wałek NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU! wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

Keto serniczki bez nabiału

Keto serniczki z nerkowców (Paleo, LowCarb, bez nabiału)

[ultimate-recipe-jump id=”1761″] [ultimate-recipe-print id=”1761″]
Keto serniczki bez nabiału
Keto serniczki z nerkowców

Leniwe zwieńczenie tygodnia

Dzisiaj w typowo weekendowej atmosferze… Czyli leniwie i bez pośpiechu. 🙂 Niedzielę najlepiej bowiem przeznaczyć na rekonwalescencję po trudach całego tygodnia. Z drugiej strony, nie ma nic lepszego w niedzielne popołudnie niż odrobina słodkiego zapomnienia… 😊 Serniczki z nerkowców sprawdzą się w tej roli rewelacyjnie. Słodkie nie są one tylko w smaku, ale także w aparycji. Keto serniczki są niewielkich rozmiarów, a każdy z nich stanowi pojedynczą porcję deseru. Nie ma co prawda przeciwwskazań, żeby z tych proporcji zrobić jedno większe ciasto i kroić je potem na mniejsze kawałki, jednak mi taka forma tym razem bardziej przypadła do gustu…

Nerkowce zastępnikiem sera…?

Spód serniczków jest orzechowy. Dokładnie taki sam, jak w przypadku tego ciasta. Oczywiście nie zawierają one ani grama nabiału. Biała masa jest bowiem zrobiona z nerkowców i ma imitować masę serową. Natomiast wierzchnia warstwa to ta sama masa z nerkowców, tylko z dodatkiem owoców. Przed przystąpieniem do przygotowywania serniczków, należy namoczyć nerkowce w wodzie. Najlepiej przez 12 godzin w zimnej wodzie, a jeśli nie ma takiej możliwości, to przynajmniej 3 godziny w ciepłej. Moczenie orzechów nie tylko zaowocuje aksamitną konsystencją masy z nerkowców, ale także sprawi, że są one łatwiejsze w trawieniu. Moczenie orzechów i nasion poprawia także przyswajalność poszczególnych składników mineralnych.

Kolejna wariacja na temat sernika

Keto serniczki z nerkowców to bardzo przyjemny w odbiorze i niezbyt czasochłonny deser (pomijając oczywiście etap namaczania nerkowców). Idealny na niedzielny podwieczorek. W dodatku w pełni zgodny z dietą ketogeniczną i Paleo! No i jest to także miła odmiana dla wszechobecnego na moim blogu (w tym również w słodyczach) kalafiora… Jak widać tradycyjny sernik można podrobić na wiele sposobów. I to – wierzcie mi – bez utraty walorów smakowych! Najlepiej przekonać się o tym jednak na własnej skórze i przygotować serniczki z nerkowców z poniższego przepisu albo sernik z tego przepisu.

Życzę miłego eksperymentowania!

Keto serniczki bez nabiału

Serniczki z nerkowców

Modern Cavegirl
Kremowe i aksamitne serniczki z nerkowców to świetny pomysł na podwieczorek, nie tylko w leniwe niedzielne popołudnie!
Czas przygotowania 15 mins
Czas całkowity 1 hr 15 mins
Rodzaj dania Deser, Przekąska
Kuchnia Europejska
Porcje 14 porcji
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vegan
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy:
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Składniki
  

Spód

Masa sernikowa

skomponuj jadłospis z tym przepisem

Sposób przygotowania
 

  • Wszystkie składniki spodu zblendować. Otrzymaną masą wyłożyć silikonowe foremki do babeczek. Wstawić do lodówki.
  • Nerkowce odsączyć z wody. Wszystkie składniki masy sernikowej oprócz owoców zblendować. Połowę uzyskanej masy sernikowej wyłożyć na spód serniczków. Drugą połowę masy zmiksować z owocami i wyłożyć na białą masę sernikową. Włożyć serniczki do lodówki na min. 1 h do stężenia.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Serniczki z nerkowców
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
209.76
% RWS*
Tłuszcz
 
19.03
g
29
%
Tłuszcze nasycone
 
8.14
g
51
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
2.48
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
7
g
Potas
 
168.04
mg
5
%
Węglowodany
 
7.99
g
3
%
Błonnik
 
1.86
g
8
%
Cukier
 
2.41
g
3
%
Białko
 
4.56
g
9
%
Witamina A
 
7.49
IU
0
%
Witamina C
 
0.69
mg
1
%
Wapń
 
22.19
mg
2
%
Żelazo
 
1.42
mg
8
%
Węglowodany netto
 
6.13
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu).

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

4 Comments

  1. Ach, jeśli chcę w większej formie robić, to jaka wielkość?

    1. Wydaje mi się, że jakaś niewielka. Kwadratowa 20 x 20 cm na przykład? Wszystko zależy od tego czy efekt końcowy ma być wyższy czy niższy… 😉

  2. Hejhej! Czym mozna zastapic tahini?

    1. Hej, myślę, że każde masło orzechowe lub pasta (słonecznikowa na przykład) się nada… 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu