keto granola

Keto granola (Paleo, LowCarb)

Keto granola świetną alternatywą dla jajek na śniadanie

Już jakiś czas temu, przy okazji przepisu na keto muffiny z granolą obiecałam przepis na samą granolę. Dzisiaj więc dotrzymuję słowa. Keto granola to generalnie świetny sposób na śniadanie. Jest miłą odmianą dla jajek we wszelkich postaciach czy innych typowych keto śniadań. A przy tym jest w pełni wegetariańska, a nawet wegańska pod warunkiem, że użyje się do jej przygotowania dowolnego białka roślinnego (na przykład grochowego). Jeśli zestawicie ją z jogurtem roślinnym, to wychodzi z tego mega keto wegańskie śniadanie. Pyszne i pożywne. A należy zaznaczyć, że to nie takie proste skomponować sobie menu łączące dietę ketogeniczną z dietą wegetariańską czy wegańską.

keto naleśnik
Naleśnik z polewą jogurtową i keto granolą

Keto granola jako składnik keto wypieków

Na dodatek keto granola jest także pyszna sama w sobie. Nie raz lądowałam z pudełkiem pełnym keto granoli w roli przekąski zapominając o tym, że miał to być dodatek do mojego jogurtu kokosowego z rana… 🙂 Ostatnio użyłam jej także jako posypki do naleśników śniadaniowych z polewą jogurtową i też sprawdziła się świetnie. Myślę, że równie dobrze poradzi sobie we wszelkich wypiekach. Muffiny z posypką z granoli były bardzo smaczne, a w głowie już zrodził mi się pomysł na tartę jogurtową, której wierzch także można posypać keto granolą.

Keto granola
Keto granola

Keto granola bogatym źródłem tłuszczy i mikroelementów

Musicie sami zdecydować czy wolicie ją bardziej na śniadanie czy w roli przekąski… Mi wjeżdża elegancko w tradycyjnym wręcz zestawieniu z jogurtem. W tym wydaniu stanowi zresztą zaskakująco sycące danie. Nie tylko bogate w tłuszcze, ale także mikroelementy zawarte w orzechach i ziarnach użytych do jej produkcji. A jest ich całkiem sporo – włoskie, pecany, migdały, pestki dyni i słonecznika. Istne orzechowe eldorado. Dodatkowym plusem jest fakt, że łatwo ją spakować i zabrać ze sobą na wynos. Może tym samym stanowić świetną przekąskę w szkole, pracy czy podczas długiego wiosennego spaceru.

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
keto granola

Granola

Avatar for Modern CavegirlModern Cavegirl
Keto granola to nie tylko świetna alternatywa dla standardowych keto śniadań bazujących na jajkach – to także pyszna i pożywna przekąska!
Czas przygotowania 8 minuty
Czas gotowania 20 minuty
Czas całkowity 28 minuty
Rodzaj dania Przekąska, Śniadanie
Kuchnia Europejska
Porcje 8 porcji
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vegan
vege
Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Podoba Ci się ten keto przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny keto jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści

Sposób przygotowania
 

  • Piekarnik nagrzać do 150 stopni. Orzechy włoskie, pecan oraz migdaly rozdrobnić trochę w malakserze tak, aby uzyskać mniejsze kawałki. To samo zrobić ze słonecznikiem i pestkami dyni. Wymieszać je z pozostałymi składnikami. Masę przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, wyrównać wierzch i wstawić do piekarnika na ok. 20 – 25 minut. Wyjąć, ostudzić i pokruszyć na kawałki. Dodawać do jogurtu, smoothies lub jeść w roli przekąski. Przechowywać w szczelnie zamykanym pojemniku, najlepiej w lodówce.
POTRZEBUJESZ KETO JADŁOSPIS?Sprawdź zbilansowane keto jadłospisy albo skorzystaj z narzędzi do zarządzania keto dietą we własnym zakresie –> PRZECHODZĘ DO SKLEPU

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Granola
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
274.21
% RWS*
Tłuszcz
 
24.32
g
15
%
Tłuszcze nasycone
 
4.79
g
30
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
8.51
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
9.47
g
Sód
 
18.46
mg
1
%
Potas
 
254.43
mg
7
%
Węglowodany
 
9.36
g
31
%
Błonnik
 
4.53
g
19
%
Cukier
 
2.92
g
Białko
 
8.98
g
9
%
Witamina A
 
7.63
IU
0
%
Witamina C
 
0.36
mg
0
%
Wapń
 
63.1
mg
6
%
Żelazo
 
1.63
mg
9
%
Węglowodany netto
 
4.83
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie ketogenicznej 2000 kcal o formule ok. 74% tłuszczu, 20% białka, 6% węglowodanów.
ZOBACZ TAKŻEPozostałe KETO PRZEPISY

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Nie zapomnij oznaczyć @modern.cavegirl w Twoim poście

Adnotacje do przepisu

Oryginalny przepis, z którego korzystałam pochodzi z tej strony.

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystasz z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Ciebie, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Avatar for Modern Cavegirl

Modern Cavegirl

Ekspertka do spraw zdrowego odżywiania, która lubi smacznie zjeść. Autorka artykułów na temat odchudzania i zdrowia, przepisów kulinarnych oraz zbilansowanych keto jadłospisów. Wypróbowała na sobie kilkanaście różnych diet aż trafiła na taką, która pozwoliła jej skutecznie schudnąć i pokonać chorobę Hashimoto. Teraz pomaga innym odzyskać zdrowie, szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie.

10 Comments

  1. Avatar for Olga

    Serdeczne dzięki za super przepis na granolę ! W końcu trafiłam na super skład 🙂
    Czy mogłabyś podpowiedzieć gdzie można kupic lub nazwę syropu klonowego na bazie erytrytolu, który Ty używasz?
    Pytanie też o białko w proszku- kompletnie nie wiem jak to moze wyglądać. Podpowiedz proszę jakiego Ty używasz?
    Serdeczności w Nowym Roku 🙂

    1. Avatar for Modern Cavegirl

      Hej Olga, bardzo się cieszę, że mój przepis na granolę przypadł Ci do gustu. 🙂 Jeśli chodzi o bezcukrowy syrop klonowy, to ja używam tego produktu. Do prawdziwego syropu klonowego mu daleko, ale z bezcukrowych podróbek ten i tak jest – według mnie – najlepszy. Co do białka w proszku, to ja zazwyczaj używam kolagenu (peptydów kolagenowych), ale inne białka w proszku też powinny się tutaj nadać. 🙂

  2. Avatar for Małgorzata
    Małgorzata says:

    białko jest niezbędne? można je czymś zastąpić?

    1. Avatar for cavegirl

      Myślę, że konieczne nie jest. Na pewno pomaga związać trochę składniki, więc jeśli nie będzie Ci przeszkadzać trochę bardziej sypka konsystencja granoli, to można je pominąć lub spróbować zastąpić tzw. jajkiem lnianym, czyli łyżką siemienia lnianego rozrobionego z 3 łyżkami wody.

  3. Avatar for Marta
    Marta says:

    Hej, czy bez syropu klonowego się uda? 😉 Można czymś zastąpić? Może próbowałaś bez? Np. trochę więcej masła orzechowego? Pozdrawiam!

    1. Avatar for cavegirl

      Nie próbowałam, ale myślę, że powinno się udać… Syrop klonowy co prawda pomaga wszystko skleić razem, ale dodatkowa porcja masła orzechowego powinna zadziałać bardzo podobnie.

      1. Avatar for Marta
        Marta says:

        Dziękuję za odpowiedź, będziem kombinować 🙂

        1. Avatar for cavegirl

          Nie ma sprawy. Daj znać czy się udało! 🙂

          1. Avatar for Marta
            Marta says:

            Pykło! 😀 Możliwe, że bardziej się rozsypuje, ale nie mam porównania (: Jednak granola ma być trochę sypka ;))

          2. Avatar for cavegirl

            Najważniejsze, że się udało. A do jogurtu i tak trzeba pokruszyć, więc rozsypująca się nawet lepsza… 😉

5 from 1 vote (1 rating without comment)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu