wałek NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU! wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

Pankejki z borówkami

Keto racuchy z borówkami (Paleo, LowCarb)

Czas na borówki

Lato to bezapelacyjnie czas owoców… Jednymi z moich ulubionych są borówki. Korzystam z faktu, że można je znaleźć aktualnie w dobrych cenach oraz, że są one niskowęglowodanowe. W dodatku stanowią one kopalnię antyoksydantów, przez co są zaliczane do tzw. superfoods. Pojawiają się więc w wielu moich posiłkach. Ostatnio ukoronowały one przepyszne brownie, a dzisiaj wpadły do keto racuchów na śniadanie.

Jajka rządzą na śniadanie

Jak już pewnie się zorientowaliście jednym z moich ulubionych śniadańjajka w przeróżnej formie. Dzisiaj to także one rządzą na stole. W postaci racuchów są przepyszne i przypominają dzieciństwo. Te nie są jednak naładowane cukrem i mąką tak, jak ich tradycyjny odpowiednik. Są niskowęglowodanowe i wysokotłuszczowe. Czyli pożywne i zdrowe. Słodyczy nadają im borówki, a w roli zagęstnika występuje tutaj mąka kokosowa. Pankejki i racuchy to podobnie, jak muffiny jajeczne fajne śniadanie do zabrania na wynos. Jeśli macie dzień wolny, to proponuję zabrać je i udać się w plener. Uświetnią niejeden poranny spacer lub piknik na trawie! 😀

Pankejki z borówkami
Keto racuchy z borówkami

Urok leniwych śniadań

Uwielbiam takie leniwe śniadania, kiedy mogę zjeść coś na świeżo i na ciepło. Ma to miejsce jedynie w weekendy lub inne dni wolne. W dni powszednie, kiedy się spieszę rano do pracy, szczytem możliwości jest dla mnie kawa kuloodporna. Ale co ja na to poradzę, że jestem śpiochem i ponad ciepłe śniadanie z rana bardziej cenię sobie dłuższy sen…?

Intermittent fasting hitem keto diety

Poza tym ponoć to zdrowo jeść późno pierwszy stały posiłek, czyli wydłużać okres czasowego postu i skracać tym samym tzw. okno żywieniowe. Zagraniczne social media oszalały na punkcie intermittent fasting (czyli czasowego poszczenia). Prawie każda wzmianka na temat zdrowia i zdrowego trybu życia wskazuje korzyści wynikające z takiego podejścia do jedzenia.

Pankejki borówkowe
Keto racuchy z borówkami

Tłuszcze sycą na dłużej

Jest to zresztą element składowy diety ketogenicznej. Gdy organizm przestawi się już na spalanie energii z tłuszczu wychodzi to nawet dość naturalnie. Ze względu na większą kaloryczność tłuszczy, dają one uczucie sytości na dłużej. No i organizm czerpie też energię ze złogów tłuszczowych, więc dopóki mu paliwa nie zabraknie, nie będzie zgłaszał zapotrzebowania na więcej… 😋

Pankejki z borówkami

Pankejki z borówkami

Modern Cavegirl
Keto racuchy z borówkami to super śniadanie! Ciepły posiłek, który przywołuje same miłe skojarzenia. Wymaga trochę więcej zaangażowania, ale od czasu do czasu warto poświęcić chwilę dłużej, żeby nacieszyć kubki smakowe pysznymi racuchami z owocami.
Czas przygotowania 10 mins
Czas gotowania 15 mins
Czas całkowity 25 mins
Rodzaj dania Deser, Przekąska, Śniadanie
Kuchnia Amerykańska
Porcje 2 porcje
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy:
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Składniki
  

skomponuj jadłospis z tym przepisem

Sposób przygotowania
 

  • Suche składniki wymieszać w miseczce. Rozdzielić białka od żółtek. Białka ubić z solą. Żółtka ubić na puszystą masę z olejem kokosowym i erytrytolem. Dodać mleko kokosowe, a następnie suche składniki i dokładnie wymieszać. Połączyć delikatnie obie masy. Masło rozgrzać na patelni. Na gorącą patelnię kłaść po dużej łyżce masy. Do każdego racucha powtykać kilka borówek. Smażyć z obu stron na rumiano. Powtarzać aż do wykorzystania całej masy. Najlepiej jeść na ciepło z łyżką jogurtu kokosowego.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Pankejki z borówkami
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
507.08
% RWS*
Tłuszcz
 
38.77
g
60
%
Tłuszcze nasycone
 
28.86
g
180
%
Tłuszcze trans
 
0.03
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
1.83
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
5.03
g
Cholesterol
 
264.72
mg
88
%
Potas
 
177.76
mg
5
%
Węglowodany
 
28.73
g
10
%
Błonnik
 
8.86
g
37
%
Cukier
 
14.28
g
16
%
Białko
 
12.91
g
26
%
Witamina A
 
417.15
IU
8
%
Witamina C
 
10.91
mg
13
%
Wapń
 
117.36
mg
12
%
Żelazo
 
2.04
mg
11
%
Węglowodany netto
 
19.87
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu).

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu