Keto tiramisu dyniowe

Keto tiramisu dyniowe na Halloween (Paleo, LowCarb, Wege, bez cukru, bez glutenu, bez nabiału)

Dieta ketogeniczna nie musi oznaczać rezygnacji z ulubionych deserów. Dzięki kreatywności i wykorzystaniu odpowiednich składników możesz cieszyć się smakiem tiramisu, pozostając w stanie ketozy. Dziś dzielę się przepisem na keto tiramisu dyniowe, które idealnie nadaje się na Halloween i umożliwi Ci słodki relaks bez łamania zasad diety keto.

Keto tiramisu dyniowe – idealny keto deser na Halloween

Menu na keto Halloween już opracowane…? U mnie z tej okazji powstało wyjątkowe keto ciasto, a mianowicie keto tiramisu dyniowe. Jest to sezonowa wariacja na temat oryginalnego keto tiramisu. Oczywiście wszystko teraz się kręci wokół dyni, nie może jej zabraknąć także tutaj… Ten motyw pojawia się zresztą nie tylko w odniesieniu do kremu, który został wzbogacony puree dyniowym. Biszkopty stanowiące element bazowy każdego tiramisu także zawierają ten składnik, a dodatkowo są w kształcie dyni!

Co by stało się zadość mrocznemu klimatowi, który towarzyszy tej porze roku, do posypania wierzchu użyłam czarnego kakao. Efekt? Straaaasznie pyszne ciasto! 🙂

Keto tiramisu dyniowe – składniki

Biszkopt 

Z dodatkiem dyni, na mące łubinowej. Składowo bardzo podobny do biszkoptu użytego w placku biszkoptowym z jabłkami, jedynie proporcje się różnią. Wychodzi ładny w kolorze, intensywnie pomarańczowy. Ja powycinałam z niego za pomocą foremki do ciastek kształty dyni. 🙂

Jajka

Najlepsze są oczywiście takie wiejskie, z wolnego wybiegu lub ekologiczne i co ważne – nie karmione zbożem. Kury powinny żywić się naturalnie, a zboża mogą stanowić niewielki ułamek karmy. Jajka zniesione przez kury chowane w takich warunkach zawierają zdecydowanie więcej przeciwzapalnych kwasów omega-3. I takie właśnie jajka powinniśmy stosować na co dzień w swojej diecie.

Keto słodzidło

Temat rzeka… Generalnie najlepiej sprawdzi się alluloza lub erytrytol. Jeśli jesteś w stanie pozwolić sobie na wyższy udział węglowodanów, to polecam także ksylitol. Posiadaczom bardziej wytrawnych kubków smakowych może natomiast wystarczyć słodycz pochodząca z inuliny.

tiramisu dyniowe
tiramisu dyniowe

Dynia 

Bohaterka sezonu. Warzywo, które idealnie sprawdza się jako składnik wszelkich słodkości, w tym keto deserów i ciast. Ja użyłam dyni Hokkaido, a dokładniej odrobinę puree z dyni, które nadało biszkoptowi przyjemny pomarańczowy kolor.

„Mascarpone” bez nabiału

A dokładniej „ser” z mleka kokosowego z kartonu i jajek. Jest aksamitny i kremowy, o konsystencji bardzo podobnej do oryginału. Na keto tiramisu nadaje się więc idealnie. W dodatku ma dość gęstą konsystencję, więc nie trzeba kremu dodatkowo zagęszczać. Najlepiej zrobić go z wyprzedzeniem, na przykład dzień wcześniej. Jeśli nie masz problemu z nabiałem, można rzecz jasna użyć zwykłego mascarpone.

ZOBACZ: Keto Dieta Bez Nabiału

Mleko kokosowe w puszce

A dokładniej bita śmietana kokosowa, która stanowi uzupełnienie kremu. Tutaj nada się tylko mleko kokosowe z puszki lub ewentualnie gotowa śmietana kokosowa (coconut cream). W kwestii wyboru mleka kokosowego stawiamy na jakość i wybieramy opcję jak najbardziej naturalną. Puszka musi być dobrze schłodzona (co najmniej min. 24 h w lodówce), a użytek robimy tylko z gęstej części.

Keto tiramisu dyniowe

Dyniowe tiramisu na Halloween

Avatar for Modern CavegirlModern Cavegirl
Keto tiramisu dyniowe to pyszności utrzymane w iście mrocznych klimatach. Dynia oraz czarne kakao nadają bowiem temu keto deserowi typowo halloween'owy charakter. Jedyne, czego nie musicie się bać to nadmiaru weglowodanów, gdyż – mimo użycia dyni – 1 porcja zawiera zaledwie 5 g węglowodanów netto! 🥰
Czas przygotowania 30 minuty
Czas gotowania 15 minuty
Czas całkowity 8 godziny 45 minuty
Rodzaj dania Deser
Porcje 12 porcji
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vege
Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Biszkopty dyniowe

Krem

Dodatkowo

  • 2 łyżki kakao czarne
  • 1 łyżeczka cynamon cejloński
Podoba Ci się ten keto przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny keto jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści

Sposób przygotowania
 

Biszkopty dyniowe

  • Oddzielić białka od żółtek. Białka ubić na sztywno ze słodzidłem i solą. Żółtka zmiksować na gładką masę z upieczoną dynią i rozpuszczonym olejem kokosowym. Delikatnie połączyć obie masy. Mąkę łubinową wymieszać z proszkiem. Dodać do masy jajecznej i delikatnie wymieszać. Na koniec dodać ocet jabłkowy.
  • Wylać ciasto na płaską blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 160° z włączoną funkcją termoobiegu i piec przez ok. 15 minut do zrumienienia. Ostudzić. Z ciasta powykrawać dynie lub podzielić na 2 równe blaty.

Krem

  • Z jajek i mleka kokosowego w kartonie przygotować "ser", czyli rozbełtać je w mleku i zagotować, a następnie przelać przez sitko wyłożone chustą serowarską. Ostudzić i odstawić do lodówki na kilka godzin (najlepiej na całą noc) do odsączenia.
  • Powstały "ser" zmiksować z upieczoną dynią, słodzidłem i żółtkami. Z puszki mleka kokosowego wyjąć tylko gęstą część i ubić trzepaczką na sztywno. Delikatnie połączyć obie masy.

Tiramisu

  • Świeżo zaparzone espresso połączyć z rumem. Kakao wymieszać z cynamonem.
  • Ceramiczną foremkę wyłożyć pierwszą warstwą biszkoptów. Nasączyć je połową naparu kawowo – rumowego. Następnie wyłożyć połowę kremu i sowicie posypać połową porcji kakao z cynamonem. Powtórzyć. Wstawić do lodówki na min. 4 h.
POTRZEBUJESZ KETO JADŁOSPIS?Sprawdź zbilansowane keto jadłospisy albo skorzystaj z narzędzi do zarządzania keto dietą we własnym zakresie –> PRZECHODZĘ DO SKLEPU

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Dyniowe tiramisu na Halloween
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
242.14
% RWS*
Tłuszcz
 
21.12
g
13
%
Tłuszcze nasycone
 
16.62
g
104
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.69
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
1.67
g
Cholesterol
 
114.24
mg
38
%
Potas
 
223.35
mg
6
%
Węglowodany
 
6.39
g
21
%
Błonnik
 
1.55
g
6
%
Cukier
 
0.83
g
Białko
 
6.69
g
7
%
Witamina A
 
390.38
IU
8
%
Witamina C
 
2.39
mg
3
%
Wapń
 
54.11
mg
5
%
Żelazo
 
1.8
mg
10
%
Węglowodany netto
 
4.84
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie ketogenicznej 2000 kcal o formule ok. 74% tłuszczu, 20% białka, 6% węglowodanów.
ZOBACZ TAKŻEPozostałe KETO PRZEPISY

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Nie zapomnij oznaczyć @modern.cavegirl w Twoim poście

ZOBACZ TO DANIE NA FILMIE

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystasz z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Ciebie, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Avatar for Modern Cavegirl

Modern Cavegirl

Ekspertka do spraw zdrowego odżywiania, która lubi smacznie zjeść. Autorka artykułów na temat odchudzania i zdrowia, przepisów kulinarnych oraz zbilansowanych keto jadłospisów. Wypróbowała na sobie kilkanaście różnych diet aż trafiła na taką, która pozwoliła jej skutecznie schudnąć i pokonać chorobę Hashimoto. Teraz pomaga innym odzyskać zdrowie, szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie.

5 from 1 vote (1 rating without comment)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu