wałek NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU! wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

Gofry dyniowe

Keto gofry dyniowe (Paleo, LowCarb)

Keto gofry
Keto gofry dyniowe

Dynia gości na śniadaniu

Kolejna propozycja na śniadanie z wykorzystaniem dyni to keto gofry dyniowe. Są one właściwie czymś pomiędzy śniadaniem a deserem. Ja nie słodziłam zbyt mocno ani ciasta ani nadzienia, więc wyszło mi coś w rodzaju kanapki. Jeśli jednak wolicie nadać temu daniu bardziej deserowy charakter, wystarczy wzmocnić słodki smak. Keto gofry dyniowe powstały na bazie podstawowego przepisu na gofry śniadaniowe, tylko tak, jak w przypadku gofrów czekoladowych, dodałam do nich łyżkę inuliny. No i puree z dyni… 😉 Smak dania w dużej mierze zależy od tego, z czym zestawi się gotowe gofry. W przypadku gofrów dyniowych naturalnym skojarzeniem był kremowy serek śmietankowy (taki typu Philadelphia). Co jednak jeśli nie je się nabiału? Ano jest kilka alternatyw.

Gofry lowcarb
Keto gofry z dyni

Kremowe nadzienie – kilka opcji do wyboru

Można na przykład użyć twarożku kokosowego, który był już wykorzystywany tutaj jako nadzienie do naleśników lub też masy z kokosanki śniadaniowej. Obie opcje powinny się świetnie sprawdzić w nowej roli. Jeśli jednak szukacie czegoś bardziej zbliżonego do kremowego serka, to na to też mam sposób! 😀 Jest to mianowicie mieszanka musu kokosowego z jogurtem kokosowym. W odpowiednich proporcjach powstaje z tego całkiem niezła imitacja serka śniadaniowego. Oczywiście tylko w temperaturze pokojowej, bo po schłodzeniu – ze względu na sporą zawartość oleju kokosowego w musie – masa mocno tężeje.

Gofry dyniowe
Keto gofry dyniowe z nadzieniem śmietankowym

Gofry w różnym wydaniu

Powoli te gofry stają się jednym z moich ulubionych keto śniadań. Mają wiele zalet. Można je przerabiać do woli i dostosowywać do aktualnych zachcianek smakowych. A poza tym można z nich zrobić prawdziwą kanapkę i spakować na wynos. Są dzięki temu świetną opcją na posiłek do szkoły czy pracy. W planach są już kolejne – tym razem ponownie wytrawne – wersje gofrów śniadaniowych – szpinakowe oraz cukiniowe. Pierwsze mam zamiar zestawić z twarożkiem kokosowym i łososiem, zupełnie jak w przypadku bajgli brokułowych. Do tych drugich natomiast będzie chyba pasować pasta z tuńczyka z majonezem. Grunt to mieć dobry plan! 🙂

Gofry dyniowe

Gofry dyniowe

Modern Cavegirl
Keto gofry dyniowe to dobry pomysł na śniadanie na wynos. Chociaż sprawdzą się równie świetnie także w roli deseru. Wystarczy odrobinę je dosłodzić.
Czas przygotowania 10 mins
Czas gotowania 15 mins
Czas całkowity 30 mins
Rodzaj dania Deser, Przekąska, Śniadanie
Kuchnia Amerykańska
Porcje 5 sztuk
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy:
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Składniki
  

Gofry dyniowe

Śmietankowe nadzienie

skomponuj jadłospis z tym przepisem

Sposób przygotowania
 

Gofry dyniowe

  • Jajko ubić z rozpuszczonym masłem klarowanym. Dodać puree z dyni, a następnie suche składniki, czyli inulinę, mąkę kokosową oraz sodę oczyszczoną i sól. Dobrze wymieszać lub jeszcze raz krótko zmiksować. Przelać masę do foremek do gofrów i piec w piekarniku nagrzanym do 160 stopni z włączoną funkcją termoobiegu przez ok. 15 minut (do lekkiego zrumienienia). Alternatywnie można upiec je w mikrofali nastawiając na 1- 1,5 minuty. Z podanych proporcji wychodzi 5 niewielkich gofrów.

Śmietankowe nadzienie

  • W międzyczasie przygotować nadzienie. Mus kokosowy rozpuścić na bardzo małym ogniu. Wymieszać z jogurtem kokosowym. W celu uzyskania słodkiej wersji gofrów można dosłodzić stewią lub erytrytolem. Upieczone i ostudzone gofry smarować nadzieniem śmietankowym. Można też przełożyć je nadzieniem niczym kanapkę (jak na zdjęciach).
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Gofry dyniowe
Wielkość porcji
 
1 sztuka
Kalorie
88.94
% RWS*
Tłuszcz
 
7.75
g
12
%
Tłuszcze nasycone
 
4.89
g
31
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.27
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
1.02
g
Cholesterol
 
37.86
mg
13
%
Sód
 
81.72
mg
4
%
Potas
 
46.39
mg
1
%
Węglowodany
 
3.18
g
1
%
Błonnik
 
1.7
g
7
%
Cukier
 
0.55
g
1
%
Białko
 
2.01
g
4
%
Witamina A
 
670.04
IU
13
%
Witamina C
 
0.46
mg
1
%
Wapń
 
7.98
mg
1
%
Żelazo
 
0.56
mg
3
%
Węglowodany netto
 
1.48
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu).

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu