NIE PRZEGAP PRZEPISU!
Zasubskrybuj, aby otrzymywać automatyczne powiadomienia o każdym nowym poście. Obiecuję - żadnych reklam, tylko pyszne przepisy i ciekawe artykuły wprost na Twoją skrzynkę!

keto pierniki w czekoladzie

Keto pierniki w czekoladzie (Paleo, LowCarb)

Nie ma tego złego, czyli geneza keto pierników w czekoladzie

Początkowo plan był taki, żeby zrobić pierniki nadziewane. Mam zapas konfitur czekoladowo – śliwkowych własnej roboty (tzw. czekośliwka) i uznałam, że nadadzą się wyśmienicie. I trzeba przyznać, że pierniki z tego przepisu mają potencjał, żeby być nadziewane. Tylko trzeba grubiej rozwałkować ciasto… 😛 Moje pierniki wyszły za chude, żeby móc je nadziać czymkolwiek. Powstały zatem pierniki w czekoladzie. Pyszne, o intensywnie korzennym aromacie. Idealne na Święta, chociaż tak długiej kariery to im raczej nie wróżę… 😀

Jeśli chodzi o dekorację, to tym razem postawiłam na zwykłą polewę czekoladową, chociaż w dwóch wersjach – ciemnej z gorzkiej czekolady i jasnej – z białej czekolady z matchą. Z poniższego przepisu wyszło mi około 50 pierników w różnych kształtach i wielkościach. Jest „ciastek„, są choinki, serduszka i sowy, a nawet jeden renifer. Nie muszę chyba dodawać, że przy ich produkcji bawiłam się jak dziecko, co i Wam serdecznie polecam! 🙂

Keto pierniki w czekoladzie – składniki

keto pierniki
Keto pierniczki

🥥 Mieszanka mąk 🥥

Mieszanka mąk, z której korzystałam przy tym przepisie to mąka kokosowa, odtłuszczona mąka migdałowa oraz mąka ziemniaczana zmieszane w równych proporcjach. Wychodzi z tego miks, z którym całkiem przyjemnie się pracuje, a efekt końcowy jest bardziej niż zadowalający. Pierniki zachowują bowiem miękkość, co nie byłoby możliwe przy użyciu samej mąki kokosowej.

🥚 Jajka 🥚

Nadmienię tylko króciutko, że najlepsze są oczywiście takie wiejskie, z wolnego wybiegu lub ekologiczne. I co ważne – nie karmione zbożem.

Kury powinny żywić się naturalnie, tym, co normalnie występuje sezonowo w okolicy i co byłyby w stanie same znaleźć w gospodarstwie. Zboża mogą stanowić ułamek karmy, jednak nie powinna to być przeważająca część. Przeważać powinny owady i inne robaki, zielenina, owoce i nasiona. Zimą udział ziarna może być trochę zwiększony. Jajka zniesione przez kury chowane w takich warunkach mają zdecydowanie więcej dobroczynnych, przeciwzapalnych kwasów omega-3. I takie właśnie jajka powinniśmy stosować na co dzień w swojej diecie.

🍬 Keto słodzidło 🍬

Temat rzeka… Generalnie najlepiej jeśli byłaby to alluloza lub erytrytol. Jeśli jesteś w stanie pozwolić sobie na wyższy udział węglowodanów, to polecam także ksylitol. Posiadaczom bardziej wytrawnych kubków smakowych może natomiast wystarczyć słodycz pochodząca z inuliny. W pierniczkach tradycyjnie używa się jako substancji słodzącej miodu, który zawiera duże ilości węglowodanów. Tutaj została użyta tylko jedna łyżka dla smaku i aromatu. Można go całkiem pominąć lub dodać bezcukrowego syropu klonowego jako przyjaznego diecie ketogenicznej zastępnika.

🥛 Mleko kokosowe 🥛

Ja korzystałam z mleka kokosowego z kartonu o zawartości 19% tłuszczu, ale myślę, że z powodzeniem można użyć mleka kokosowego z puszki. W kwestii wyboru mleka kokosowego stawiamy na jakość i wybieramy opcję jak najbardziej naturalną. W składzie powinien znaleźć się tylko kokos i woda.

pierniki w czekoladzie
Keto pierniki w czekoladzie

🔥 Cynamon/przyprawa do piernika 🔥

Istotny element wszelkich jesiennych kreacji, w tym zwłaszcza tych na bazie dyni. Obie opcje idealnie sprawdzają się w dyniowych wypiekach i deserach. Najlepiej korzystać z cynamonu cejlońskiego, który – w przeciwieństwie do zwykłego cynamonu Cassia prezentuje sobą najwięcej korzyści dla zdrowia (szczegóły tutaj). A jeśli jesteście zainteresowani przepisem na domową przyprawę do piernika, to zapraszam tutaj.

☁️ Spulchniacz ☁️

W tej roli akurat soda spożywcza, która jest tradycyjnym środkiem spulchniającym w przypadku pierników. Można też użyć proszek do pieczenia bez fosforanów. Ewentualną i zdecydowanie bardziej naturalną alternatywą będzie kamień winny (inaczej cream of tartar lub kwaśny winian potasu).

🍫 Czekolada 🍫

Oczywiście chodzi o gorzką lub niskowęglowodanową czekoladę. Jeśli nie macie do dyspozycji czekolady słodzonej erytrytolem, to użyjcie takiej o zawartości kakao przynajmniej 85%. Czym wyżej, tym mniej cukru będzie ona zawierać.

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
keto pierniki w czekoladzie

Pierniki w czekoladzie

Modern Cavegirl
Nadszedł czas pierniczków i świątecznych ciasteczek. Na pierwszy rzut idą keto pierniki w czekoladzie. W dwóch wersjach kolorystycznych – w ciemnej i białej czekoladzie z matchą. Smacznie i kolorowo, a najlepsze jest to, że jest przy tym dużo zabawy! 🙂
Czas przygotowania 15 mins
Czas gotowania 7 mins
Rodzaj dania Deser
Kuchnia Europejska
Porcje 10 porcji po 5 ciastek
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vege
Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Pierniki

Polewa czekoladowa

Podoba Ci się ten przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny ketogeniczny jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści!

Sposób przygotowania
 

Pierniki

  • Suche składniki wymieszać. Mleko kokosowe podgrzać z masłem i miodem aż wszystko się rozpuści. Dodać do suchych składników i dokładnie wymieszać. Dodać jajko i ugnieść elastyczne ciasto. Podsypać stolnicę mąką i rozwałkować ciasto (niezbyt cienko). Wykrawać pierniki i układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni w trybie pieczenia góra + dół przez ok. 7 minut. Wyjąć, ostudzić.

Polewa czekoladowa

  • Czekoladę rozpuścić razem z olejem kokosowym w kąpieli wodnej. Maczać pierniki w czekoladzie i odstawić do zastygnięcia do lodówki.
Darmowy keto jadłospis!Wypróbuj gotowy jadłospis, w pełni zbilansowany pod względem kaloryczności oraz makroskładników! Skomponowany specjalnie z myślą o keto adaptacji –> Odbierz darmową próbkę

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Pierniki w czekoladzie
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
163.32
% RWS*
Tłuszcz
 
11.74
g
18
%
Tłuszcze nasycone
 
5.86
g
37
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.17
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
0.65
g
Cholesterol
 
20.21
mg
7
%
Sód
 
0.01
mg
0
%
Potas
 
68.16
mg
2
%
Węglowodany
 
12.15
g
4
%
Błonnik
 
2.92
g
12
%
Cukier
 
3.28
g
4
%
Białko
 
3.84
g
8
%
Witamina A
 
27.62
IU
1
%
Witamina C
 
0.51
mg
1
%
Wapń
 
26.56
mg
3
%
Żelazo
 
0.82
mg
5
%
Węglowodany netto
 
9.23
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

Adnotacje do przepisu

1. Jeśli chcesz bardziej sketonizować makro, nie używaj mąki ziemniaczanej oraz miodu. Możesz także zwiększyć ilość masła klarowanego w przepisie.

 

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu