NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU!
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

majonezowe keto gofry z chia

Keto majonezowe gofry z chia (Paleo, LowCarb)

Keto majonezowe gofry z chia – pomysł na letnie keto śniadanie

Kto lubi śniadania na słodko ręka do góry! 🙋 Ja wprost uwielbiam, choć staram się nie jeść ich zbyt często ze względu na to, że charakteryzują się one zazwyczaj wyższą zawartością węglowodanów niż te wytrawne… Moje śniadaniowe słodkie propozycje i tak są zawsze możliwie najbardziej niskowęgowodananowe. Jednak dodatki w postaci owoców często stanowią istotny dodatek węglowodanowy. Tak jest i tym razem. Keto majonezowe gofry z chia to niecałe 3 g węglowodanów netto w sztuce. No ale nikt nie będzie jadł suchego gofra…

Towarzystwo owoców naturalnie zwiększy odrobinę udział węglowodanów, choć i tak korzystamy tutaj z tych niskowęglowodanowych – borówek i truskawek. Aktualnie nie przejmuję się tym specjalnie gdyż mamy lato, a w takie upalne dni tolerancja węglowodanów wzrasta. No i szkoda by było nie korzystać z sezonu na świeże lokalne owoce! 😀 A – żeby zrównoważyć trochę ładunek glikemiczny – pokusiłam się na dodatek kokosowej bitej śmietany… Wyszło pysznie, sto razy smaczniej niż gofery z budy w nadmorskim kurorcie! 😀


WIĘCEJ O OWOCACH NA KETO DIECIE
Całą prawdę o owocach na diecie ketogenicznej poznacie w kompleksowym przewodniku po diecie ketogenicznej

Keto majonezowe gofry z chia – składniki

keto gofry z chia
Keto gofry majonezowe z chia

🥚 Jajka

Najlepsze są oczywiście takie wiejskie, z wolnego wybiegu lub ekologiczne i co ważne – nie karmione zbożem. Kury powinny żywić się naturalnie, tym, co normalnie występuje sezonowo w okolicy i co byłyby w stanie same znaleźć w gospodarstwie. Jajka zniesione przez kury chowane w takich warunkach mają dużo więcej dobroczynnych, przeciwzapalnych kwasów omega-3. I takie właśnie jajka powinniśmy stosować na co dzień w swojej diecie.

🍬 Keto słodzidło

Temat rzeka… Generalnie najlepiej jeśli byłaby to alluloza lub erytrytol. Jeśli jesteś w stanie pozwolić sobie na wyższy udział węglowodanów, to polecam także ksylitol. Posiadaczom bardziej wytrawnych kubków smakowych może natomiast wystarczyć słodycz pochodząca z inuliny.

🥥 Mąka kokosowa

Standardowy rodzaj mąki w keto wypiekach, zaraz obok mąki migdałowej, której – w przeciwieństwie do mąki kokosowej – generalnie nie powinno się używać w daniach poddawanych obróbce termicznej. Mąka kokosowa charakteryzuje się wysokim stopniem wchłanialności płynów, dlatego należy stosować ją z umiarem. W przeciwnym razie produkt końcowy będzie przesuszony. Ma lekko wyczuwalny posmak kokosa, przez co niektórzy nie stosują jej w wytrawnych potrawach. Jeśli nie lubicie mąki kokosowej, proponuję użyć odtłuszczonej mąki migdałowej (odrobinę więcej).

🫒 Majonez

Zwyczajowy składnik sałatek tym razem trafił do gofrów. Nadaje on ciastu aksamitnej konsystencji, stanowiąc jednocześnie bogate źródło tłuszczu. Oczywiście najlepiej domowy na bazie oliwy z oliwek lub oleju z awokado (albo ich miksu).

majonezowe gofry z chia
Keto majonezowe gofry z chia

🌱 Nasiona chia

Te niewielkie nasionka kryją w sobie dużą moc. W ostatnich czasach cieszą się dużą popularnością i postrzegane są jako istny superfood. A to za sprawą ich właściwości. Są one albowiem bogatym źródłem witamin z grupy B, a także wapnia, żelaza, magnezu, manganu i cynku. Służą także jako dobre źródło roślinne kwasów omega-3. Nic więc dziwnego, że stały się hitem i dodaje je się do owsianek, smoothies, batoników energetycznych i innych produktów spożywczych uznawanych za zdrowe. Furorę robi także tzw. chia pudding, czyli deser na bazie nasion chia oraz mleka. W połączeniu z płynami nasiona chia, wchłaniają bowiem wilgoć tworząc coś w konsystencji żelu.

✨ Wanilia

W postaci ekstraktu waniliowego lub sproszkowanej wanilii. Jak dla mnie jest to niezbędny składnik większości słodkich wyrobów, w tym keto ciast i innych.


TEN PRZEPIS ZNAJDZIESZ W NASTĘPUJĄCYCH JADŁOSPISACH:


majonezowe keto gofry z chia

Majonezowe gofry z chia

Modern Cavegirl
Pyszne keto śniadanie gotowe w kilka minut…? Odpowiedzią są majonezowe keto gofry z chia! Jedna sztuka to mniej niż 3 g węglowodanów netto! Idealne na letni weekend, w towarzystwie bitej śmietany i sezonowych owoców.
Czas przygotowania 5 mins
Czas gotowania 5 mins
Czas całkowity 10 mins
Rodzaj dania Śniadanie
Kuchnia Amerykańska
Porcje 3 sztuki
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vege

Wyposażenie

Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Podoba Ci się ten przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny jadłospis!

Sposób przygotowania
 

  • W jednym naczyniu wymieszać wszystkie składniki mokre, a w drugim suche. Połączyć suche z mokrymi i wymieszać na gładką masę. Jeśli masa jest zbyt gęsta dodać tyle wody, aby uzyskać konsystencję śmietany.
  • Rozgrzać gofrownicę i wykładać po 1/3 porcji na każdą formę. Piec przez ok. 5 minut aż gofry staną się rumiane.
  • Podawać z owocami i (kokosową) bitą śmietaną.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Majonezowe gofry z chia
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
153.49
% RWS*
Tłuszcz
 
11.37
g
17
%
Tłuszcze nasycone
 
2.77
g
17
%
Tłuszcze trans
 
0.03
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
5.21
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
2.69
g
Cholesterol
 
113.04
mg
38
%
Sód
 
177.25
mg
8
%
Potas
 
52.5
mg
2
%
Węglowodany
 
5.8
g
2
%
Błonnik
 
2.93
g
12
%
Białko
 
5.97
g
12
%
Witamina A
 
165.55
IU
3
%
Witamina C
 
0.03
mg
0
%
Wapń
 
79.34
mg
8
%
Żelazo
 
0.88
mg
5
%
Węglowodany netto
 
2.87
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu

 

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

2 Comments

  1. A czy sama mąka kokosowa będzie ok? Czy mogę zamienić lubianowa na jakaś inna? Jakaś z ogólno dostępnych?

    1. Dobrym zamiennikiem mąki łubinowej będzie mąka lniana (albo zmielone nasiona lnu). Myślę jednak, że powinno się udać także bez mąki łubinowej lub lnianej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu