bez cukru, bez nabiału)

Keto dieta może wydawać się restrykcyjna, zwłaszcza jeśli jesteś miłośnikiem słodyczy. Jednak istnieje wiele pomysłów na przekształcenie tradycyjnych przepisów na smakołyki w wersji zgodnej z keto. Jednym z nich są keto lody pistacjowe. Oto mój przepis na lody, które dostarczą Ci ochłody, nie łamiąc zasad diety ketogenicznej.

Keto lody pistacjowe z awokado – zielona gwarancja szczęścia

Lubicie lody pistacjowe? Ja jestem ich wierną fanką. To chyba mój ulubiony smak lodów… 🙂 W ogóle uwielbiam pistacje, więc nic dziwnego, że lody na ich bazie też mi pasują. 😀 Postanowiłam zatem odtworzyć ten smak, uwzględniając rzecz jasna wymogi diety ketogenicznej. No i nieskromnie przyznam, że powstały lody – petarda! 🙂 Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym trochę nie pokombinowała… 😛 Nie są to więc standardowe lody na żółtkach, lecz w pełni wegańskie lody bez użycia jajek.

Kremową konsystencję, objętość oraz zielony kolor nadaje tutaj bowiem moje ukochane awokado, które – notabene – świetnie komponuje się z pistacjami. Ten sam patent wykorzystałam już w tegorocznym mazurku i tam również smakowało to wyśmienicie.

Keto lody pistacjowe z awokado – składniki

keto lody pistacjowe z awokado
keto lody pistacjowe z awokado

Masło pistacjowe i pistacje

Masło pistacjowe to po prostu orzechy pistacjowe zmielone na pastę. Pamiętajcie, żeby wybrać niesłodzone, no chyba, że słodzikiem przyjaznym diecie ketogenicznej… 🙂 Najlepsze jest masło pistacjowe 100%, które charakteryzuje się intensywnym smakiem i aromatem. No i wiem przy tym za co płacę… 🙂 Dodatkowo, odrobina posiekanych orzechów pistacjowych będzie potrzebna do dekoracji.

Awokado

Mój ulubiony składnik smoothie i koktajli śniadaniowych. 🙂 Nadaje im wspaniałą aksamitną konsystencję. No i stanowi świetne źródło zdrowych tłuszczy. Uwielbiam awokado zarówno na słodko (na przykład w postaci czekoladowego musu), jak i w sałatkach. Stanowi ono świetny składnik różnego rodzaju przekąsek, gdyż jest wysoko odżywcze i mocno sycące.

Mleko kokosowe

Ja korzystałam z mleka kokosowego z kartonu o zawartości 19% tłuszczu, ale myślę, że z powodzeniem można użyć mleka kokosowego z puszki (dopasowując jednocześnie ilość mąki). W kwestii wyboru mleka kokosowego stawiamy na jakość i wybieramy opcję jak najbardziej naturalną. W składzie powinien znaleźć się tylko kokos i woda.

lody pistacjowe z awokado
lody pistacjowe z awokado

Keto słodzidło

W lodach zdecydowanie najlepiej sprawdza się alluloza. Nie krystalizuje się i lody nie wychodzą zamarznięte na kamień, nawet gdy przez dłuższy siedzą sobie w zamrażalniku. Ewentualnie można użyć erytrytolu w pudrze, ale wtedy najlepiej zjeść lody zaraz po przyrządzeniu. Można także użyć kropelek słodzących albo stewii w płynie, ale wtedy objętość lodów będzie mniejsza.

Glucomannan

Inaczej mąka konjac, gdyż tak nazywa się roślina, z korzenia której jest wytwarzany. Główny składnik makaronu shirataki i z tym pewnie jest zazwyczaj kojarzony (ewentualnie z gąbką do kąpieli :P). Tymczasem glucomannan, z uwagi na bardzo wysoką zawartość błonnika ma wspaniałe właściwości wiążące podobne do skrobi. Dodatkowo działa silnie alkalizująco i detoksyfikująco, wspiera trawienie, obniża poziom cholesterolu i glukozy, wspomaga mikroflorę jelit i nasila uczucie sytości.1 Dzięki temu, że posiada neutralny smak, z powodzeniem można go użyć także w słodkich wyrobach. Tutaj nadaje lodom puszystości.

keto lody pistacjowe

Lody pistacjowe z awokado

Avatar for Modern CavegirlModern Cavegirl
Z nieba leje się żar i najchętniej zanurzylibyście się w wannie pełnej lodu…? Mam na to sposób! A mianowicie keto lody pistacjowe z awokado. Nie tylko świetnie chłodzą, ale także wybornie smakują i stanowią pełnowartościowy posiłek. A to wszystko bez tony cukru! To komu gałkę? 😀
Czas przygotowania 5 minuty
Czas gotowania 25 minuty
Czas całkowity 30 minuty
Rodzaj dania Deser, Lody
Kuchnia Amerykańska
Porcje 6 porcji
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vegan
vege

Wyposażenie

Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Podoba Ci się ten keto przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny keto jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści

Sposób przygotowania
 

  • Wydrążyć miąższ awokado i zblendować razem z masłem pistacjowym oraz słodzidłem. Mleko kokosowe ubić na sztywno z glucomannanem. Połączyć obie masy.
  • Przełożyć masę do maszynki do lodów i postępować zgodnie z zaleceniami producenta.
    Wersja bez maszynki: masę przełożyć do pojemnika i mrozić przez ok. 4 h.
POTRZEBUJESZ KETO JADŁOSPIS?Sprawdź zbilansowane keto jadłospisy albo skorzystaj z narzędzi do zarządzania keto dietą we własnym zakresie –> PRZECHODZĘ DO SKLEPU

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Lody pistacjowe z awokado
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
208.93
% RWS*
Tłuszcz
 
18.82
g
11
%
Tłuszcze nasycone
 
7.31
g
46
%
Tłuszcze wielonienasycone
 
2.9
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
7.25
g
Potas
 
333.31
mg
10
%
Węglowodany
 
8.53
g
28
%
Błonnik
 
3.96
g
17
%
Cukier
 
2.17
g
Białko
 
4.58
g
5
%
Witamina A
 
118.08
IU
2
%
Witamina C
 
4.28
mg
5
%
Wapń
 
21.52
mg
2
%
Żelazo
 
0.84
mg
5
%
Węglowodany netto
 
4.57
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie ketogenicznej 2000 kcal o formule ok. 74% tłuszczu, 20% białka, 6% węglowodanów.
ZOBACZ TAKŻEPozostałe KETO PRZEPISY

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Nie zapomnij oznaczyć @modern.cavegirl w Twoim poście

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystasz z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Ciebie, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Avatar for Modern Cavegirl

Modern Cavegirl

Ekspertka do spraw zdrowego odżywiania, która lubi smacznie zjeść. Autorka artykułów na temat odchudzania i zdrowia, przepisów kulinarnych oraz zbilansowanych keto jadłospisów. Wypróbowała na sobie kilkanaście różnych diet aż trafiła na taką, która pozwoliła jej skutecznie schudnąć i pokonać chorobę Hashimoto. Teraz pomaga innym odzyskać zdrowie, szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie.

5 from 1 vote (1 rating without comment)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu