keto sernik

Keto sernik (Paleo, LowCarb) – najlepszy na świecie!

Keto sernik – pyszne keto ciasto na każdą okazję

U mnie jeszcze małe wspomnienie z Wielkanocy, czyli keto sernik. Jest to adaptacja przepisu na keto serniczki z jogurtów i była ona na tyle udana, że nie mogła nie pojawić się tutaj jako osobna propozycja. Różnica w sumie polega na tym, że mamy tutaj dodatkowo spód, który przybliża nasz wypiek bardziej do prawdziwego sernika.

Sernik udał mi się jak żaden nigdy wcześniej… Wyrósł jak szalony i z tych proporcji wyszło mi ciasto plus kilka sernikowych babeczek. Moja tortownica była po prostu za niska, żeby pomieścić takie ilości napowietrzonej masy sernikowej. W dodatku, sernik wcale mocno nie opadł, co kiedyś zdarzało mi się wręcz notorycznie! 🙂

Po wystygnięciu mój keto sernik zachował puszystość i był aksamitny w konsystencji. Dosłownie rozpływał się w ustach! Na pewno na stałe wpisze się w – nie tylko – świąteczne menu!

Keto sernik – składniki

🍪Spód

To połączenie migdałów tartych (mąki migdałowej) oraz masła. Najlepiej jeśli będzie to odtłuszczona mąka migdałowa, jednak dla lepszych doznań smakowych ja tym razem użyłam nieodtłuszczonej.

🥚Jajka

Najlepsze są oczywiście takie wiejskie, z wolnego wybiegu lub ekologiczne i co ważne – nie karmione zbożem. Kury powinny żywić się naturalnie, a zboża mogą stanowić niewielki ułamek karmy. Jajka zniesione przez kury chowane w takich warunkach zawierają zdecydowanie więcej przeciwzapalnych kwasów omega-3. I takie właśnie jajka powinniśmy stosować na co dzień w swojej diecie.

🥛Jogurt grecki

Sernik na jogurtach wychodzi świetnie, jednak z powodzeniem można tutaj zastosować kremowy ser mielony z wiaderka. W wersji bez nabiału można natomiast użyć śmietanę kokosową (kwaśną) lub jogurt kokosowy.

keto sernik

🍬 Keto słodzidło

Właściwie panuje tutaj pełna dowolność. Może to być standard w postaci erytrytolu. Jeśli jesteś w stanie pozwolić sobie na wyższy udział węglowodanów, to polecam także ksylitol. Posiadaczom bardziej wytrawnych kubków smakowych może natomiast wystarczyć słodycz pochodząca z inuliny. A dla podbicia sernikowego smaku, warto także dodać kropelki słodzące o smaku sernika.

🧈Tłuszcz

W tej roli najlepiej sprawdzi się delikatny w smaku tłuszcz roślinny, na przykład olej z awokado lub delikatna w smaku oliwa z oliwek.

Dodatki

Nie są absolutnie konieczne, aczkolwiek wpływają pozytywnie na konsystencję i/lub smak produktu końcowego. Do tej kategorii zalicza się skrobia z tapioki dla zagęszczenia masy, kamień winny lub proszek do pieczenia, aby serniczki ładnie urosły a także ekstrakt z wanilii dla cudownego aromatu.

keto sernik

Sernik

Avatar for Modern CavegirlModern Cavegirl
Wspaniały, aksamitny keto sernik poleca się nie tylko od święta, ale na każdą możliwą okazję! Zachwyci kubki smakowe nie tylko keto entuzjastów, ale także każdego cukroholika. Jedno z moich TOP 5 ciast w życiu!
Czas przygotowania 10 minuty
Czas gotowania 45 minuty
Czas całkowity 55 minuty
Rodzaj dania Deser
Kuchnia Europejska
Porcje 16 porcji
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vege

Wyposażenie

Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Spód

Masa serowa

Polewa

  • 1 porcja mleko skondensowane kokosowe z tego przepisu (ok. 50 g)
Podoba Ci się ten keto przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny keto jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści

Sposób przygotowania
 

Spód

  • Masło rozpuścić i wymieszać z migdałami. Powstałą masą wylepić spód formy.

Masa serowa

  • Rozdzielić białka od żółtek. Białka ubić na sztywno z solą. Żółtka zmiksować z pozostałymi składnikami. Delikatnie połączyć obie masy. Ciasto przelać do silikonowej tortownicy o Ø 25 cm. Piec w temperaturze 160° z włączoną funkcją termoobiegu do zrumienienia (ok. 40 – 45 minut). Studzić w piekarniku.

Polewa

  • Wierzch wystudzonego sernika polać skondensowanym mlekiem kokosowym. Przechowywać w lodówce.
KETO JADŁOSPIS ZORIENTOWANY NA CELSprawdź zbilansowane keto jadłospisy albo skorzystaj z narzędzi do zarządzania keto dietą we własnym zakresie

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Sernik
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
197.02
% RWS*
Tłuszcz
 
17.15
g
10
%
Tłuszcze nasycone
 
4.57
g
29
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
1.52
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
7.33
g
Cholesterol
 
59.42
mg
20
%
Sód
 
72.66
mg
3
%
Potas
 
103.48
mg
3
%
Węglowodany
 
4.56
g
15
%
Błonnik
 
0.66
g
3
%
Cukier
 
1.68
g
Białko
 
7.05
g
7
%
Witamina A
 
75.75
IU
2
%
Wapń
 
99.31
mg
10
%
Żelazo
 
0.58
mg
3
%
Węglowodany netto
 
3.9
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie ketogenicznej 2000 kcal o formule ok. 74% tłuszczu, 20% białka, 6% węglowodanów.
ZOBACZ TAKŻEPozostałe KETO PRZEPISY
KETO przy Hashimoto KETO dieta co jeść KETO Jadłospis na tydzień

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Nie zapomnij oznaczyć @modern.cavegirl w Twoim poście

ZOBACZ TO DANIE NA FILMIE

Avatar for Modern Cavegirl

Modern Cavegirl

Ekspertka do spraw zdrowego odżywiania, która lubi smacznie zjeść. Autorka artykułów na temat odchudzania i zdrowia, przepisów kulinarnych oraz zbilansowanych keto jadłospisów. Wypróbowała na sobie kilkanaście różnych diet aż trafiła na taką, która pozwoliła jej skutecznie schudnąć i pokonać chorobę Hashimoto. Teraz pomaga innym odzyskać zdrowie, szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie.

5 from 1 vote (1 rating without comment)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu