wałek BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MODERNCAVEGIRL wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto wrap jajeczny
Amerykańska Keto Low Carb Paleo Śniadania Wege

Keto śniadaniowy wrap jajeczny (Paleo, LowCarb)

Keto śniadaniowy wrap jajeczny – opcja na szybki keto posiłek

Dzisiaj przepis na proste i szybkie śniadanie. I to takie, które można szybko złapać w rękę i ruszyć na podbój dnia, czyli perfekcyjna opcja na wynos. 🙂 Chodzi mianowicie o wrapa, którego nadziewa się dowolnymi dodatkami (czyli tym, co akurat macie w lodówce :D), zawija w rulon jak naleśnik i konsumuje z przyjemnością przy użyciu li tylko własnych dłoni. Wygodnie, czysto i bez zbędnych ceregieli. Wrap jest w dodatku trzyskładnikowy, bardzo prosty w wykonaniu i smaczny, choć smak całości nadaje nadzienie. U mnie, była to akurat domowej roboty szynka, sałata i plasterki jalapeno, a sos to po prostu majonez zmieszany z musztardą.

Wrap w wersji keto pojawił się już kiedyś na blogu – był to wrap na bazie lnu. Mimo, że jest bardzo smaczny, to muszę przyznać, że jest z nim trochę zabawy. Ja od tamtej pory robiłam go tylko raz. Na co dzień goni mnie czas i preferuję przepisy, które robi się szybko. I ten jest właśnie taki. Na upartego można go zrobić rano przed wyjściem. Choć oczywiście jeśli zrobicie wrapa z wyprzedzeniem, to rano wystarczy go tylko nadziać ulubionymi dodatkami (porcja białka + warzywa).

PRO TIP: Keto wrap jajeczny sprawdzi się równie dobrze na słodko, jak i na wytrawnie. 🙂

Keto śniadaniowy wrap jajeczny – składniki:

keto wrap
Keto jajeczny wrap – nadzienie

🥚 Jajka 🥚

Nadmienię tylko króciutko, że najlepsze są oczywiście takie wiejskie, z wolnego wybiegu lub ekologiczne. I co ważne – nie karmione zbożem. Kury powinny żywić się naturalnie, tym, co normalnie występuje sezonowo w okolicy i co byłyby w stanie same znaleźć w gospodarstwie. Zboża mogą stanowić ułamek karmy, jednak nie powinna to być przeważająca część. Przeważać powinny owady i inne robaki, zielenina, owoce i nasiona. Zimą udział ziarna może być trochę zwiększony. Jajka zniesione przez kury chowane w takich warunkach mają zdecydowanie więcej dobroczynnych, przeciwzapalnych kwasów omega-3. I takie właśnie jajka powinniśmy stosować na co dzień w swojej diecie.

🥛 Mleko kokosowe 🥛

Ja korzystałam z mleka kokosowego z kartonu o zawartości 19% tłuszczu, ale myślę, że z powodzeniem można użyć mleka kokosowego z puszki. W kwestii wyboru mleka kokosowego stawiamy na jakość i wybieramy opcję jak najbardziej naturalną. W składzie powinien znaleźć się tylko kokos i woda. Moim osobistym preferowanym wyborem jest mleko firmy Real Thai.

🥔 Skrobia ziemniaczana 🥔

Ten składnik może niektórych zaskoczyć, bo jakim cudem skrobia/mąka ziemniaczana na diecie ketogeniczej…? Nie bójcie się mąki ziemniaczanej, nawet jeśli podchodzicie do diety w sposób restrykcyjny. Po pierwsze na porcję używa się jej tutaj w ilości 0,5 łyżki (5 g), a po drugie mąka ziemniaczana to głównie skrobia oporna, która nie ma bezpośredniego wpływu na poziom cukru we krwi.

🧈Tłuszcz🧈

Tutaj właściwie wybór należy do Was. Nada się każdy tłuszcz, który nadaje się do obróbki termicznej. Ja z reguły używam rafinowanego oleju kokosowego lub masła klarowanego.

wrap jajeczny
Keto śniadaniowy wrap jajeczny

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
keto wrap jajeczny

Wrap jajeczny

Keto wrap jajeczny to pomysł na szybkie śniadanie, które w dodatku bez problemu można zabrać na wynos. Nadziewacie czym lubicie i w drogę! 🙂
Czas przygotowania 5 mins
Czas gotowania 10 mins
Czas całkowity 15 mins
Rodzaj dania Śniadanie
Kuchnia Amerykańska
Porcje 2 wrapy
Kalorie 186 kcal

Składniki
  

  • 2 jajka
  • 50 ml gęstego mleka kokosowego z kartonu (u mnie Real Thai)
  • 10 g mąki ziemniaczanej
  • 1 szczypta soli himalajskiej, kłodawskiej lub morskiej
  • 1 łyżka oleju kokosowego rafinowanego lub masła klarowanego

Sposób przygotowania
 

  • Wszystkie składniki oprócz tłuszczu zblendować na gładką masę. Tłuszcz rozgrzać na patelni, wylać połowę ciasta i usmażyć z obu stron. Powtórzyć z pozostałym ciastem. Ostudzić, wypełnić wybranym nadzieniem i zwinąć w rulon. Jeść dłońmi.
Wypróbowałaś/eś ten przepis? Oznacz @modern.cavegirl w poście 🙂

Adnotacje do przepisu

Przybliżona wartość odżywcza 1 wrapa bez nadzienia:
Wartość energetyczna: 186 kcal
Tłuszcz: 14,8 g
Węglowodany: 5,3 g
Błonnik 0,0 g
Białko 6,4 g
Do zrobienia powyższego przepisu przydadzą się następujące produkty:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Recipe Rating