wałek NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU! wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto pierniki w czekoladzie

Keto pierniki w czekoladzie (Paleo, LowCarb)

Nie ma tego złego, czyli geneza keto pierników w czekoladzie

Początkowo plan był taki, żeby zrobić pierniki nadziewane. Mam zapas konfitur czekoladowo – śliwkowych własnej roboty (tzw. czekośliwka) i uznałam, że nadadzą się wyśmienicie. I trzeba przyznać, że pierniki z tego przepisu mają potencjał, żeby być nadziewane. Tylko trzeba grubiej rozwałkować ciasto… 😛 Moje pierniki wyszły za chude, żeby móc je nadziać czymkolwiek. Powstały zatem pierniki w czekoladzie. Pyszne, o intensywnie korzennym aromacie. Idealne na Święta, chociaż tak długiej kariery to im raczej nie wróżę… 😀

Jeśli chodzi o dekorację, to tym razem postawiłam na zwykłą polewę czekoladową, chociaż w dwóch wersjach – ciemnej z gorzkiej czekolady i jasnej – z białej czekolady z matchą. Z poniższego przepisu wyszło mi około 50 pierników w różnych kształtach i wielkościach. Jest „ciastek„, są choinki, serduszka i sowy, a nawet jeden renifer. Nie muszę chyba dodawać, że przy ich produkcji bawiłam się jak dziecko, co i Wam serdecznie polecam! 🙂

Keto pierniki w czekoladzie – składniki

keto pierniki
Keto pierniczki

🥥 Mieszanka mąk 🥥

Mieszanka mąk, z której korzystałam przy tym przepisie to mąka kokosowa, odtłuszczona mąka migdałowa oraz mąka ziemniaczana zmieszane w równych proporcjach. Wychodzi z tego miks, z którym całkiem przyjemnie się pracuje, a efekt końcowy jest bardziej niż zadowalający. Pierniki zachowują bowiem miękkość, co nie byłoby możliwe przy użyciu samej mąki kokosowej.

🥚 Jajka 🥚

Nadmienię tylko króciutko, że najlepsze są oczywiście takie wiejskie, z wolnego wybiegu lub ekologiczne. I co ważne – nie karmione zbożem.

Kury powinny żywić się naturalnie, tym, co normalnie występuje sezonowo w okolicy i co byłyby w stanie same znaleźć w gospodarstwie. Zboża mogą stanowić ułamek karmy, jednak nie powinna to być przeważająca część. Przeważać powinny owady i inne robaki, zielenina, owoce i nasiona. Zimą udział ziarna może być trochę zwiększony. Jajka zniesione przez kury chowane w takich warunkach mają zdecydowanie więcej dobroczynnych, przeciwzapalnych kwasów omega-3. I takie właśnie jajka powinniśmy stosować na co dzień w swojej diecie.

🍬 Keto słodzidło 🍬

Temat rzeka… Generalnie najlepiej jeśli byłaby to alluloza lub erytrytol. Jeśli jesteś w stanie pozwolić sobie na wyższy udział węglowodanów, to polecam także ksylitol. Posiadaczom bardziej wytrawnych kubków smakowych może natomiast wystarczyć słodycz pochodząca z inuliny. W pierniczkach tradycyjnie używa się jako substancji słodzącej miodu, który zawiera duże ilości węglowodanów. Tutaj została użyta tylko jedna łyżka dla smaku i aromatu. Można go całkiem pominąć lub dodać bezcukrowego syropu klonowego jako przyjaznego diecie ketogenicznej zastępnika.

🥛 Mleko kokosowe 🥛

Ja korzystałam z mleka kokosowego z kartonu o zawartości 19% tłuszczu, ale myślę, że z powodzeniem można użyć mleka kokosowego z puszki. W kwestii wyboru mleka kokosowego stawiamy na jakość i wybieramy opcję jak najbardziej naturalną. W składzie powinien znaleźć się tylko kokos i woda.

pierniki w czekoladzie
Keto pierniki w czekoladzie

🔥 Cynamon/przyprawa do piernika 🔥

Istotny element wszelkich jesiennych kreacji, w tym zwłaszcza tych na bazie dyni. Obie opcje idealnie sprawdzają się w dyniowych wypiekach i deserach. Najlepiej korzystać z cynamonu cejlońskiego, który – w przeciwieństwie do zwykłego cynamonu Cassia prezentuje sobą najwięcej korzyści dla zdrowia (szczegóły tutaj). A jeśli jesteście zainteresowani przepisem na domową przyprawę do piernika, to zapraszam tutaj.

☁️ Spulchniacz ☁️

W tej roli akurat soda spożywcza, która jest tradycyjnym środkiem spulchniającym w przypadku pierników. Można też użyć proszek do pieczenia bez fosforanów. Ewentualną i zdecydowanie bardziej naturalną alternatywą będzie kamień winny (inaczej cream of tartar lub kwaśny winian potasu).

🍫 Czekolada 🍫

Oczywiście chodzi o gorzką lub niskowęglowodanową czekoladę. Jeśli nie macie do dyspozycji czekolady słodzonej erytrytolem, to użyjcie takiej o zawartości kakao przynajmniej 85%. Czym wyżej, tym mniej cukru będzie ona zawierać.

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
keto pierniki w czekoladzie

Pierniki w czekoladzie

Modern Cavegirl
Nadszedł czas pierniczków i świątecznych ciasteczek. Na pierwszy rzut idą keto pierniki w czekoladzie. W dwóch wersjach kolorystycznych – w ciemnej i białej czekoladzie z matchą. Smacznie i kolorowo, a najlepsze jest to, że jest przy tym dużo zabawy! 🙂
Czas przygotowania 15 mins
Czas gotowania 7 mins
Rodzaj dania Deser
Kuchnia Europejska
Porcje 10 porcji po 5 ciastek
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy:
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Składniki
  

Pierniki

Polewa czekoladowa

skomponuj jadłospis z tym przepisem

Sposób przygotowania
 

Pierniki

  • Suche składniki wymieszać. Mleko kokosowe podgrzać z masłem i miodem aż wszystko się rozpuści. Dodać do suchych składników i dokładnie wymieszać. Dodać jajko i ugnieść elastyczne ciasto. Podsypać stolnicę mąką i rozwałkować ciasto (niezbyt cienko). Wykrawać pierniki i układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni w trybie pieczenia góra + dół przez ok. 7 minut. Wyjąć, ostudzić.

Polewa czekoladowa

  • Czekoladę rozpuścić razem z olejem kokosowym w kąpieli wodnej. Maczać pierniki w czekoladzie i odstawić do zastygnięcia do lodówki.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Pierniki w czekoladzie
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
163.32
% RWS*
Tłuszcz
 
11.74
g
18
%
Tłuszcze nasycone
 
5.86
g
37
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.17
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
0.65
g
Cholesterol
 
20.21
mg
7
%
Sód
 
0.01
mg
0
%
Potas
 
68.16
mg
2
%
Węglowodany
 
12.15
g
4
%
Błonnik
 
2.92
g
12
%
Cukier
 
3.28
g
4
%
Białko
 
3.84
g
8
%
Witamina A
 
27.62
IU
1
%
Witamina C
 
0.51
mg
1
%
Wapń
 
26.56
mg
3
%
Żelazo
 
0.82
mg
5
%
Węglowodany netto
 
9.23
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu).

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu

1. Jeśli chcesz bardziej sketonizować makro, nie używaj mąki ziemniaczanej oraz miodu. Możesz także zwiększyć ilość masła klarowanego w przepisie.

 

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu