sałatka z awokado grejprfruta i łososia

Sałatka z awokado, grejpfruta i łososia (Keto, Paleo, LowCarb)

Sałatka z awokado, grejpfruta i łososia – idealna letnia przekąska

Wraz z nadejściem kalendarzowego lata zrobiło się naprawdę gorąco… Jakby na hasło: LATO ktoś wcisnął specjalny włącznik… 😉 No ale tak ma być… I choć lubię lato, to wysokie temperatury potrafią mi się dać we znaki… No chyba, że mam przyjemność leżeć sobie na leżaczku pod parasolem gdzieś nad wodą – to wtedy mi nie przeszkadzają… 😀 Wydaje mi się zresztą, że większość z nas ma dokładnie tak samo. 🙂 Rzeczywistość jest jednak dużo bardziej przyziemna i spośród kilkudziesięciu dni lata, większość z nas ma okazję tylko kilka spędzić sobie we wspomnianej scenerii. Pozostały letni czas spędzamy w miastach, w biurach i domach, gdzie upały potrafią zmęczyć…

Co wtedy…? Proponuję menu na zimno. Na przykład w postaci takiej oto pięknej i pysznej sałatki. Sałatka z awokado, grejpfruta i łososia wędzonego to bowiem świetny sposób na orzeźwienie, dodatkowo wzmocnione poprzez udział cytrusów!

Sałatka z awokado, grejpfruta i łososia – składniki

🐟 Łosoś wędzony🐟

Lub inna morska ryba. Najważniejsza jest tutaj jakość surowca. Łosoś jest uznawany za jedną z najszlachetniejszych ryb i fakt jest taki, że zawiera on mnóstwo dobroczynnych omega-3. Jeśli jednak kupicie łososia podrzędnej jakości, to zamiast oddziałujących przeciwzapalnie kwasów tłuszczowych, możecie spodziewać się w to miejsce raczej toksyn. Nie ma wtedy mowy o jego dobroczynnym działaniu na zdrowie. Dlatego zawsze, kiedy mam okazję staram się kupować łososia dzikiego (pacyficznego) zamiast tego hodowlanego (atlantyckiego). Na opakowaniu powinna widnieć informacja o tym czy pochodzi on z hodowli czy z połowów. Niestety dostępność tej opcji jest znacznie mniejsza i wychodzi dużo drożej. Dlatego, jeśli decyduję się na łososia hodowlanego, to tylko ekologicznego, ewentualnie łososia firmy MOWI, która deklaruje odpowiednie warunki hodowli (bez antybiotyków, karma pochodzenia morskiego, optymalne warunki rozwoju ryb).

keto sałatka z awokado grejpfrutem i łososiem
keto sałatka z awokado grejpfrutem i łososiem

🥑 Awokado 🥑

Mój ulubiony składnik smoothie i koktajli śniadaniowych. 🙂 Nadaje im wspaniałą aksamitną konsystencję. No i stanowi świetne źródło zdrowych tłuszczy. Uwielbiam awokado zarówno na słodko (na przykład w postaci czekoladowego musu), jak i w sałatkach. Stanowi ono świetny składnik różnego rodzaju przekąsek, gdyż jest wysoko odżywcze i mocno sycące.

🍋 Grejpfrut 🍋

Owoc cytrusowy, który zachwyca szeroką gamą smaków. Gorzki, słodki i kwaśny konkurują tutaj ze sobą o prym decydując o końcowym smaku owocu. Jest on jednocześnie najbardziej niskowęglowodanowym cytrusem. No może poza cytryną… 🙂 Zawiera ok. 6 g węglowodanów netto, co czyni go bardzo przyjaznym diecie ketogenicznej. Dodatkowo, zawiera mnóstwo witaminy C, witaminy A i potasu. A jeśli mowa o grejpfrucie czerwonym, to także likopenu i karotenu. Szkoda więc nie korzystać z takiego dobrodziejstwa… 🙂

🫒 Sos 🫒

Każda szanująca się sałatka idzie w parze z sosem. Z reguły na bazie oliwy lub majonezu. Dzisiaj kolejny już raz decyduję się na coś w rodzaju winegretu na bazie musztardy i soku z cytryny.

sałatka z awokado grejprfruta i łososia

Sałatka z awokado, grejpfruta i łososia

Avatar for Modern CavegirlModern Cavegirl
Pyszna i odświeżająca przekąska, czyli sałatka z awokado, grejpfruta i łososia poleca się na lato! Świetne połączenie cytrusów z maślanym awokado i aromatycznym łososiem wędzonym to nie tylko przyjemność dla oka, ale i dla kubków smakowych. Świetna na co dzień i od święta!
Czas przygotowania 5 minuty
Czas całkowity 5 minuty
Rodzaj dania Sałatka
Kuchnia Europejska
Porcje 1 porcja
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Podoba Ci się ten keto przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny keto jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści

Sposób przygotowania
 

  • Grapefruita obrać i "wyfiletować" cząstki (czyli obrać ze wszelkich skórek i błonek). Awokado pokroić w plastry. Na talerzu ułożyć sałatę, następnie wyłożyć grapefruita i awokado. Przybrać różyczkami z plastrów łososia wędzonego. Czerwoną paprykę pokroić w cienkie plasterki i posypać ją po wierzchu.
  • Z soku z cytryny, musztardy i oliwy sporządzić emulsję, dosolić do smaku i polać sałatkę. Ewentualnie posypać orzechami lub pestkami.
POTRZEBUJESZ KETO JADŁOSPIS?Sprawdź zbilansowane keto jadłospisy albo skorzystaj z narzędzi do zarządzania keto dietą we własnym zakresie –> PRZECHODZĘ DO SKLEPU

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Sałatka z awokado, grejpfruta i łososia
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
406.13
% RWS*
Tłuszcz
 
29.26
g
18
%
Tłuszcze nasycone
 
4.41
g
28
%
Tłuszcze wielonienasycone
 
3.92
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
19.51
g
Cholesterol
 
23
mg
8
%
Sód
 
954.39
mg
41
%
Potas
 
680.47
mg
19
%
Węglowodany
 
18.01
g
60
%
Błonnik
 
7.02
g
29
%
Cukier
 
7.8
g
Białko
 
21.14
g
21
%
Witamina A
 
1350.01
IU
27
%
Witamina C
 
39.02
mg
47
%
Wapń
 
52.2
mg
5
%
Żelazo
 
1.64
mg
9
%
Węglowodany netto
 
10.99
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie ketogenicznej 2000 kcal o formule ok. 74% tłuszczu, 20% białka, 6% węglowodanów.
ZOBACZ TAKŻEPozostałe KETO PRZEPISY

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Nie zapomnij oznaczyć @modern.cavegirl w Twoim poście

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystasz z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Ciebie, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Avatar for Modern Cavegirl

Modern Cavegirl

Ekspertka do spraw zdrowego odżywiania, która lubi smacznie zjeść. Autorka artykułów na temat odchudzania i zdrowia, przepisów kulinarnych oraz zbilansowanych keto jadłospisów. Wypróbowała na sobie kilkanaście różnych diet aż trafiła na taką, która pozwoliła jej skutecznie schudnąć i pokonać chorobę Hashimoto. Teraz pomaga innym odzyskać zdrowie, szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie.

5 from 1 vote (1 rating without comment)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu