wałek BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MODERNCAVEGIRL wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto pierniki w czekoladzie

Keto pierniki w czekoladzie (Paleo, LowCarb)

Nie ma tego złego, czyli geneza keto pierników w czekoladzie

Początkowo plan był taki, żeby zrobić pierniki nadziewane. Mam zapas konfitur czekoladowo – śliwkowych własnej roboty (tzw. czekośliwka) i uznałam, że nadadzą się wyśmienicie. I trzeba przyznać, że pierniki z tego przepisu mają potencjał, żeby być nadziewane. Tylko trzeba grubiej rozwałkować ciasto… 😛 Moje pierniki wyszły za chude, żeby móc je nadziać czymkolwiek. Powstały zatem pierniki w czekoladzie. Pyszne, o intensywnie korzennym aromacie. Idealne na Święta, chociaż tak długiej kariery to im raczej nie wróżę… 😀

Jeśli chodzi o dekorację, to tym razem postawiłam na zwykłą polewę czekoladową, chociaż w dwóch wersjach – ciemnej z gorzkiej czekolady i jasnej – z białej czekolady z matchą. Z poniższego przepisu wyszło mi około 50 pierników w różnych kształtach i wielkościach. Jest „ciastek„, są choinki, serduszka i sowy, a nawet jeden renifer. Nie muszę chyba dodawać, że przy ich produkcji bawiłam się jak dziecko, co i Wam serdecznie polecam! 🙂

Keto pierniki w czekoladzie – składniki

keto pierniki
Keto pierniczki

🥥 Mieszanka mąk 🥥

Mieszanka mąk, z której korzystałam przy tym przepisie to mąka kokosowa, odtłuszczona mąka migdałowa oraz mąka ziemniaczana zmieszane w równych proporcjach. Wychodzi z tego miks, z którym całkiem przyjemnie się pracuje, a efekt końcowy jest bardziej niż zadowalający. Pierniki zachowują bowiem miękkość, co nie byłoby możliwe przy użyciu samej mąki kokosowej.

🥚 Jajka 🥚

Nadmienię tylko króciutko, że najlepsze są oczywiście takie wiejskie, z wolnego wybiegu lub ekologiczne. I co ważne – nie karmione zbożem.

Kury powinny żywić się naturalnie, tym, co normalnie występuje sezonowo w okolicy i co byłyby w stanie same znaleźć w gospodarstwie. Zboża mogą stanowić ułamek karmy, jednak nie powinna to być przeważająca część. Przeważać powinny owady i inne robaki, zielenina, owoce i nasiona. Zimą udział ziarna może być trochę zwiększony. Jajka zniesione przez kury chowane w takich warunkach mają zdecydowanie więcej dobroczynnych, przeciwzapalnych kwasów omega-3. I takie właśnie jajka powinniśmy stosować na co dzień w swojej diecie.

🍬 Keto słodzidło 🍬

Temat rzeka… Generalnie najlepiej jeśli byłaby to alluloza lub erytrytol. Jeśli jesteś w stanie pozwolić sobie na wyższy udział węglowodanów, to polecam także ksylitol. Posiadaczom bardziej wytrawnych kubków smakowych może natomiast wystarczyć słodycz pochodząca z inuliny. W pierniczkach tradycyjnie używa się jako substancji słodzącej miodu, który zawiera duże ilości węglowodanów. Tutaj została użyta tylko jedna łyżka dla smaku i aromatu. Można go całkiem pominąć lub dodać bezcukrowego syropu klonowego jako przyjaznego diecie ketogenicznej zastępnika.

🍫 Kakao lub karob 🍫

Podstawa smakowa i kolorystyczna spodu. Nie używa się do jego przygotowania mąki, za to daje dużą ilość kakao lub karobu.

🥛 Mleko kokosowe 🥛

Ja korzystałam z mleka kokosowego z kartonu o zawartości 19% tłuszczu, ale myślę, że z powodzeniem można użyć mleka kokosowego z puszki. W kwestii wyboru mleka kokosowego stawiamy na jakość i wybieramy opcję jak najbardziej naturalną. W składzie powinien znaleźć się tylko kokos i woda.

pierniki w czekoladzie
Keto pierniki w czekoladzie

🔥 Cynamon/przyprawa do piernika 🔥

Istotny element wszelkich jesiennych kreacji, w tym zwłaszcza tych na bazie dyni. Obie opcje idealnie sprawdzają się w dyniowych wypiekach i deserach. Najlepiej korzystać z cynamonu cejlońskiego, który – w przeciwieństwie do zwykłego cynamonu Cassia prezentuje sobą najwięcej korzyści dla zdrowia (szczegóły tutaj). A jeśli jesteście zainteresowani przepisem na domową przyprawę do piernika, to zapraszam tutaj.

☁️ Spulchniacz ☁️

W tej roli akurat soda spożywcza, która jest tradycyjnym środkiem spulchniającym w przypadku pierników. Można też użyć proszek do pieczenia bez fosforanów. Ewentualną i zdecydowanie bardziej naturalną alternatywą będzie kamień winny (inaczej cream of tartar lub kwaśny winian potasu).

🍫 Czekolada 🍫

Oczywiście chodzi o gorzką lub niskowęglowodanową czekoladę. Jeśli nie macie do dyspozycji czekolady słodzonej erytrytolem, to użyjcie takiej o zawartości kakao przynajmniej 85%. Czym wyżej, tym mniej cukru będzie ona zawierać.

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
keto pierniki w czekoladzie

Pierniki w czekoladzie

Modern Cavegirl
Nadszedł czas pierniczków i świątecznych ciasteczek. Na pierwszy rzut idą keto pierniki w czekoladzie. W dwóch wersjach kolorystycznych – w ciemnej i białej czekoladzie z matchą. Smacznie i kolorowo, a najlepsze jest to, że jest przy tym dużo zabawy! 🙂
Czas przygotowania 15 mins
Czas gotowania 7 mins
Rodzaj dania Deser
Kuchnia Europejska
Porcje 10 porcji po 5 ciastek
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vege

Składniki
  

Pierniki

Polewa czekoladowa

Sposób przygotowania
 

Pierniki

  • Suche składniki wymieszać. Mleko kokosowe podgrzać z masłem i miodem aż wszystko się rozpuści. Dodać do suchych składników i dokładnie wymieszać. Dodać jajko i ugnieść elastyczne ciasto. Podsypać stolnicę mąką i rozwałkować ciasto (niezbyt cienko). Wykrawać pierniki i układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni w trybie pieczenia góra + dół przez ok. 7 minut. Wyjąć, ostudzić.

Polewa czekoladowa

  • Czekoladę rozpuścić razem z olejem kokosowym w kąpieli wodnej. Maczać pierniki w czekoladzie i odstawić do zastygnięcia do lodówki.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Pierniki w czekoladzie
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
152.21
% RWS*
Tłuszcz
 
10.46
g
16
%
Tłuszcze nasycone
 
5.57
g
35
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.28
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
1.92
g
Cholesterol
 
20.51
mg
7
%
Potas
 
133.31
mg
4
%
Węglowodany
 
12.07
g
4
%
Błonnik
 
3.72
g
16
%
Cukier
 
3.58
g
4
%
Białko
 
4.29
g
9
%
Witamina A
 
30.02
IU
1
%
Witamina C
 
0.19
mg
0
%
Wapń
 
31.79
mg
3
%
Żelazo
 
1.79
mg
10
%
Węglowodany netto
 
8.35
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.
Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu

1. Jeśli chcesz bardziej sketonizować makro, nie używaj mąki ziemniaczanej oraz miodu. Możesz także zwiększyć ilość masła klarowanego w przepisie.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu