wałek BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MODERNCAVEGIRL wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto gofry z cukinii
Europejska Keto Low Carb Paleo Śniadania Wege

Super łatwe keto gofry z cukinii (Paleo, LowCarb)

Keto gofry z cukinii – gratka dla warzywnego niejadka

Dzisiaj przedstawiam pomysł na szybkie i super łatwe keto gofry z cukinii, które stanowią wariację na temat keto gofrów śniadaniowych. Świetna alternatywa dla keto pieczywa czy też gofrów w innych postaciach. Te gofry wyróżniają się bowiem wyższą gęstością odżywczą ze względu na udział cukinii. Mimo dodatku warzywnego zachowują one jednorodną strukturę, nie rozpadają się, są elastyczne i jak najbardziej da się je jeść w formie kanapki. W telegraficznym skrócie oznacza to, że świetnie nadają się na wynos. 🙂

Keto gofry z cukinii komponują się dobrze zarówno z dodatkami wytrawnymi, jak i słodkimi. Wśród moich ulubionych propozycji ich podania znajdują się przede wszystkim:

NA WYTRAWNIE:

keto gofry cukiniowe
Keto gofry cukiniowe

Powyższe propozycje (zwłaszcza te po prawej stronie… ;)) powinny spotkać się z aprobatą nawet tych osób, które na co dzień nie przepadają za warzywami. Są one zatem świetnym sposobem na przemycenie warzyw do menu warzywnego niejadka (wbrew pozorom wcale nie musi chodzić tutaj tylko i wyłącznie o dzieci… :D).

Keto gofry z cukinii – składniki

🥚 Jajka 🥚

Nadmienię tylko króciutko, że najlepsze są oczywiście takie wiejskie, z wolnego wybiegu lub ekologiczne i co ważne – nie karmione zbożem. Kury powinny żywić się naturalnie, tym, co normalnie występuje sezonowo w okolicy i co byłyby w stanie same znaleźć w gospodarstwie. Zboża mogą stanowić ułamek karmy, jednak nie powinna to być przeważająca część. Przeważać powinny owady i inne robaki, zielenina, owoce i nasiona. Zimą udział ziarna może być trochę zwiększony. Jajka zniesione przez kury chowane w takich warunkach mają zdecydowanie więcej dobroczynnych, przeciwzapalnych kwasów omega-3. I takie właśnie jajka powinniśmy stosować na co dzień w swojej diecie.

gofry z cukinii
Keto gofry z cukinii

🥒 Cukinia 🥒

Wspaniałe sezonowe warzywo, którego można użyć do zrobienia praktycznie wszystkiego od dodatku obiadowego po wyrafinowany deser (kto nie wierzy niech spróbuje tych babeczek z cukinii lub cukiniowego blondie ;))… 😀 Tutaj stanowi warzywną podstawę dania.

🧈Tłuszcz🧈

Tutaj właściwie wybór należy do Was. Nada się każdy tłuszcz nasycony, który tężeje w niższych temperaturach. Ja do pieczenia z reguły używam rafinowanego oleju kokosowegomasła klarowanego lub mieszanki obu.

🥥 Mąka kokosowa 🥥

Standardowy rodzaj mąki w keto wypiekach, zaraz obok mąki migdałowej, której – w przeciwieństwie do mąki kokosowej – generalnie nie powinno się używać w daniach poddawanych obróbce termicznej. Mąka kokosowa charakteryzuje się wysokim stopniem wchłanialności płynów, dlatego należy stosować ją z umiarem. W przeciwnym razie produkt końcowy będzie przesuszony. Ma lekko wyczuwalny posmak kokosa, przez co niektórzy nie stosują jej w wytrawnych potrawach. Jeśli nie lubicie mąki kokosowej, proponuję użyć odtłuszczonej mąki migdałowej.

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to

P.S. Myślę, że dużą zaletą tego przepisu jest fakt, że postępując analogicznie można go zastosować także do innego rodzaju warzyw, np. dyni, marchewki, brokuła czy kalafiora… Życzę więc miłego eksperymentowania!

keto gofry z cukinii

Gofry z cukinii

Modern Cavegirl
Keto gofry z cukinii to smakowita alternatywa dla pieczywa stanowiąca bazę do kanapek w różnym wydaniu, także na słodko. W dodatku sycąca i pożywna. Idealna na śniadanie na wynos. 🙂
Czas przygotowania 8 mins
Czas gotowania 15 mins
Czas całkowity 23 mins
Rodzaj dania Śniadanie
Kuchnia Europejska
Porcje 4 gofry
Kalorie 107 kcal

Składniki
  

  • 2 jajka
  • 2 łyżki masła klarowanego lub nierafinowanego oleju kokosowego rozpuszczonego
  • 0,5 cukinii średniej wielkości (ok. 185 g)
  • 2 łyżki mąki kokosowej lub 6 łyżek odtłuszczonej mąki migdałowej
  • 2 szczypty soli himalajskiej, kłodawskiej lub morskiej
  • 1/2 łyżeczki sody kuchennej lub proszku do pieczenia

Sposób przygotowania
 

  • Cukinię zetrzeć na tarce na małych oczkach. Posolić i odstawić na 5 minut aż puści wodę. Całkowicie odcisnąć z wody.
  • Masło klarowane z jajkami zmiksować lub rozmieszać trzepaczką. W osobnym naczyniu wymieszać mąkę, sól i sodę oczyszczoną. Dodać do masy jajecznej i wymieszać. Masa powinna odrobinę zgęstnieć. Połączyć masę z cukinią i dobrze wymieszać. Wyłożyć do silikonowej formy do gofrów i umieścić w piekarniku nagrzanym do 160 stopni z włączonym termoobiegiem. Piec ok. 15 – 20 minut do lekkiego przyrumienienia. Gofry można też "upiec" w kuchence mikrofalowej (ok. 2 minuty). Po ostudzeniu wyjąć z formy i podpiec jeszcze chwilę w tosterze lub na patelni.
Wypróbowałaś/eś ten przepis? Oznacz @modern.cavegirl w poście 🙂

Adnotacje do przepisu

Wartość energetyczna 107 kcal
Tłuszcz 8,2 g
Węglowodany 2,5 g
Błonnik 0,5 g
Białko 4,4 g
Dotyczy 1 porcji. Podane wartości są orientacyjne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Recipe Rating