NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU!
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

Pankejki z borówkami

Keto racuchy z borówkami (Paleo, LowCarb)

Czas na borówki

Lato to bezapelacyjnie czas owoców… Jednymi z moich ulubionych są borówki. Korzystam z faktu, że można je znaleźć aktualnie w dobrych cenach oraz, że są one niskowęglowodanowe. W dodatku stanowią one kopalnię antyoksydantów, przez co są zaliczane do tzw. superfoods. Pojawiają się więc w wielu moich posiłkach. Ostatnio ukoronowały one przepyszne brownie, a dzisiaj wpadły do keto racuchów na śniadanie.

Jajka rządzą na śniadanie

Jak już pewnie się zorientowaliście jednym z moich ulubionych śniadańjajka w przeróżnej formie. Dzisiaj to także one rządzą na stole. W postaci racuchów są przepyszne i przypominają dzieciństwo. Te nie są jednak naładowane cukrem i mąką tak, jak ich tradycyjny odpowiednik. Są niskowęglowodanowe i wysokotłuszczowe. Czyli pożywne i zdrowe. Słodyczy nadają im borówki, a w roli zagęstnika występuje tutaj mąka kokosowa. Pankejki i racuchy to podobnie, jak muffiny jajeczne fajne śniadanie do zabrania na wynos. Jeśli macie dzień wolny, to proponuję zabrać je i udać się w plener. Uświetnią niejeden poranny spacer lub piknik na trawie! 😀

Pankejki z borówkami
Keto racuchy z borówkami

Urok leniwych śniadań

Uwielbiam takie leniwe śniadania, kiedy mogę zjeść coś na świeżo i na ciepło. Ma to miejsce jedynie w weekendy lub inne dni wolne. W dni powszednie, kiedy się spieszę rano do pracy, szczytem możliwości jest dla mnie kawa kuloodporna. Ale co ja na to poradzę, że jestem śpiochem i ponad ciepłe śniadanie z rana bardziej cenię sobie dłuższy sen…?

Intermittent fasting hitem keto diety

Poza tym ponoć to zdrowo jeść późno pierwszy stały posiłek, czyli wydłużać okres czasowego postu i skracać tym samym tzw. okno żywieniowe. Zagraniczne social media oszalały na punkcie intermittent fasting (czyli czasowego poszczenia). Prawie każda wzmianka na temat zdrowia i zdrowego trybu życia wskazuje korzyści wynikające z takiego podejścia do jedzenia.

Pankejki borówkowe
Keto racuchy z borówkami

Tłuszcze sycą na dłużej

Jest to zresztą element składowy diety ketogenicznej. Gdy organizm przestawi się już na spalanie energii z tłuszczu wychodzi to nawet dość naturalnie. Ze względu na większą kaloryczność tłuszczy, dają one uczucie sytości na dłużej. No i organizm czerpie też energię ze złogów tłuszczowych, więc dopóki mu paliwa nie zabraknie, nie będzie zgłaszał zapotrzebowania na więcej… 😋

Pankejki z borówkami

Pankejki z borówkami

Modern Cavegirl
Keto racuchy z borówkami to super śniadanie! Ciepły posiłek, który przywołuje same miłe skojarzenia. Wymaga trochę więcej zaangażowania, ale od czasu do czasu warto poświęcić chwilę dłużej, żeby nacieszyć kubki smakowe pysznymi racuchami z owocami.
Czas przygotowania 10 mins
Czas gotowania 15 mins
Czas całkowity 25 mins
Rodzaj dania Deser, Przekąska, Śniadanie
Kuchnia Amerykańska
Porcje 2 porcje
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Podoba Ci się ten przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny jadłospis!

Sposób przygotowania
 

  • Suche składniki wymieszać w miseczce. Rozdzielić białka od żółtek. Białka ubić z solą. Żółtka ubić na puszystą masę z olejem kokosowym i erytrytolem. Dodać mleko kokosowe, a następnie suche składniki i dokładnie wymieszać. Połączyć delikatnie obie masy. Masło rozgrzać na patelni. Na gorącą patelnię kłaść po dużej łyżce masy. Do każdego racucha powtykać kilka borówek. Smażyć z obu stron na rumiano. Powtarzać aż do wykorzystania całej masy. Najlepiej jeść na ciepło z łyżką jogurtu kokosowego.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Pankejki z borówkami
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
507.08
% RWS*
Tłuszcz
 
38.77
g
60
%
Tłuszcze nasycone
 
28.86
g
180
%
Tłuszcze trans
 
0.03
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
1.83
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
5.03
g
Cholesterol
 
264.72
mg
88
%
Potas
 
177.76
mg
5
%
Węglowodany
 
28.73
g
10
%
Błonnik
 
8.86
g
37
%
Cukier
 
14.28
g
16
%
Białko
 
12.91
g
26
%
Witamina A
 
417.15
IU
8
%
Witamina C
 
10.91
mg
13
%
Wapń
 
117.36
mg
12
%
Żelazo
 
2.04
mg
11
%
Węglowodany netto
 
19.87
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

2 Comments

  1. Marcel says:

    Czy w Twoim wydaniu szklanka to 200 czy 250 ml? Pozdrawiam

    1. U mnie szklanka to dokładnie 240 ml 🙂
      Pozdrawiam!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu