wałek BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MODERNCAVEGIRL wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto sernik pomarańczowo - dyniowy

Keto sernik pomarańczowo – dyniowy (Paleo, LowCarb, AIP, bez nabiału)

Keto sernik pomarańczowo – dyniowy, czyli wegańska opcja świąteczna

U mnie klimaty już okołoświąteczne. Zaczyna pachnieć pomarańczą i przyprawą do piernika… W końcu grudzień zbliża się wielkimi krokami, a nie chcę zostawić Was bez keto opcji na Święta Bożego Narodzenia… 🙂 A że wciąż przerób dyni u mnie na wysokim poziomie, postanowiłam połączyć trend dyniowy już z trendem świątecznym. Trochę jesieni i trochę zimy zamknięte w jednym wypieku.

W dawnych czasach miałam okazję robić sernik pomarańczowo – dyniowy, który absolutnie skradł moje serce i kubki smakowe. Postanowiłam więc przerobić przepis tak, aby uzyskać ciasto nie tylko zgodne z dietą ketogeniczną, ale i bez nabiału, czyli w pełni wegańskie. I wiecie co? Efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania! Całość zestawiłam z konfiturą pomarańczowo – żurawinową, co jeszcze bardziej podkreśliło świąteczny klimat i nadało lekkiej kwasowej nuty. Musicie tego spróbować!

Keto sernik pomarańczowo – dyniowy – składniki

Wbrew pozorom, jego wykonanie nie jest żmudne ani skomplikowane, a w dodatku wymaga dosłownie kilku składników. Oto one:

keto pseudosernik
Keto pseudosernik pomarańczowo – dyniowy

🍪 Ciasto kruche 🍪

Kruchy spód na bazie mąki kokosowej, ponownie bez grama jajek. Właściwie jest to kopia spodu z jesiennej keto tarty. Użyłam oleju kokosowego jako lepiszcza. Jeśli wypiek nie musi być wegański, można użyć masła klarowanego. Jest to zatem najprostsza wersja spodu do ciasta na świecie. Spód należy podpiec chwilę w piekarniku zanim wyłoży się nań nadzienie. Jeśli nie czujecie potrzeby rezygnacji z jaj, to spokojnie możecie skorzystać z przepisu na ciasto kruche na bazie mąki kokosowej z mojego standardowego przepisu, które możecie spotkać na tym blogu praktycznie w co drugim cieście

🧈Tłuszcz🧈

Tutaj właściwie wybór należy do Was. Nada się każdy tłuszcz nasycony, który tężeje w niższych temperaturach. Ja do pieczenia z reguły używam rafinowanego oleju kokosowegomasła klarowanego lub mieszanki obu. Tutaj opcja wegańska, czyli czysty olej kokosowy.

🔥 Cynamon/przyprawa do piernika 🔥

Istotny element wszelkich jesiennych kreacji, w tym zwłaszcza tych na bazie dyni. Obie opcje idealnie sprawdzają się w dyniowych wypiekach i deserach. Najlepiej korzystać z cynamonu cejlońskiego, który – w przeciwieństwie do zwykłego cynamonu Cassia prezentuje sobą najwięcej korzyści dla zdrowia (szczegóły tutaj). A jeśli jesteście zainteresowani przepisem na domową przyprawę do piernika, to zapraszam tutaj.

🍫 Kakao lub karob 🍫

Podstawa smakowa i kolorystyczna spodu. Nie używa się do jego przygotowania mąki, za to daje dużą ilość kakao lub karobu. Dla spotęgowania efektu, można użyć kakao czarnego.

🎃 Dynia 🎃

Bohaterka sezonu. Warzywo, które idealnie sprawdza się jako składnik wszelkich słodkości, w tym keto deserów i ciast. Użyłam dyni zwyczajnej, która nie miała intensywnego koloru. Pamiętajcie, żeby użyć odmiany Hokkaido lub ewentualnie dyni piżmowej, jeśli zależy Wam na intensywnym pomarańczowym kolorze.

🍊 Pomarańcza 🍊

Symbol Świąt. Wspaniały cytrusowy aromat z powodzeniem rekompensuje fakt, że zawiera ona trochę węglowodanów. Do całego ciasta używamy jednak jednej sztuki (pół do nadzienia, a pół do konfitury), więc spokojnie – makro wyjdzie jak najbardziej ketogeniczne. 🙂

🫐 Żurawina 🫐

Kolejny typowo świąteczny owoc, choć nie jest on aż tak zakorzeniony w naszej kulturze. W porównaniu do pomarańczy jest to natomiast numer jeden owoców przyjaznych diecie ketogenicznej, gdyż zawartość węglowodanów jest tutaj naprawdę znikoma. Oba owoce wspaniale się więc uzupełniają. Żurawina w postaci konfitury to połączenie obu, z niewielkim dodatkiem bezcukrowego syropu klonowego na bazie erytrytolu oraz stewii w płynie

sernik pomarańczowo - dyniowy
Keto sernik pomarańczowo – dyniowy bez nabiału

🍬 Keto słodzidło 🍬

Temat rzeka… Generalnie najlepiej jeśli byłaby to alluloza lub erytrytol. Jeśli jesteś w stanie pozwolić sobie na wyższy udział węglowodanów, to polecam także ksylitol. Posiadaczom bardziej wytrawnych kubków smakowych może natomiast wystarczyć słodycz pochodząca z inuliny. Jeśli chodzi o konfiturę pomarańczowo – żurawinową, to można doń użyć także bezcukrowego syropu klonowego na bazie erytrytolu albo stewii w płynie

🥛 Skondensowane mleko kokosowe 🥛

Czyli w formie mocno zgęszczonej. Procedura polega na tym, żeby gotować mleko na dość intensywnym ogniu przez ok. pół godziny aż widocznie zgęstnieje. Ja korzystałam z mleka kokosowego z kartonu o zawartości 19% tłuszczu. W kwestii wyboru mleka kokosowego stawiamy na jakość i wybieramy opcję jak najbardziej naturalną. W składzie powinien znaleźć się tylko kokos i woda.

🥥 Jogurt kokosowy 🥥

U mnie w tej roli jogurt kokosowy firmy PlantOn. Można też zamiennie użyć śmietany kokosowej PlantOn Sour Creamo lub prawdziwej gęstej śmietany kokosowej (coconut cream), która oddziela się od płynu po schłodzeniu puszki mleka kokosowego.

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
keto sernik pomarańczowo - dyniowy

Sernik pomarańczowo – dyniowy bez nabiału

Modern Cavegirl
Propozycja pachnąca już lekko Świętami, czyli keto (pseudo)sernik pomarańczowo – dyniowy. Nie tylko wspaniale smakuje, ale prezentuje się też całkiem nieźle. Duża dawka witaminy C pochodząca z pomarańczy oraz żurawiny stanowi idealne dopełnienie korzyści płynących z dyni. To ciasto to samo zdrowie!
Czas przygotowania 20 mins
Czas gotowania 42 mins
Czas całkowity 1 hr 2 mins
Rodzaj dania Deser
Porcje 12 porcji
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vegan
vege

Składniki
  

Kokosowe mleko skondensowane

Spód

Nadzienie dyniowe

Konfitura pomarańczowo – żurawinowa

Sposób przygotowania
 

Kokosowe mleko skondensowane

  • Mleko gotować na średnim ogniu przez 25 minut, dorzucić keto słodzidło i gotować kolejne 5 minut na intensywnym ogniu aż do znacznego odparowania i zgęstnienia płynu (do ok. połowy objętości). Ostudzić.

Spód

  • Umieścić wszystkie składniki w misie malaksera i utrzeć na gładką masę. Wylepić nią kwadratową formę o wymiarach 20 cm x 20 cm (lub mniejszą, jeśli chcesz, żeby ciasto było wyższe) wyłożoną papierem do pieczenia. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 160 stopni w trybie termoobiegu. Piec ok. 12 minut.

Nadzienie dyniowe

  • Wszystkie składniki umieścić w misie malaksera i utrzeć na gładką masę. Wylać na podpieczony spód. Piec kolejne 30 minut w trybie pieczenia parowego w 130 stopniach. Na ostatnie 5 minut można włączyć funkcję grilla. Ostudzić. Pokroić na 12 kawałków.

Konfitura pomarańczowo – żurawinowa

  • Żurawinę ugotować do miękkości w soku pomarańczowym, rozdrobnić lub zblendować na gładką masę. Dosłodzić stewią w płynie i/lub bezcukrowym syropem klonowym. Każdy kawałek ciasta udekorować porcją konfitury.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Sernik pomarańczowo – dyniowy bez nabiału
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
126.73
% RWS*
Tłuszcz
 
17.17
g
26
%
Tłuszcze nasycone
 
15.2
g
95
%
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.14
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
0.47
g
Potas
 
143.21
mg
4
%
Węglowodany
 
11.73
g
4
%
Błonnik
 
4.62
g
19
%
Cukier
 
3.95
g
4
%
Białko
 
2.69
g
5
%
Witamina A
 
5219.16
IU
104
%
Witamina C
 
9.28
mg
11
%
Wapń
 
13.71
mg
1
%
Żelazo
 
1.02
mg
6
%
Węglowodany netto
 
7.11
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.
Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu