keto zapiekanka śniadaniowa

Keto śniadaniowa zapiekanka (Paleo, LowCarb)

Keto śniadaniowa zapiekanka i noworoczne postanowienia

Czy Wy też robiliście jakieś postanowienia na Nowy Rok? Ja mam dwa. I to niestety żadne nowe… Pierwsze to wrócić do zdrowej, zbilansowanej oraz bogato odżywczej diety. Niestety przez Święta i całą tą przerwę świąteczno – noworoczną pozwalałam sobie na mniej odżywcze pokarmy. Czas więc powrócić do równowagi. W myśl zasady, że najlepszym poświątecznym detoksem jest dieta bogata w składniki odżywcze… 🙂

Drugie postanowienie to mniej się wszystkim przejmować i stresować. Pisałam już o tym jak stres potrafi niszczyć zdrowie i sabotować efekty diety ketogenicznej. W związku z tym muszę znaleźć sposób na zredukowanie stresu. Na moje nieszczęście jestem typem osoby, która wszystkim strasznie się przejmuje. Muszę więc zaimplementować inne podejście do życia lub znaleźć metodę na odstresowywanie się. Myślałam o codziennej medytacji, ale jak na razie nie udało mi się wprowadzić tego planu w życie. Trzeba więc nad tym popracować…

śniadaniowa keto zapiekanka
śniadaniowa keto zapiekanka

Wdrażamy postanowienie nr 1

Prezentowana dzisiaj keto zapiekanka śniadaniowa jest efektem podjęcia realizacji pierwszego postanowienia. Jest to bowiem jajeczna zapiekanka, która zawiera w sobie dość sporą ilość warzyw. Charakteryzuje się więc wysoką gęstością odżywczą.

Aby nadać jej trochę objętości dodałam także makaron shirataki. Dzięki temu jest również dość sycąca. Idealnie nadaje się więc na keto śniadanie! 😀 A najlepsze w niej jest to, że z tej ilości wychodzą trzy porcje, które można popakować w lunch boxy i zabrać ze sobą na wynos. Przez minione trzy dni stanowiła więc ona moje pożywienie w pracy. Można ją odgrzać w kuchence mikrofalowej, ale na zimno też jest nawet całkiem niezła…  

Keto śniadaniowa zapiekanka = pomysł na weekendowe śniadanie

Oczywiście konsumowana na świeżo, prosto z piekarnika będzie zdecydowanie lepsza. Także jeśli nie macie planów na niedzielne śniadanie, to zachęcam do wypróbowania tej oto propozycji. Tym bardziej, że keto zapiekanka śniadaniowa jest szybka i nieskomplikowana w przygotowaniu.

Zresztą zobaczcie sami!

keto zapiekanka śniadaniowa

Zapiekanka śniadaniowa z warzywami

Avatar for Modern CavegirlModern Cavegirl
Keto zapiekanka śniadaniowa to coś w rodzaju omletu, tylko z piekarnika… 🙂 Świetnie nadaje się na śniadanie, także takie na wynos.
Czas przygotowania 10 minuty
Czas gotowania 20 minuty
Czas całkowity 30 minuty
Porcje 3 porcje
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vege
Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Podoba Ci się ten keto przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny keto jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści

Sposób przygotowania
 

  • Piekarnik nastawić na 160 stopni z włączoną funkcją termoobiegu. Cukinię i marchewkę zetrzeć na tarce o drobnych oczkach. Startą cukinię odcisnąć z wody. Papryczki pokroić w drobne kawałki usuwając gniazdo nasienne. Pomidory suszone drobno posiekać. Wszystko wymieszać w misce razem z żółtkami dodając odrobinę pieprzu i rozpuszczone masło. Makaron shirataki podprażyć na suchej patelni, aby pozbyć się wody. W międzyczasie ubić białka z solą na sztywno. Makaron dodać do warzyw i wymieszać. Na koniec wymieszać wszystko delikatnie z ubitymi białkami. Masę przełożyć do kwadratowej formy o wymiarach 20 x 20 cm wyłożonej papierem do pieczenia. Piec ok 15 – 20 minut aż wierzch się lekko przyrumieni.
KETO JADŁOSPIS ZORIENTOWANY NA CELSprawdź zbilansowane keto jadłospisy albo skorzystaj z narzędzi do zarządzania keto dietą we własnym zakresie

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Zapiekanka śniadaniowa z warzywami
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
174.23
% RWS*
Tłuszcz
 
11.32
g
7
%
Tłuszcze nasycone
 
5.66
g
35
%
Tłuszcze trans
 
0.02
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
1.27
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
3.55
g
Cholesterol
 
180.75
mg
60
%
Sód
 
94.41
mg
4
%
Potas
 
571.74
mg
16
%
Węglowodany
 
12.27
g
41
%
Błonnik
 
4.16
g
17
%
Cukier
 
6.72
g
Białko
 
7.93
g
8
%
Witamina A
 
2747.05
IU
55
%
Witamina C
 
166.43
mg
202
%
Wapń
 
54.68
mg
5
%
Żelazo
 
2.85
mg
16
%
Węglowodany netto
 
8.11
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie ketogenicznej 2000 kcal o formule ok. 74% tłuszczu, 20% białka, 6% węglowodanów.
ZOBACZ TAKŻEPozostałe KETO PRZEPISY
KETO przy Hashimoto KETO dieta co jeść KETO Jadłospis na tydzień

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Nie zapomnij oznaczyć @modern.cavegirl w Twoim poście
Avatar for Modern Cavegirl

Modern Cavegirl

Ekspertka do spraw zdrowego odżywiania, która lubi smacznie zjeść. Autorka artykułów na temat odchudzania i zdrowia, przepisów kulinarnych oraz zbilansowanych keto jadłospisów. Wypróbowała na sobie kilkanaście różnych diet aż trafiła na taką, która pozwoliła jej skutecznie schudnąć i pokonać chorobę Hashimoto. Teraz pomaga innym odzyskać zdrowie, szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie.

5 from 1 vote (1 rating without comment)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu