szparagi w sosie holenderskim

Szparagi w sosie holenderskim z chipsami z boczku (Keto, Paleo)

Szparagi w sosie holenderskim z posypką z jajek na twardo i chrupiącymi chipsami z boczku to rozkosz dla podniebienia!

Szparagi w sosie holenderskim – przepis na wyjątkowe danie z kremowym sosem i chrupiącymi akcentami

Czy jest coś bardziej wiosennego i smakowitego niż świeże szparagi?

Dzisiaj chcę się z Tobą podzielić niezwykłym przepisem na szparagi, który rokrocznie jest hitem sezonu! Są to szparagi w sosie holenderskim, które podkręcimy posypką z jajek na twardo i dodatkowo podajemy z chrupiącymi chipsami z boczku. To prawdziwa uczta smaków, która z pewnością zachwyci Twoje podniebienie!

Sos holenderski to klasyczny, kremowy sos, który doskonale komponuje się ze szparagami. Jego aksamitna konsystencja i delikatny smak sprawiają, że każdy kęs jest prawdziwą rozkoszą. W roli dodatków – jajka na twardo oraz chipsy z boczku! Oba idealnie kontrastują z kremowym sosem i nadają wyjątkowego charakteru temu daniu.

Przepis jest niezwykle prosty i szybki do przygotowania. Wystarczy odpowiednio ugotować szparagi (najlepiej lekko al dente), przygotować sos holenderski, a następnie posypać je posiekanymi jajkami na twardo i podać z pokruszonymi chipsami z boczku.

Całość jest nie tylko smaczna, ale także estetyczna i efektowna, no i stanowi świetny pomysł na keto obiad!

Szparagi w sosie holenderskim z chipsami w boczku – składniki

🌵 Szparagi

Prawdziwy hit okresu wiosenno – letniego. Sezon na nie trwa dość krótko, więc warto korzystać i najeść się ich na zapas… 😀 Mój zdecydowany faworyt to szparagi zielone i właśnie tych użyłam jako składnik dzisiejszego dania. Można zastosować tutaj szparagi gotowane, ale jeszcze lepsze są szparagi grillowane!

UWAGA! Zielonych szparagów nie trzeba obierać! Wystarczy odłamać zdrewniałe końce. 🙂

szparagi w sosie holenderskim z chipsami z boczku
Keto szparagi w sosie holenderskim z chipsami z boczku

🥓 Boczek

Najlepiej w plastrach. Oczywiście jak najwyższej jakości, czyli ekologiczny, bez nitrozoamin, które wykazują działanie nie tylko rakotwórcze, ale także – o zgrozo – neurodegeneracyjne… W tym celu odsyłam Cię do interesującego rankingu w, którym dowiesz się, który boczek ze sklepowych półek wybrać.

🥚 Jajka

Najlepsze są oczywiście takie wiejskie, z wolnego wybiegu lub ekologiczne i co ważne – nie karmione zbożem. Kury powinny żywić się naturalnie, a zboża mogą stanowić niewielki ułamek karmy. Jajka zniesione przez kury chowane w takich warunkach zawierają zdecydowanie więcej przeciwzapalnych kwasów omega-3. I takie właśnie jajka powinniśmy stosować na co dzień w swojej diecie.

🇳🇱 Sos holenderski

Czyli bardzo prosty sos na bazie masłamusztardy i żółtek lub jajek. Typowy dodatek do szparagów, ale pasuje także wyśmienicie do jaj. Ma głęboki smak i aksamitną, kremową konsystencję oraz makro perfekcyjne do zastosowania na diecie ketogenicznej. 😀

szparagi w sosie holenderskim

Szparagi w sosie holenderskim z jajkiem na twardo i chipsami z boczku

Avatar for Modern CavegirlModern Cavegirl
Szparagi to must- do sezonu! Niezaprzeczalnie najsmaczniejsze w najprostszej wersji, czyli szparagi w sosie holenderskim. Przyjemnego smakowego i konsystencjonalnego twistu nadają temu daniu chipsy z boczku i jajka na twardo!
Czas przygotowania 10 minuty
Czas gotowania 8 minuty
Czas całkowity 18 minuty
Rodzaj dania Danie główne
Kuchnia Europejska
Porcje 2 porcje
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Szparagi

  • 500 g szparagi zielone (1 duży pęczek)
  • 4 szt. jajka
  • 60 g boczek wędzony w plastrach (4 plastry)

Sos holenderski

Podoba Ci się ten keto przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny keto jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści

Sposób przygotowania
 

Szparagi

  • Oderwać zdrewniałe końcówki szparagów i ułożyć je na sztorc w garnku. Zalać osolonym wrzątkiem do wysokości główek i ugotować do miękkości (ok. 7-8 minut). Odcedzić i przelać chłodną wodą.
  • W międzyczasie boczek usmażyć na chipsy i ugotować jajka na twardo.

Sos holenderski

  • Na tłuszczu pozostałym ze smażenia boczku rozgrzać masło. Jajko wymieszać z musztardą, sokiem wyciśniętym z cytryny, wodą i przyprawami. Wlać na rozgrzany tłuszcz i mieszać na małym ogniu do zgęstnienia (nie doprowadzić do ścięcia się jajka). Doprawić do smaku solą i pieprzem.
  • Ugotowane szparagi polać sosem i posypać jajkami pokrojonymi w kostkę oraz pokruszonymi chipsami z boczku.
POTRZEBUJESZ KETO JADŁOSPIS?Sprawdź zbilansowane keto jadłospisy albo skorzystaj z narzędzi do zarządzania keto dietą we własnym zakresie –> PRZECHODZĘ DO SKLEPU

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Szparagi w sosie holenderskim z jajkiem na twardo i chipsami z boczku
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
429.35
% RWS*
Tłuszcz
 
32.78
g
20
%
Tłuszcze nasycone
 
13.74
g
86
%
Tłuszcze trans
 
0.09
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
4.58
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
12.2
g
Cholesterol
 
454.6
mg
152
%
Sód
 
389.04
mg
17
%
Potas
 
757.21
mg
22
%
Węglowodany
 
13.53
g
45
%
Błonnik
 
6.12
g
26
%
Cukier
 
5.82
g
Białko
 
23.58
g
24
%
Witamina A
 
2502.82
IU
50
%
Witamina C
 
28.32
mg
34
%
Wapń
 
132.29
mg
13
%
Żelazo
 
7.6
mg
42
%
Węglowodany netto
 
7.41
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie ketogenicznej 2000 kcal o formule ok. 74% tłuszczu, 20% białka, 6% węglowodanów.
ZOBACZ TAKŻEPozostałe KETO PRZEPISY

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Nie zapomnij oznaczyć @modern.cavegirl w Twoim poście

ZOBACZ TO DANIE NA FILMIE

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystasz z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Ciebie, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Avatar for Modern Cavegirl

Modern Cavegirl

Ekspertka do spraw zdrowego odżywiania, która lubi smacznie zjeść. Autorka artykułów na temat odchudzania i zdrowia, przepisów kulinarnych oraz zbilansowanych keto jadłospisów. Wypróbowała na sobie kilkanaście różnych diet aż trafiła na taką, która pozwoliła jej skutecznie schudnąć i pokonać chorobę Hashimoto. Teraz pomaga innym odzyskać zdrowie, szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie.

5 from 1 vote (1 rating without comment)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu