wałek NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU! wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto wrap jajeczny

Keto śniadaniowy wrap jajeczny (Paleo, LowCarb)

Keto śniadaniowy wrap jajeczny – opcja na szybki keto posiłek

Dzisiaj przepis na proste i szybkie śniadanie. I to takie, które można szybko złapać w rękę i ruszyć na podbój dnia, czyli perfekcyjna opcja na wynos. 🙂 Chodzi mianowicie o wrapa, którego nadziewa się dowolnymi dodatkami (czyli tym, co akurat macie w lodówce :D), zawija w rulon jak naleśnik i konsumuje z przyjemnością przy użyciu li tylko własnych dłoni. Wygodnie, czysto i bez zbędnych ceregieli. Wrap jest w dodatku trzyskładnikowy, bardzo prosty w wykonaniu i smaczny, choć smak całości nadaje nadzienie. U mnie, była to akurat domowej roboty szynka, sałata i plasterki jalapeno, a sos to po prostu majonez zmieszany z musztardą.

Wrap w wersji keto pojawił się już kiedyś na blogu – był to wrap na bazie lnu. Mimo, że jest bardzo smaczny, to muszę przyznać, że jest z nim trochę zabawy. Ja od tamtej pory robiłam go tylko raz. Na co dzień goni mnie czas i preferuję przepisy, które robi się szybko. I ten jest właśnie taki. Na upartego można go zrobić rano przed wyjściem. Choć oczywiście jeśli zrobicie wrapa z wyprzedzeniem, to rano wystarczy go tylko nadziać ulubionymi dodatkami (porcja białka + warzywa).

PRO TIP: Keto wrap jajeczny sprawdzi się równie dobrze na słodko, jak i na wytrawnie. 🙂

Keto śniadaniowy wrap jajeczny – składniki:

keto wrap
Keto jajeczny wrap – nadzienie

🥚 Jajka 🥚

Nadmienię tylko króciutko, że najlepsze są oczywiście takie wiejskie, z wolnego wybiegu lub ekologiczne. I co ważne – nie karmione zbożem. Kury powinny żywić się naturalnie, tym, co normalnie występuje sezonowo w okolicy i co byłyby w stanie same znaleźć w gospodarstwie. Zboża mogą stanowić ułamek karmy, jednak nie powinna to być przeważająca część. Przeważać powinny owady i inne robaki, zielenina, owoce i nasiona. Zimą udział ziarna może być trochę zwiększony. Jajka zniesione przez kury chowane w takich warunkach mają zdecydowanie więcej dobroczynnych, przeciwzapalnych kwasów omega-3. I takie właśnie jajka powinniśmy stosować na co dzień w swojej diecie.

🥛 Mleko kokosowe 🥛

Ja korzystałam z mleka kokosowego z kartonu o zawartości 19% tłuszczu, ale myślę, że z powodzeniem można użyć mleka kokosowego z puszki. W kwestii wyboru mleka kokosowego stawiamy na jakość i wybieramy opcję jak najbardziej naturalną. W składzie powinien znaleźć się tylko kokos i woda. Moim osobistym preferowanym wyborem jest mleko firmy Real Thai.

🥔 Skrobia ziemniaczana 🥔

Ten składnik może niektórych zaskoczyć, bo jakim cudem skrobia/mąka ziemniaczana na diecie ketogeniczej…? Nie bójcie się mąki ziemniaczanej, nawet jeśli podchodzicie do diety w sposób restrykcyjny. Po pierwsze na porcję używa się jej tutaj w ilości 0,5 łyżki (5 g), a po drugie mąka ziemniaczana to głównie skrobia oporna, która nie ma bezpośredniego wpływu na poziom cukru we krwi.

🧈Tłuszcz🧈

Tutaj właściwie wybór należy do Was. Nada się każdy tłuszcz, który nadaje się do obróbki termicznej. Ja z reguły używam rafinowanego oleju kokosowego lub masła klarowanego.

wrap jajeczny
Keto śniadaniowy wrap jajeczny

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
keto wrap jajeczny

Wrap jajeczny

Modern Cavegirl
Keto wrap jajeczny to pomysł na szybkie śniadanie, które w dodatku bez problemu można zabrać na wynos. Nadziewacie czym lubicie i w drogę! 🙂
Czas przygotowania 5 mins
Czas gotowania 10 mins
Czas całkowity 15 mins
Rodzaj dania Śniadanie
Kuchnia Amerykańska
Porcje 2 wrapy
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy:
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Składniki
  

skomponuj jadłospis z tym przepisem

Sposób przygotowania
 

  • Wszystkie składniki oprócz tłuszczu zblendować na gładką masę. Tłuszcz rozgrzać na patelni, wylać połowę ciasta i usmażyć z obu stron. Powtórzyć z pozostałym ciastem. Ostudzić, wypełnić wybranym nadzieniem i zwinąć w rulon. Jeść dłońmi.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Wrap jajeczny
Wielkość porcji
 
1 wrap
Kalorie
187.36
% RWS*
Tłuszcz
 
15.95
g
25
%
Tłuszcze nasycone
 
11.68
g
73
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.97
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
2.02
g
Cholesterol
 
163.68
mg
55
%
Potas
 
110.77
mg
3
%
Węglowodany
 
4.97
g
2
%
Błonnik
 
0.29
g
1
%
Cukier
 
0.84
g
1
%
Białko
 
6.27
g
13
%
Witamina A
 
237.6
IU
5
%
Witamina C
 
0.19
mg
0
%
Wapń
 
27.9
mg
3
%
Żelazo
 
0.85
mg
5
%
Węglowodany netto
 
4.68
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu).

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu


Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

2 Comments

  1. Edyta says:

    5 stars
    Masz super przepisy na stronie 🙂 Właśnie dzisiaj na śniadanie zrobiłam sobie te wrapy i jestem pod wrażeniem. Wyszły mi z tej porcji 3 wrapy na mojej patelni do naleśników. Wcześniej obawiałabym się tej skrobi ziemniaczanej na keto, ale w miarę jak czytam o keto i sprawdzam swoje ketony, to widzę, że trzymanie się klinicznego keto nie ma sensu i można wrzucać sobie jakieś „zakazane” na keto produkty. Wczoraj zjadłam 100g pomarańczę w sałatce, kawałek ciasta czekoladowego (z Twojego przepisu) w połączeniu z sernikiem gotowanym, a dzisiaj rano miałam 1,8 mmol/l ketonów 😀

    1. Fajnie, że Ci smakowały. 🙂
      Tak, te ilości tutaj są tak niewielkie, że przy stabilnej ketozie nie wyrządzą nikomu szkody.
      Ja też jestem zdania, że restrykcyjne trzymanie diety jest niewskazane i na dłuższą metę bez sensu (poza ciężkimi chorobami). Chodzi o to, żeby organizm umiał korzystać z obu rodzajów paliwa i łatwo przestawiał się między jednym a drugim. Z tego, co piszesz u Ciebie tak właśnie to działa, więc nie ma przeciwwskazań, żeby włączyć do diety produkty z lekko wyższą zawartością węglowodanów. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu